Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Reviews, previews, features.
Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение RRSunknown12 години

/няколко думи от автора - този текст беше на 3dzone но тъй като сайта май са му резнали балтията (с което загубих 7 материала) реших да го постна тук. Лошото е че му няма картинките и че не знам дали това е последната редакция, но въпреки това си се гордея с ревюто. Скоро ще пусна и за втора част подобно - намерих си го днес по случайност в една папка. И б.т.в. стремил съм се да избягвам конкретните спойлери но едновременно с това няма как да не давам примери с геймплея без да опиша някои ситуации и затова ще се възползвам от опцията спойлер таг.

METAL GEAR SOLID - Tactical espionage action (PS1)

В интерес на истината за пръв път игра от поредицата Metal Gear играх не чак толкова отдавна и то започнах с втората част. Единицата изиграх чак после но тъй като много елементи са общи и важат за цялата поредица логиката ми диктува да почна подред.

Въпроса в случая е защо изобщо трябва да се пише ревю за игра за която или всеки е чувал или всеки е чел – ревюта има прекалено много из нета, дори и в българското интернет пространство. С риск да бъда замерян с камъни обаче ще кажа че нито едно от тези ревюта не ми допадна , по простата причина че във всяко едно представяне на Metal Gear винаги, ама винаги се говорят само общи приказки, почват се теми за величието на японците , свободни разсъждения дали сме дорасли да я играем и после следват хвалби на играта по някакви имагинерни признаци като нищо конкретно не се споменава за да не ни развалят кефа. Аз обаче съм си поставил за цел малко по- детайлен анализ и по конкретно описание.

Как лично аз се сблъсках с поредицата мисля да оставя за друг материал но все пак ще кажа две думи. Честно казано MGS си я пуснах на PS2-ката едва ли не от колекционерска краста колкото да видя за какво става дума и да я заметна нанякъде. Още повече че само като видях графиката и се отвратих и то значително. Факта и че поради липса на карта памет не можех да се записвам окончателно ме накара да я захвърля . После обаче взех че се сдобих с един PS1 (пак от колекционерска страст) и реших да и дам втори шанс. Признавам си - първият един час на играта ми беше страшно тъп. Грозно, с калпаво управление- след това обаче играта набира скоростно устрем и след 4-5 часа вече бях забравил и графика и проблеми с контролите и се бях вживял тотално.

Сюжета и мястото на действието
В началото на играта първото филмче ни запознава с главния герой – тъй наречения Solid Snake който е бивш член на елитната военна организация Fox Hound. Snake има за задача да проникне във базата за съхранение на ядрени отпадъци Shadow Moses в Аляска където членовете на сегашния Foxhound се изживяват като предатели терористи , завзели са базата с помоща на генетично усъвършенствани войници и заплашват Америка с ядрено оръжие. За още по- голяма каша терористите са взели заложници – директора на агенцията за военни изследвания и президента на военната компания Armtech . Там Snake трябва се свърже с помоща на вътрешен човек с пленения директор, да установи дали терористите разполагат със средства да осъществят заплахата си. Дотук история звучи като абсолютното клише на 99% от подобни филми и книги. Уловката е че не е – ако беше нямаше изобщо да пиша в момента материала. В началото всичко е стандартно- Snake се промъква в духа на клишето, влиза в базата, лази по някакви шахти и стига килията на един от заложниците. И тук всичко клишарско свършва рязко като удар с мокър пешкир по гол гръб – миг преди заложника да обясни какво е положението получава изненадващ сърдечен удар и умира, Snake бива заплашен от червенокоса девойка оказала се племенница на полковника който е навил Snake да участва в мисията и която е била войник скоро преместен в базата, нахлуват противници и всичко се завърта наопаки. С развитието на сюжета се оказва че нищо не е както изглежда, настъпват многократни обрати , засягат се доста теми за размисъл като ядрените оръжия и генетиката. Разказването на историята е нещо което не мога да направя – това е нещо което трябва да се изпита лично.


Сега мисля да обясня и защо всички наричат създателя на играта – Хидео Коджима –режисьора и защо самата игра има филмово усещане. Много хора си мислят че е така защото кът-сцените изобилстват. Не е така. Или поне не само – освен кът-сцените всичко останало в геймплея е подчинено на филмовото усещане. Ето например как е представен сюжета: на първо време споменатите кът-сцени в които само гледаме докато има нещо за гледане. В тези сцени абсолютно всеки диалог е озвучен (нещо непознато за времето което излиза играта) и камерата често показва действието под най-различни ъгли по филмов маниер с цел по ефектна гледка. Самите кът сцени се направени с графиката на играта като използват тризимерноста на същия максимално (защото повечето триизмерни игри по онова време нямаха никаква идея как да се възползват от триизмерноста и си бяха просто двузимерно играещи се игри с грозна триизмерна графика).

Освен кът-сцените в играта е използван и един друг трик за разказване и предаване на диалозите.Solid Snake притежава нано- радио с което си комуникира по всяко време с поддържащия си екип. Диалозите са озвучени изцяло и са много, ама много дълги. Така освен сюжета който тече в самата игра имаме и развитие на персонажи – както на хората от поддържащия екип така и на противниците на Snake.
В резултат не просто чешем босове и разни рандъм пичове ни дават задачи като в стандартните екшън игри а имаме пълнокръвни персонажи всеки от които има мотиви , характер, минало , начин на поведение, особености и когото опознаваме в детайл с течение на времето. Почва да ни пука реално за тях. В един момент преставаме да ги виждаме като случайни игрови пиксели и почваме да ги възприемаме като живи персонажи.


А какво представлява самия гейпмлей и кое точно му е филмовото? Подзаглавието го казва достатъчно – тактически шпионски екшън. Забележете – това не е стелт игра, поне не само стелт игра затова всякакви сравнения с игри като Thief или доста по-късния Splinter Cell са напълно неуместни. В Metal Gear Solid освен да се прикриваме и промъкваме покрай стражи използвайки уменията на героя ни и инвентара му има и сериозно количество престрелки, някои елементи на адвенчър игра, битки с босове и разбира се голямо количество диалози и кът-сцени.

Нека се спра за момент на интерфейса и камерата. През повечето време камерата показва отгоре главния герой като обаче по всяко време може да се огледаме от първо лице. Камерата в интерес на истината е доста недъгава сама по себе си тъй като ни показва само непосредствената близот на Snake но поне създателите на играта са дали помощ изразяваща се в наличието на едно радарче разположено в горната дясна част на екраната и показващо къде са враговете и накъде гледат.
Управлението е пряко върху героя като го придвижваме с четирите стрелки на геймпада.От четирите лицеви бутона си имаме бутон за стрелба (при извадено оръжия), серия от удари за ръкопашен бой, бутон за залягане и изправяне и бутон за общи действия действието на който зависи от ситуацията (като да дръпнеш ръчка или говори с някой). С предните бутони се въртим из инвентара и оръжията. Селективния бутон ни отваря радиото с което да си поговорим с някой от екипа. Елементарно управление и съобразено перфектно с тогавашния геймпад на PS1. (да напомня - тогава ги нямаше двете аналогови гъбки)

Самия Snake владее многбройни трикове с които да се справя с противниците. Вярно че в началото почва гол като църковна мишка но в течение на играта натрупва все по-голяма колекция шпионски джаджи и оръжия. Интересното е че всички предмети имат реално приложение и не са сложени само за пълнеж макар че все пак някои са по- ценни от други. Някои от по- интересните (и полезните) са Инфрачервения визьор който оцветява екрана в червено и лазерите на охранителните инсталации лъсват, Кашоните под които които Snake се крие по забавен начин и които освен за маскировка може да използва за да го натоварят в някой камион в следствие на което враговете просто го откарват в друга част на базата мислейки го за кашон. Цигарите на Snake които заместват инфрачервения визьор показвайки лъчи на лазери, антибиотика който го лекува когато хване настинка (да и това може да стане в играта – все пак в Аляска се развива действието и Snake не е от персонажите които голи до кръста бягат в снега), диазепама който успокоява ръката на Snake и премахва трептенето на мерника на снайпера, Газовата маска , Детектора за Мини , Порционите които зареждат здравето (и които могат да замръзнат като пример за поредния детайл).


Оръжията също не са хиляда вида но пък всички се използват. Като се почне с пистолета който е доста слаб но пък може да му се сложи заглушител, картечния пистолет който е основно оръжие в масови престрелки които хич не са малко , C4 екзплозивите които освен че се използват в загадки са добри за засади, заглушителните гранати които подлъгват охранителните камери, Управляемите ракети с които може да атакувате изад ъглите, Снайпера (с който се стреля от първо лице което го прави най-удобното оръжие за далечен бой и оглеждане) , и разбира се ракетите Стингър които не са управляеми но са сметка на това са бързи, мощни и са основен инструмент срещу различни машини.
Доста ще ги използвате- както и преди казах MGS далеч не е само Стелт игра и има доста стръвни битки.
Разбира се ако няма оръжие подръка юмруците и ритниците също помагат макар и само да повалят в безсъзнание вместо да убиват. За чисто убийство най- хитрия начин е Snake да се приближи на противника в гръб и му строши вратлето. Това е и единствения начин за безшумно и сигурно убийство. А безшумните убийства са силно препоръчителни защото чуе ли се стрелба се вдига една много неприятна аларма и враговете почват да налитат в безкрайни количества докато не се скрием за достатъчно дълго време за да се успокоят. Всъщност самото промъкване е доста бутафорно – едно че радарчето ни показва винаги на къде се движат противниците и къде гледат и второ че липса фактора звук – винаги си тичаме безшумно и често срещано е просто да прибягаме покрай пазачите преди те да се обърнат. Едно от хитрите неща е възможноста да почукаш на някоя стена което моментално предизвиква близките пазачи да направят проверка и ги отклонява от патрула им. Както виждате стелта в игра далеч не е реалистичен нито пък търси тотална логика- каква логика има в това да бягаш клекнал срит под кашонче и да не те видят. Но пък е ефектно – затова казах че е филмово. Във филмите има каскади – не реализъм , във филмите десет човека стрелят по един и не го уцелват, във филмите героя прибягва зад пазачите без да го видят- това е и в MGS. Няма реалистичност но пък е ефектно и носи кеф.

Освен пазачите пътя ви ще спират и многобройни препятствия от типа на пропадащи плочки, камери , пластични експлозиви задействани от лазер, електрифицирани подове, газови камери, автоматични картечници и други. Всички са различни за избягване и си имат начин на правилно избягване.

Също толкова умишлено нереалистични са и главните противници на Snake – членовете на Foxhound. Там нещата са направо комиксови (или по-скоро манга в предвид японския произход). Говорим за войници с типичните за мангата специални умения и супер сили . Всичките са уникални и коренно различни един от друг – като се почне от Оцелот револвера - стрелец копиращ каубоите от дивия запад, Вълчицата – жена снайперист способна да стои неподвижна часове и дни и винаги преследваща плячката си, Психо богомолката – чалнатия специалист по телекинеза който освен да говори със странен глас може да прониква в мислите на хората, Гарвана – великан шаман говорещ си с птиците, и се стигне до персонажи като Grayfox и Liquid Snake (ще разберете кои са в процеса на играта). Освен че всеки персонаж е детайлно описан предварително в процеса на играта ще научите миналото им , целите им , причините поради които всеки от тях се е забъркал в събития и още. Голямата атракция естествено са двубоите с тях. Спокойно мога да заявя че това са не просто добри двубои с босове а едни от най-добрите двубои изобщо в историята на гейминга. Ще участвате в престрелка с пистолети в стая бъкана с пластичен експлозив като внимавате да не закачите жиците опънати из стаята. Ще участвате в ръкопашен бой срещу невидим войник, ще трябва да се справите с танк в поле тъпкано с мини, ще трябва да се изправите срещу противник четящ мислите ви и да намерите начин да му попречите , ще трябва да участвате в снайперски двубой в който участниците са на километър един от друг и всичко се решава за секунди, ще трябва да свалите хеликоптер летящ около покрива на висока кула и обстрелващ ви с ракети , ще трябва да се дебнете из замръзнал склад с тежко брониран и държащ тежка картечница противник който буквално разрушава всичко по пътя си и разбира се последния двубой който няма да издавам но да знаете че е смазващо епичен и протича на няколко етапа.

Няколко думи за аудио-визуалната част и дизайна. Графиката очевидно не е конкуренция на Crysis – все пак говорим за игра излязла 1998 година на доста немощния хардуер на PS1. И макар едри пиксели избождат очите ви има нещо което е устояло проверката на времето. А именно дизайна и арта. Това е може би първата игра в която не се минават нива. Нива няма – има един комплекс , база която в която флуидно се минава от зона в зона. Всяка стая, всяка зона е абсолютно различна от тази преди нея. Като се почне от големите врати с и снежната площадка за хеликопер в началото, мине се през хангара с танковете, затвора и килиите ,гадните кенефи, складовете за амуниции, коридорите опиращи скалата извън базата, минното поле, хангара с ядрените отпадъци, жилищните помещения за отдих и кабинета на командващия, компютърните помещения и сървърното, комуникационните кули, леярната, пещерата с дивите вълци, въздушните шахти из които се придвижвате , огромния хангар на края– всичко е както казах внушаващо епика и усещане за реално съществуващо място. Звуковите ефекти и озвучението като цяло са на безкомпромисно високо ниво. Озвучителите са едни от най- добрите които съм чувал изобщо, а музиката се запомня и и толкова епична че няма човек играл играта който да не я помни наизуст.

Допълнителните дребни детайлчета като стъпките в снега, това че Snake може да се разболее от студеното и почва да киха, и т.н., хумора в играта (който умишлено няма да разказвам), десетките секрети и заигравки с геймъра само добавят финален щрих правейки атмосферата още по -качествена и всмуквайки играча в света на играта.



Недостатъците – перфектни игри няма и макар че повечето от недостатъците да са продиктувани от ограниченията на системата и възраста на играта поради което няма никакъв смисъл да ги коментирам не мога да отмина някои очевидно подразнили ме неща които е можело и да бъдат избегнати.

На първо място в списъка ми е похвата чрез който дизайнерите на играта те карат да си удължаваш изкуствено времето за игра връщайки ни задължително на обиколки напред назад назад из различните зони. На два пъти трябва да се върнете почти до стартовата зона само за да вземете един предмет от една особено разнна зона в която естествено съответните врати са си били там но надлежно заключени докато не се наложи да се върнем по сценарий. А особено нервещо е едно такова връщане в края на играта което се прави три пъти подред (става дума за един асансьор на който ще гледате анимацията за пътуване по пет минути всеки път като пътувате с него и няма да можете да я пресечете.
Второто дразнещо нещо е камерата и по специално действието и по време на престрелки – ок, хубаво че Хидео Коджима е решил да направи дизайна класически и да постави камерата отгоре, само че докато в нормалната игра това не е проблем и враговете се виждат на радара то при престрелки настава хаос. Много честно се случва някой да стреля извън зрителното ни поле а играча да не може да насочи стрелбата си натам. Смешното е че има бутон за гледка от първо лице но той не действа с оръжия освен снайпера и управляемата ракета. .

Третото дразнещо нещо е че докато босовете са уникални и перфектно замислени и изпълнени то обикновените противници са абсолютно безлични пичове с една и съща бяла униформа и маска. Обикалят в един и същи маршрут и като бъдат убити просто изчезват (да не товарят конзолата ) вместо да остане труп, което допълнително ги обезличава.


Но това са бели кахъри на фона на култовата история, персонажи, диалози, озвучение и двубои. Спокойно мога да кажа че за разлика от много други игри които се помнят само в специализирани статии с това че са внесли нещо ново, били са оригинални с нещо или просто сравнително добри но само за времето си, то Metal Gear Solid e игра която и след десет и след двадесет години ще е все така култова. С една дума – златна игра , а златото приятели не старее – само става по лъскаво с време .

25.05.2009.
Радостин Стефанов

Аватар
blumentopff
Мнения: 2302
Регистриран преди: 14 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение blumentopff12 години

:shock:
Явно си останал доста впечатлен от играта, предвид дъъългото ревю, което си драснал. Знам, че моето мнение е поредното от сорта "и аз да се разпиша", но държа да отбележа, че може би аз съм единственият човек тук(та дори и изобщо), който притежава оригинално копие на играта(в перфектно състояние), и който все още не я е изиграл. За жалост сега нямам време да прочета мнението ти за нея, но утре сутрин ще го уважа, обещавам.

ПП: Някой да му се намира конзола за споделяне? :oops:

ПП2: Прочетох го, без спойлерите разбира се, и определено се надъхах :)
See you starside... Изображение

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение epedos12 години

Много добро ревю, сложи му 2-3 снимки от гугъл за цвят :)
МГС си е вечна!
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Аватар
vvarp
Мнения: 4516
Регистриран преди: 18 години

Мнение vvarp12 години

Доста изчерпателен анализ :yes:

Мислех да почна Peace Walker тия дни, aма хубаво ме подсети да си припомня MGS преди това.
blumentopff, играй PSN изданието - на PS3 или направо на PSP.
RRSunknown написа:[...] този текст беше на 3dzone но тъй като сайта май са му резнали балтията (с което загубих 7 материала)
Прегледай кешoвете на google и archive.org.

Аватар
blumentopff
Мнения: 2302
Регистриран преди: 14 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение blumentopff12 години

Благодаря vvarp, но смятам, че най-добрият вариант си остава PSX на по-старо ТV. Сега се ослушвам из e-bay за изгодна конзола. :yes:
See you starside... Изображение

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение epedos12 години

Най-добрия вариант е ПСП. Играта нямаше поддръжка на аналози, а л2 и р2 бутоните са лесно заместими от аналога на псп-то. Графиката си е даже добра на псп. :)
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Аватар
andycole
Мнения: 5560
Регистриран преди: 18 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение andycole12 години

Това е дискът, който най-много се е въртял в дъртата ми сива PS след winning eleven-ите. Изиграл съм играта безумните над 20 пъти и още 4-5 пъти римейка Twin Snakes за Gamecube, всичко до най-малка подробност, дори едва ли има разговор по кодека, който не съм слушал. Вечна благодарност на човека на щанда за конзоли на пловдивския коледен базар , който ми препоръча да я изиграя като бях още 5-6 клас и играта веднага се превърна в любимата ми. Още си спомням как се зарибих от разказа за това как можеш да избягаш от килията в която си затворен като напръскаш кетчуп по земята(който ти го носи Отакон екипиран в стелт камо) и заблуждаваш гарда че си се самоубил :lol:

Та относно ревюто, страхотно е, описал си всичко което може да бъде описано и споделям мнението ти на 100 %. Единствен минус е че това ревю е добре човек да го чете чак когато е изиграл играта. Просто дори и немаркираното в спойлър таг е една огромна изненада за всеки геймър, особено пък за онова време и аз лично не бих искал да знам за повечето от тези неща ако не съм я играл. Затова след първото ми изиграване бях е така :?
Най-добрия вариант е ПСП. Играта нямаше поддръжка на аналози, а л2 и р2 бутоните са лесно заместими от аналога на псп-то. Графиката си е даже добра на псп.
Закво да се кьори на малкия екран на портативна конзола, като се има предвид че ще стане още по-малък понеже играта е 4:3.
Най-добрият вариант вече не е Пс1. С РГБ кабел особено ако го вържеш и се вдигне шарпнеса ръбовете направо вадят очи, така че ако го играеш на Пс1 го играй с обикновен кабел с чинчове.
Най-добре вържи Пс2-ка или Пс3-ка към някое добро CRT и им включи филтрите за заглаждане на картината, това е най-добрия начин да се изиграе играта. :wink:
Елементарно управление и съобразено перфектно с тогавашния геймпад на PS1. (да напомня - тогава ги нямаше двете аналогови гъбки)
Играта има вибрация и може да се играе с аналози, така че е излязла след излизането на дуалшок 1 :wink:

Иначе сега си поръчах MGS HD колекцията и мисля пак да врътна всичките Метъл Гиъри, пак минавам на MGS вълна.
Последна промяна от andycole на 10 яну 2012, 00:04, променено общо 1 път.

Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение RRSunknown12 години

Играта има вибрация и може да се играе с аналози, така че е излязла след излизането на дуалшок 1
знам, аз с дуалшок я играх но имах предвид че самия PS1 масовия му стандарт беше без аналозите и като се е мислело управлението е съобразено с този факт.
това как можеш да избягаш от килията в която си затворен като напръскаш кетчуп по земята(който ти го носи Отакон екипиран в стелт камо) и заблуждаваш гарда че си се самоубил
Ей за тези детайли говорех :)

Иначе това съм го писал по- скоро от гледната точка на Фийчър, един вид - Евъргрийн или Класика тип статия, а не точно като ревю.

Само се чудя за PSP еМОЛГАТОРА как се минава иначе ВЕЛИКИЯ момент с Психо Мантиса?

Аватар
andycole
Мнения: 5560
Регистриран преди: 18 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение andycole12 години

RRSunknown написа:
Само се чудя за PSP еМОЛГАТОРА как се минава иначе ВЕЛИКИЯ момент с Психо Мантиса?
На ПСП емулатора доколкото помня има опция за смяна на слота на пад-а.

Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение RRSunknown12 години

Не е същото братле, аз например
наистина сложих пада на земята да видя как ще се движи и после си го слагах на рамото - направо се разцепих. Не бях чел никакви спойлери за това място и наистина ме изненада!

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение epedos12 години

Ееемии ако я купиш от ПСН може и да има някви такива екстри? Кой знае. То на Пс3 дали ще е ок също точно тоя момент?

Да, сцените с Ментиса - камерата, саундтрака, озвучаването и самия персонаж, както и триковете му,а да не говорим психо атаките на Мерил точно преди да се разкрие боса... Целия откъс ми е със сигурност в топ 3 като изживяване в която и да е игра евър, особено като УАУ ефект. Поклон!
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Аватар
andycole
Мнения: 5560
Регистриран преди: 18 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение andycole12 години

RRSunknown, какво ти е мнението за римейка за GC - Twin Snakes.

Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение RRSunknown12 години

Ами нямам мнение - не съм играл играта тъй като се оказа по-ценна от древна икона и няма намиране в бг а в ибей е на кожодерски цени.

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение epedos12 години

Е да, аз имам НТСК оригинално копие, но не бих се разделил с него... дадох само 70тина лв навремето.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение king_of_the_universe12 години

Хубаво ревю! Обмислям покупка на нова Сивушка единствено заради тази игра, всичко друго го ръгам на ему.

Трудно е да определя кое най-много ме привлича в МГС: къртещата арт-обложка (с мутрата на Снейк на корицата), размазващото начало, хубавата история (която МГС2 принизи до турски сериал), уникалният гейм-контрол и стелт-геймплей, невероятно доброто озвучение на персонажите, ух и ах-моментите като битката с Психото, яките бъзици или култовите босове. Със сигурност обаче никоя друга МГС не може да изпревари МГС:ТЕА в моята МГС класация, или пък в класацията ми за най-добра екшън-игра евър.
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
The Demon
Мнения: 3910
Регистриран преди: 18 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение The Demon12 години

Mда, доста изчерпателно ревю. Направо ме върна във времето когато я играех. Имам толкова много спомени с тази игра. Може би затова, все още бих си я оставил на първо място в моя топ 100. :) Когато си прекарал толкова хубави мигове, няма как всичко в играта да не ти стане любимо. Убеден съм че гардовете чуваха стъпки, но само ако са на определени повърхности. Примерно ако стъпиш в локва (това може да се тества точно в началото на играта.) или на някаква ламарина дето кънти. Дори стъпките в снега се проследяваха.
Малко са игрите на които до такава степен да съм запомнил локациите. Толкова ми е любима цялата обстановка, че се е случвало когато съм тъжен или ми е кофти да си пусна играта и просто да се разхождам из коридорите. Без някаква цел, просто така. Обичам го това място, действа ми успокояващо. :) Малко е странно да кажеш, че някаква база на майната си, натъпката с въоръжени терористи ти действа успокояващо...ама си е така :D Може би е от носталгията. Други такива игри, на които мога да се разходя из целите нива, само в мислите си, са Resident Evil 1 и Silent Hill 4.

Аватар
andycole
Мнения: 5560
Регистриран преди: 18 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение andycole12 години

The Demon написа: Малко са игрите на които до такава степен да съм запомнил локациите. Толкова ми е любима цялата обстановка, че се е случвало когато съм тъжен или ми е кофти да си пусна играта и просто да се разхождам из коридорите. Без някаква цел, просто така. Обичам го това място, действа ми успокояващо. :)
Word :yes: Между другото в момента съм на майната на цивилизацията само с едно дърто Пс1 с мен и няколко празни диска, записах си МГС-то и точно се разходих из локациите, та за това постът ти ми дойде направо неочаквано :-) Все едно аз съм го писал :lol:

Аватар
andycole
Мнения: 5560
Регистриран преди: 18 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение andycole12 години

Използвах краткото си прибиране до Пловдив да изиграя на един дъх MGS Twin Snakes. Страхотен римейк, един от най-добрите за всички времена. От около 2 години не го бях играл. Механиката на МГС2 помага да се изиграят бос битките по по-разнообразен начин. Някои се оплакват че така се губи идеята и са много по-лесни от тези в оригиналния Метъл Гиър, но за човек изиграл играта много пъти винаги е кеф да види нещата от друг ъгъл. Включително и кът сцените. А музиката.. касапница е. Винаги съм се кефил че голяма част от саундтракът на MGS-тата е drum n bass/jungle и то от истинския. Е тук траковете са убийствени, брутални breakbeat/jungle тракове по време на бос битките допринасят страшно много за екшън атмосферата.
Относно бос битките- тази с Psycho Mantis сега е още по-украсена с какво ли не :lol: Това е най-великата битка с бос в историята на гейминга IMO. А на GC номера със смяна на контролер слотовете, за да не ти чете паметта е направена още по-интересно и напрегнато, трябва да въртиш и 4-те слота за пад-а, а не само 2 както при пс1 :lol: Още по-яко е как като Псайхо Ментис ти чете паметта започва да ти изброява какви сейвове имаш на мемори картата (мисля че разпознава само 1st party nintendo игри
Та като цяло една игра която не получи достатъчно внимание, най-вече поради факта че излезе за не особено популярния за онова поколение Gamecube. Ако римейкът беше за ps2 за играта щеше да се говори толкова колкото и за 4-те основни МГС-та.
Последна промяна от andycole на 23 яну 2012, 16:24, променено общо 1 път.

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение epedos12 години

Това с меморито го имаше и в пс1 версията :)
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Re: Metal Gear Solid - Tactical espionage action (PS1)

Мнение ZaG12 години

Имаше го ? При мен защо не стана, кои игри разпознава ? Иначе беше наистина ултра яко, дори толкова време след излизането на играта си умрях от кеф. Дадох на братовчетка ми да изиграе същия тоя сегмент и тя даже се стресира малко хахаха.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Кой е онлайн