Mortal Kombat

Reviews, previews, features.
Отговори
Потребителски аватар
ZaG
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3699
Регистриран на: преди 11 години

Mortal Kombat

Мнение ZaGпреди 6 години

След поредица от сравнително слаби игри и глупав крос с DC , Мортал Комбат най накрая се завърна към корените си !

История:

Сюжетът на МК винаги е имал потенциала да бъде интересен че дори и добър за стандартите на една файтинг игра. Последните няколко итерации в поредицата обаче не правиха нищо друго освен да осукват, осират , усложняват с идиотски нови герои и без това налудничевото стори. Предполагам всеки фен ще се зарадва като разбере че МК (9) зарязва всичко това и е един вид рестарт на поредицата, преразказва и леко променя събитията случили се в мк 1 до 3.
Играта започва точно от където армагедон свърши, на върха на пирамидата Шао Кан спуква Рейдън от бой, в отчаянието си , бога на светкавизите праща видение за своето настояще на Рейдън от миналото, с надежда той да може да промени (своето) бъдеще. Time travel fuck yeah !
Бях изненадан от продължителността на стори мода, не засичах точно, но определено беше над 3 или можеби дори 4 часа като играча ще премине през всеки един от добрите и някои не чак толкова дорби герои. Преди и след всяка битка има филмчета , като някои са си прилично дългички и разкриват подробно някои от нещата които са се случвали зад сцените на първите 3 игри. Не е нужно да казвам че е пълно с фен сървиз, но само луд човек би се плакал от това. Отделно от главното стори, всеки герой си има и свой си собствен ендинг , това и някои от нещата които се случват в стори мода дава възможност за многобройни и интересни спекулации.

7/10 (don’t cry, като за файтър това е супер много)



Геймплей:

Тука има толкова много да се пише че незнам от къде да почна.
Играта изобилства от различни модове - таг мачове , 1в1 мачове, стори мод, кулата на предизвикателствата, тренировъчен и туториал мод, test your might/strike/sight/luck.
Ще се опитам бързичко да ги опиша накратко:
1в1 ладер – традиционния аркейд мод, играча си избира герой и се пука докато не стигне боса , следва кратък ендинг.

2в2 таг мачове – общо взето като 1в1 но е 2в2. 2ма играчи могат да се изправят срещу други двама комбинирайки комбота и спешъли.

Стори мод – поредица от 1в1 мачове , тук там някой бос мач, или 1в2 хандикап мач.

Кулата на предизвикателствата се обяснява от името си , 300 поредни предизвикателства вариращи от това да пребиеш противника си, да го довършиш със определен фатал до избиването на зомбита преди да те изядат. Тук са въведени множество интересни идейки които работят добре и не искам да спойлвам.

Новост е и test your luck, играчут върти слот машина, и тя му избира противник и различни обстоятелства като забранени комбота, само спешъли , пойзън демидж и мноого други.

Практис мода дава възможност да се тренирате, заучавате и откривате комбота с любимия си играч. Разбира се може да манипулирате поведението на боксовата си круша. Отделно за новобранците има и туториали.

И тъй като играта се казва Мортал Комбат нека да преминем на най важната част от играта а именно битките . Именно това е аспекта в който 3д игрите от поредицата страдаха, не за друго а защото малко или много се отдалечаваха от корените си опитвайки се да въвежда сайд степове и 5566456 бойни стойки.

Отново имаме по два основни удара с крак и ръка, ъперкът, подсечка и разновидностите им. Хубавото е че героите се чувстват и действат доста различно едни от други.

Изображение

МК се играе като 2д игра и стойките са премахнати изцяло. Променена е и до сега основополагащата идея за заучаване на предварително програмирани комбота. Сега всеки герой има няколко налични комбота , но самия играч има възможността да открива и измисля начини за комбинирането на множество пълни или непълни комбота, отделни удари и спешъли в дълги и удовлетворяващи комбота. За тази цел основно се залага на това че героите отскачат от земята като баскетболни топки, но системата работи добре. Определено се иска търпение за да се разкрият възможните комбота , и от там нататък сериозен тайминг и бързина за да се изпълнят, под внимание трябва да се вземе и разположението на героите на арената защото някои комбота работят само в определени позиции. Разбира се традиционно са налични и серии които надхвърлят 7-8 удара и взимат дори над 80% живот. За мен никога не е било проблем, но знам че много хора се оплакват от тази „функционалност”. Не се плашете и не хейтвайте – комботата могат да се чупят с брейкър. И като стана дума за това , друга новост е метъра в долната част на играта. Разделен е на 3 нива и се пълни като взимате демидж, блокирате, и нанасяте удари. В началото на мач, който удари първи , пълни 2 нива. Този метър може да се използва по 3 начина – първия за подсилване на спешъл , втория за брейкър за да се измъкнете от кобо че дори и от някои спешъли и третия и определено най забавния и ефективния – x ray. X-ray e движение което изпразва целия метър и може да обърне хода на мача по един или друг начин. При използването му героят нанася поредица от невероятно болезнени , дори за МК стандарта, удари на опонента си като камерата разкрива детайли като пръскащи се кости и разкъсващи се мускули.

Изображение

Всичко това разбира се може да се комбинира в комботата за които говорих малко по горе.

Сега стигнахме и до още по важната част – Фаталите. Мда, след 2 мортал-а с меко казано посредствени фатали най накрая имаме МК с истински такива. Всеки герой има два фатала, един фатал който зависи от картата на която се намира и бабалити. Единственото ми оплакване тук е че комбинациите за фаталите се правят прекалено лесно и че са налични в муув листа на всеки герой. Няма я тръпката да разкриеш и научиш как се прави финишъра. Предполагам че разучаването на комбота е заело мястото на разучаването на фатали.

Като цяло единствените неща които липсват според мен са тичането и прехвърлянето с ъперкът на друго ниво, неща които се надявах да се завърнат.

След всяка победа или изпълнено предизвикателство играча печели монети с които да отключва костюми, арт, фатали и какво ли още не от криптата. Но освен тайни съкровища там има и нещо друго.

8,8/10




Графика:

Играта не е визуално чудо, но определено постига добра атмосфера.

Изображение

Бекграундите на арените изглеждат доста яко, на фона на битката често ще седи някой монстър, дракон и всевъзможни други неща, даже дадо Коледа се появява на едно място.

Изображение

Артът е добър като цяло, героите изглеждат подобаващо. Проблема е че жените са невероятно грозни. Соня и Китана са ярък пример, жалко е когат в цялата игра най добре изглеждащата жена е робинята на Шао Кан.

Изображение

От играта кипи и извира бруталност. За хора които не са запознати с поредицата нивото на детайлност може да е плашещо. При x-ray ще виждата как кости се пръскат , парчета от тях летят, как дробове и сърца туптят . Фаталите са на още по високо ниво.

Изображение

След битка героите ще остават наточени като раните им ще са дълбоки буквално до кости. Кръвта която се разлива също остава върху героите. Като стана въпрос за кръв и тук важи закона като при аниме героите , кръвта е просто безкрайна.
Разбира се и тук няма да минем без проблеми, геометрията е смешна , триъгълни мускули се набиват на очи (да Куан Чи за теб говоря), един - два от бек граунд ефектите са изглеждат все едно са ги взели от някой беден студент за джобни пари.

8/10




Звук

Музиката никога не била силна черта на МК поредицата. МК(9) донася обновени версии на стари мелодии и някои нови, или поне такива които не съм запомнил. Нищо специално като цяло.
Това което ме впечатли са висококачетвените и разнообразни ефекти при удари , спешъли, x-ray и фатали. Звука при трошене на кости просто несравним.
При говор войс актинга е зле , да има няколко героя които звучат прилично но за всеки един от тях има няколко други които смучат здраво. От друга страна бойните викове и неповторимите думи при правене на спешъли звучат отлично.

7/10



Всеки сам ще си реши дали това е най добрата игра в поредицата, това което ще кажа е че дори да не е то е безкрайно близко.

Крайна оценка : 9/10
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5695
Регистриран на: преди 12 години

Re: [Game Reviews] Mortal Kombat

Мнение king_of_the_universeпреди 6 години

Не е леко да се оценява МК само с една оценка. Аз никога не бих могъл да побера в една оценка критериите "реализация за феновете" и "техническа реализация". МК никога не е била поредица за "технократи" и "профита", винаги е била "народна поредица". За МК винаги е било простимо да е с леко куца бойна система, и винаги непростимо да е с осрани или с малко на брой любими персонажи. Буун никога не би могъл да излезе с оправданието "Ами, ний, таковата, като ВФ - за да има перфектен баланс, пускаме само няколко герои на кръст..." От тази гледна точка МК 9 е амброзия за феновете: кръв, цици, кокали и най-здравите изроди от поредицата събрани накуп.

От мен пристрастно, фенско 8/10 като оценка за меко влизаща парти-тупалка някъде между Смаша и ВФ-то. Дървено, но любвеобилно. :lol:

Евалла за ревюто. :wink:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7481
Регистриран на: преди 10 години

Re: [Game Reviews] Mortal Kombat

Мнение epedosпреди 6 години

Фаталите, Бабалите, Стейджовете (дори спешъл движенията) не са налични при старта на играта, така че те се отключват. И за мен лично никога не е имало тръпка да научиш даден фатал как се прави (сам е просто невъзможно да го откриеш или само на мен така ми се струва?) - преди ги преписвахме на тефтери от други хора, сега - от интернет. По-добре, че могат да се отключват в Муув листа. :)

Готино ревю!
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
ZaG
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3699
Регистриран на: преди 11 години

Re: [Game Reviews] Mortal Kombat

Мнение ZaGпреди 6 години

Преди години като играехме УМК3 на сега мега драйв , Тролоджи и 4 на пс1, с един приятел винаги си разкривахме финишърите сами. Аз не се справях особено добре, но пък за това удовлетворението при открит нов финишър беше несравнимо. Разбира се после бяха записване в тетрадка която пазя май и до днес.
Последна промяна от ZaG на 06 май 2011, 13:20, променено общо 1 път.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7481
Регистриран на: преди 10 години

Re: [Game Reviews] Mortal Kombat

Мнение epedosпреди 6 години

Еми не знам, аз и до ден днешен доста от тях ги помня, но не знам например на джакс фаталитито дето задържаш блок и цъкаш някави 6-7 посоки от Д-пада като луд как ще го налучкаш (а финишъра е лудница :))
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5695
Регистриран на: преди 12 години

Re: [Game Reviews] Mortal Kombat

Мнение king_of_the_universeпреди 6 години

ZaG написа:Преди година като играехме УМК3 на сега мега драйв , Тролоджи и 4 на пс1, с един приятел винаги си разкривахме финишърите сами. Аз не се справях особено добре, но пък за това удовлетворението при открит нов финишър беше несравнимо. Разбира се после бяха записване в тетрадка която пазя май и до днес.
Твоят приятел е някакъв супер-гейм-мен. :-) Не знам как може да разкриеш фаталитата, при положение, че ти дава твърде малко време за реагиране, нужното разстояние между бойците варира, а комбинациите между различните бутони и посоки са един чувал. :roll:

Иначе аз си имах вълшебно тефтерче не само за МК, но и за СФ-Алфите и някои КоФ-ове. :lol: Със сигурност го пазя някъде, като артефакт от моята гейм-култура.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 12 години

Re: [Game Reviews] Mortal Kombat

Мнение Bobiпреди 6 години

Навремето тези работи ги пишеше в списанията, по-точно в графите за кодове и тайни :wink: Сега... май я няма тази тръпка.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4155
Регистриран на: преди 8 години

Re: [Game Reviews] Mortal Kombat

Мнение RRSunknownпреди 6 години

Сега има интернет - което мен ме устройства много повече тъй винаги ме е дразнило определен "елит" сдобил се по случайност с ръководство на игра или преписал го отнякъде да си вдига егото използвайки тайни които редовите момчета не знаеха и нямаше откъде да научат.

Потребителски аватар
ZaG
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3699
Регистриран на: преди 11 години

Re: [Game Reviews] Mortal Kombat

Мнение ZaGпреди 6 години

Превърташ играта, гледаш фаталити демото и виждаш какви са разстоянията. Посоките обикновено може да са свързани със движението което изпълнява героя, е може и да не са. Та избираш герой и пробваш докато не го разучиш.
При бруталите - гледаш демото и виждаш с какви удари се изпълнява , брутала обикновено започва с комбо и после повтаряш ударите.
Не съм сигурен но май като понацелиш до някъде комбинациите екрана премигваше и ставаше малко по тъмен. Имаше и още неща ама вече не ги помня.

Намерих реликвата от тия славни времена :crazy:
Изображение


Изображение

Изображение
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5695
Регистриран на: преди 12 години

Re: [Game Reviews] Mortal Kombat

Мнение king_of_the_universeпреди 6 години

RRSunknown написа:Сега има интернет - което мен ме устройства много повече тъй винаги ме е дразнило определен "елит" сдобил се по случайност с ръководство на игра или преписал го отнякъде да си вдига егото използвайки тайни които редовите момчета не знаеха и нямаше откъде да научат.
Така си беше. Никога няма да забравя как преди урок по английски намерих в двора тефтер с фаталитита от МК2, любимата ми игра от поредицата. :D Здраво джугах на Мегадрайва. Но да тропосвам с някой за разкриване на фаталити не ми е влизало в плановете - имах достатъчно тупалки за циклене, че да добавям и МК2. А тогава имаше и читави аркади. :pls:

Колкото до тръпката, при мен е същата както преди 15+ години. Ако понякога не е същата, значи играта не е с качеството на старите класики. Със ССФ4, Байонета и Мортал 9 определено ги нямам тия проблеми с тръпката.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7481
Регистриран на: преди 10 години

Re: Mortal Kombat

Мнение epedosпреди 6 години

PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Отговори
Подобни теми
  • Similar Topics
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 0 госта