StarCraft II Wings of Liberty

Reviews, previews, features.
Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

StarCraft II Wings of Liberty

Мнение ZaG12 години

Без съмнение една от най-чаканите игри евър, StarCraft 2 има трудната задача да оправдае очакванията на феновете на най-великата стратегия в реално време а именно StarCraft.. Възможно ли е въобще да бъде достигната епичността, дълбочината, баланса и динамичността на играта която продължава да бъде на върха в жанра си повече от десетилетие ?



ИСТОРИЯ
Предполагам всеки фен на стареца, играл кампанията е чакал със затаен дъх момента в който ще навлезе в епичния свят на StarCraft отново. За жалост сигурно почти всеки фен ще остане разочарован от това което намери.

http://img832.imageshack-us/img832/4762/screen1az.png

Трудно ми е да опиша какво точно не е наред със сторито, докато човек играе кампанията може и да му изглежда ок, но в момента в който се обърне назад, пропуските и чистите идиотщини проблясват в цялата си „прелест”. Докато в старкрафт играчът бе изправен едва ли не срещу цялата вселена, всяка битка се чувстваше значима и носеше в себе си мистика и напрежение , то тук играчът ще се изживява като рицар на бял кон или ще се концентрира върху изпълнението на куриерски услуги. Има ги моментите които придвижват сюжета напред, обогатяват атмосферата и потдържат интереса на играча, но всички което води до тях е лошо изпълнен пълнеж за да има играта 26 мисии.

http://img4.imageshack-us/img4/3886/screen3mc.png

Героите добре развити и пдобаващо интересни. Интеракцията с тях през кампанията придава дълбочина и обогатява света на играта.

Петте протоски мисии плюс още две-три буквално спасяват историята на играта от пълната посредственост, предоставяйки добре реализирани, изненадващи обрати и интересни идеи. Но при тях се вижда идиотщината на хората които са развивали историята. Хора които не са били запознати с лора на StarCraft 1 и са взимали глупавите си решения за да спестят време.


Оценка: 7/10


ГЕЙМПЛЕЙ
Динамика, дълбочина, скорост и разнообразие, дали StarCraft 2 запазва тези качества така присъщи на предшественика си ? HELL FUCKING YES !!! Баланс, не чак толкова, но предвид че играта е едва на година, Близард се справят повече от добре.

Нека първо разгледаме кампанията. Чисто геймплейно, тя е доста приятна и представя на играча не ангажиращ начин да се забавлява. Целите в мисиите са достатъчно разнообразни като за RTS и почти никога не изискват играча да чака да се случи нещо. Някои мисии ще сa буквално като рпг - играча ще контролира малък брой единици , изцяло премахвайки елемента на развитие и строене. Други мисии са си абсолютно стандартни за жанра , трети представляват приятна смеска между двата вида. Добавени са и леки РПГ елементи под формата на поръчване на ъпгрейди и единици, трупането на точки, разговори с различни герои и дори наличието на няколко избора в играта. Няколкото нива на трудност ще задоволят хората които търсят предизвикателство тук.

http://img221.imageshack-us/img221/360/screen2iqc.png

Освен кампанията има challenge mode, 1v1, 2v2, 3v3, 4v4, co-op vs AI и разбира се Free for all. Къстъм картите направени от фенове които сами по себеси могат да представляват отделни (мини)игри добавят още повече разнообразие.

Самия геймплей запазва всичко което е присъщо на StarCraft 1, с разликата че е по приятелски към новите играчи и тези които не искат да се ангажират със сериозна игра.
Мога да прекарам часове описвайки геймплея, но ще се опитам (сигурно неуспешно) накратко да засегна най-важните аспекти от него.
Играчът трябва да изгради икномика с чиято помощ да създаде армия и да победи противника си с нея. Звучи простичко, но по-грешно определение от това неможе да се даде.

http://img193.imageshack-us/img193/7320/screen4hg.png

Всяка „игра” започва по един и същ начин, играчът има 6 работника и една „главна сграда” (с различно име според расата) от която може да се правят още работници. С тях играчът събира 2 вида ресурси, строи други сгради от които на свой ред прави единици и ъпгрейди за тях. Единиците освен атакуващи или транспортни функции имат и могъщи умения с които може да се променя вида на бойното поле или да се помитат цели армии. Изключително голяма роля за динамиката игра играе възможността за контрол на всяка една единица до пълния и потенциал. Разположение на бойното поле, отместване в правилния момент позициониране на височина избиране на път и цел на атака, тайминг, всичко това има значение и се извършва в реално време в процеса на битката.

http://img641.imageshack-us/img641/8881/screen5e.png

Играта като механики, буквално се разделя на микро и макро – макро е процесът на изграждане, потдържане на икномика и правенето на единици, микро е контролирането на единиците. Играчът през цялото време трябва да балансира между тези два елемента. Комбинирани със стратегическия аспект, геймплеят дава възможност за дълбочина която няма да намерите в никоя друга игра. Няма определен начин за игране, възможностите са буквално безкрайни. Балансът е добър и Близард редовно изкарват пачове, евентуално ще го докарат до нивото на СК1, защо не и да го задминат. С добър контрол малък брой единици могат да бият голям брой, слаби единици могат да бият силни, видимо загубени битки обръщат хода си тотално. Нивото на динамика и разнообразие не може да се опише, може само да се изпита чрез игране. Дори на средно ниво играта ще предизвика мисленето, реакциите, бързината и адаптивноста на играча до предела.

http://img840.imageshack-us/img840/641/screen9n.png

Нови механики като автоматично събиране на ресурси и уникалните за всяка от 3те раси макро механики освен че придават дълбочина и възможност за концентриране върху стратегическата част, олесняват играта и я правят по-приятна за не толкова сериозните играчи. Новите елементи по терена на картите като наблюдателни кули, разрушими скали и прегради които ограничават видимото пространство разнообразяват картите и представляват важен стратегически елемент.

Като цяло тук играта няма баране, няма никакъв компромис нито с качество нито със съдържание. Очаквайте не стотици а хиляди часове прекарани пред монитора.

Оценка: 10/10


BattleNET 2.0
Дълго се чудих дали да разгледам новия БатълНЕТ в ревюто. Tъй като това е единствения начин за игране на мулти и дори всъщност за стартиарне на играта, няма как да го пропусна.

Ще бъда директен, въпреки че за кежуъл играча, платформата предоставя предостатъчно добър интерфейс и мач мейкинг, то за всеки който иска да играе дори минимално сериозно, Bnet 2.0 е пълна и тотална абоминация ! Започва се от не добре реализирани функции и се стига до чистата липса на такива които са налични в над 10 годипния предшественик на услугата.

Нека първо опиша системата – има ладдер, където играчите събират точки и биват класирани според тях в различни лиги, и къстъм игри в които всеки може да си прави каквото си иска. И 2та режима са реализирани зле, мнооого зле.

В ладдер, играчът натиска бутон и системата сама му избира противник и карта. Разделението по лиги и скрития рейтинг осигуряват опонент който ще е близо до нивото на играча. Проблемът е че неможе да се проследи развитието на играча, защото се пази запис само на победите. Тоест играча знае че има 50 победи, но незнае колко загуби има. Ще си кажете, „Ми кво значение има?”, има защото така човек преценя нивото си , дали ще бъде промотиран в по висока лига или ще изпадне в по ниска, а в момента освен ако не е в най-високите 2 лиги това е невъзможно, защото статуса за загубите беше премахнат.

В къстъм игрите състоянието е още по-плачевно. Играчът избира карта и влиза в, или създава игра на нея. В момента в който броят играчи който е определен от хоста на играта се запълни играта стартира, АВТОМАТИЧНО, без начин да се напусне играта. Така много по-слаб играч може да бъде изправен срещу много по-силен. Това няма да е нито полезно на по-силния, нито приятно за по-слабия, вероятно резултирайки в нещо таковa:

http://img560.imageshack-us/img560/1292/screen10b.png

Самия играч няма контрол срещу кого играе и срещу каква раса играе. Това прави тренирането на определеня стратегия или просто игрането с някой от твоето ниво без страха от понижаване в ладера невъзможно освен с хора които познавате.

Гледането на реплеи с други хора с цел забавление или анализ и задобряване също е невъзможно, а беше стандартна практика при стареца който се основаваще на Bnet 1.

http://img845.imageshack-us/img845/3324/screen8x.png

Подобрения като интеграция на лиги и потдръжка на отбори също липсва.
Поне се усетиха и преди месеци добавиха чат канали което олеснява до някъде организацията на турнири.

Оценка: 4/10


ГРАФИКА
SC II няма да спечели награди за визия, според някои хора даже е грозничка за дншните стандарти. Според мен обаче, играта изглежда достатъчно добре, с оглед на какви машини може да се играе – направо прекрасно.

http://img560.imageshack-us/img560/6730/screen6p.png

Ефектите позволяват създаването на чудна атмосфера (друг е върпоса че никой не се възползвал). Като цяло техническата част е добре изпълнена, въпреки че според мен можеше повече.

Това което искам да засегна е арта, не е положено никакво усилие да се спазва вида на единиците наложен от СтарКрафт 1. Докато новите еиници изглеждат чудесно, то някои от старите варират от „не толкова добре” до „лееейм”.

http://img696.imageshack-us/img696/4774/screen7rx.png


По лошото е че същото се отнася за героите. Символите на поредицата – Кериган, Зератул и Рейнър нямат нищо общо с предишните си образи. Субективно е но, според мен новите дизайни са зле.

Оценка: 8/10


ЗВУК
Музиката е чудесна, придава чувство за епичност и драматичност там където трябва. Някои от песните в бара са супер забавни и дори си ги слушам редовно.
Ингейм музиката е точно каквато трябва да бъде, не натрапчива за да не разсейва играча и същевременно отрaзява същността на всяка раса . В мисиите от кампанията траковете успешно създават атмосфера и напрежение.
Войс актинга е на ниво и успява да потопи играча в за жалост плиткото стори. Но тук имам същото оплакване като при арта, сменени гласове на героите и няма и следа от опит да са се опитали да ги направят да звучат какт трябва. Не само това, но и е сменен стила на говорене на много единици, бях много издразнен като ги чух за първи път, даже се зачудих какво играя. Немога да си обясня защо Близард са се опитвали да променят нещо което вече е било в сърцата на феновете.

Оценка: 8/10


StarCraft 2 удря в десетката точно там където всички се страхуваха че ще се провали, а именно в геймплея. Едва ли в близките 10 години друга стратегия ще успее да достигне, камоли надмине SCII в този аспект. За нещастие, недоносената история и даунгрейднатия батълнет карат крайния продукт да изглежда като демо.

Крайна оценка 8.8/10
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Re: StarCraft II Wings of Liberty

Мнение RRSunknown12 години

Братле какво имаш предвид под "няма риплеи" ?

Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Re: StarCraft II Wings of Liberty

Мнение ZaG12 години

Никъде не съм писал че нямареплеи. Писал съм че реплеи немогат да се гледат заедно със други хора.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Re: StarCraft II Wings of Liberty

Мнение RRSunknown12 години

Аз пак не мога да разбера какво значи да гледаш с други хора риплеи :?

Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Re: StarCraft II Wings of Liberty

Мнение ZaG12 години

E sc1 не си ли играл ?
В ск1, реп се гледаше както се прави къстъм игра в ск2, само че вместо карта избираш риплея. И така, ти и още 7 човека можехте да гледате един реплей едновременно.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Re: StarCraft II Wings of Liberty

Мнение RRSunknown12 години

АААА, това ли имаш предвид - сетих се. :facepalm:

Кой е онлайн