Deadly Premonition

It only does 8071A06.
Отговори
Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2238
Регистриран на: преди 12 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение The Demonпреди 1 година

DEADLY PREMONITION 9/10

Изображение


Aз не бих дал 10/10 както на корицата, дори реално 9/10 и е много, особено ако трябва да сме обективни и смятаме средно аритметично графика/геймплей/сюжет. Толкова много неща има за подобряване в играта, но и без тях тя ще си остане скрит диамант за миналото поколение(като други подобни - Catherine, Bullet Witch, дето малко хора са ги изиграли). Играта е много арт в някои отношения, точно както добрите филми. Трябва да се види за да се разбере. Много наскоро изгледах първите 2 сезона на Туин Пийкс и мога да кажа, че са черпили с пълни шепи от там. Даже по-скоро не е черпене, а направо трибют. Ако не го бях гледал скоро нямаше да забележа разни малки детайли, като това как Агента от ФБР обича кафе и говори с някой въображаем човек, голяма прилика в типажите от играта и сериала, разни похвати като силна музика по време на разговор, дори копирани 1 към 1 сцени и усещания. Е, поне Deadly Premonition има развръзка. Разбират се доста неща накрая. :)

Играта е истински Survival Horror. Да, от тези които изчезнаха след PS2 поколението. Шинджи Миками да си гледа работата и да си завре екшъна Evil Within oтзад. :) Тука реално можем да говорим за сървайвъл хорър от най-старата школа. С дразнещ и фрустиращ на моменти геймплей. Атмосферата, сюжета, хоръра и не на последно място геймплея така напрягат, че като видиш накрая финалните надписи с нежната успокояваща музика, си направо на седмото небе. :) Тази игра без проблеми влиза в клуба на "Лошите добри игри" Личи си обаче че е от PS2 времената, защото технически не е хич добре. Като са прехвърлили разработката на по-нова платформа са оправили някои неща като 3Д модели на хора и чудовища, ефекти и т.н., но като цяло изглежда слабо (технически, като арт е супер).

Друго уникално нещо е че това е първият SH, който е Open World (като GTA). Градчето е точно като Туин Пийкс. Сравнително голяма територия, център, квартали предимно от къщи и малки сгради, много пътища, горички, езеро.... Пеша е прекалено голямо за обикаляне и на помощ идват полицейските коли с които можеш да се придвижваш. Управлението на колата е много аркадно, но като му свикнеш даже почваш да прилагаш доста техника при завоите, когато се състезаваш за време. Всички герои в играта си имат свои режими на живот, къщи където живеят, места където работят през деня/вечерта Опитали са да го направят доста реалистично, защото някои места можеш да посещаваш в точно определени часове на деня. Има доста странични куестове, мини игрички (дарц, риболов, състезания за време с полицейската кола), събиране на колекция от картички отбелязани на картата и пръснати из цялата локация, магазини и ресторанти за посещение. Абе неща за правене в този Open-World, които да ти увеличават игралното време, кои забавни, кои не...

В wiki-то пише, че играта е влязла в Рекордите на Гинес за най-голяма разлика в оценяването. Супер положителни или супер отрицателни оценки. :) Каквито и неща да говорят за нея, гадна графика, гаден геймплей, слаб дублаж, тя ще си остане една от най-добрите игри правени някога. Поне за определени хора, които ще я издържат до края.:)

Directors Cut-a за PC и PS3 прави битките с гадовете по-лесни, умират по 1-2 удара в сравнение 4-5 при XBOX, което прави играта в пъти по-малко дразнеща и направо лесна. Решили са да послушат критиките на феновето, но мисля че това хич не е честно спрямо хората които са я изиграли на XBOX. Даже според мен така се губи голяма част от усещането, защото тези игри трябва да са ти трудни. Трябва да те карат да пестиш патрони и аптечки, да заобикаляш противници когато успееш... Трябва да са дразнещи в този аспект, да си го кажем направо. :mrgreen: Но пък от друга страна, нерваците ще успеят да видят сюжета, без да зарежат играта, така че не е лошо да има и друга версия. Друга видима промяна е управлението. В PC/PS3 версиите е като Silent Hill (накъдето натиснеш аналога, натам тръгва героя), а на XBOX е РЕ4 (героят се върти като танк). На всичкото отгоре не могат да се сменят. Аз исках да си пусна на PC версията, управление като на XBOX, но не може. Това са видимите разлики. Другото са няколко добавени не особено важни сцени и тъпи костюми за героите, които изглеждат нелепо. Дано тази игра не остане последна от този тип, след масовото навлизане на екшъна напоследък.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3537
Регистриран на: преди 9 години

Deadly Premonition

Мнение Jim Raynorпреди 1 година

Deadly Premonition (Director’s Cut, PC)

Намери се и по-скандална оценка на IGN от 3-ката на God Hand. Deadly Premonition има 2.5 (за да сме честни, UK и дават 7.5, с колкото е оценен и последващият Director’s Cut).

Като (самозван) хипстър нърд, отдавна се точех на Deadly Premonition. Тук и там (включително мнението на Демона в този форум) бях попадал на постове в нета, как била cult classic, нов Silent Hill, вдъхновена от Туин Пийкс, etc., etc. Взех я за 5 лева от Стийм на последната разпродажба и я нагласих за празниците заедно с Dark Souls 3, с идеята да я почна, ако ми остане време. Е, пуснах я, за да видя за какво става на въпрос, след което не можах да я оставя. Обезателно не е най-добрата игра, правена някога, но пък се превърна в една от най-любимите ми въобще – до толкова, че празнината, която остана след финалните надписи, още не се е запълнила.


Deadly Premonition завърта фабула, много сходна с тази на Twin Peaks – в малък град от американския Midwest e извършено убийство на младо момиче при мистериозни обстоятелства (окултните мотиви на които са почти едно към едно „окрадени“ в последствие в True Detective S01). Агент Франсис Йорк Морган от ФБР е изпратен да разследва, тъй като намерените на местопрестъплението червени семена са сходни с тези, намерени в други негови случаи. От там нататък е ясно – совите не са каквито изглеждат, а обитателите на малкото градче до един имат малки и недотам малки свои тайни, които заплитат допълнително мистерията, преди да се стигне до каквато и да е развръзка.

Играта е open world third person adventure, който се развива в почти реално време – Агент Йорк води разследването в малко и дишащо градче, където всеки от персонажите води свой живот. Както обикновено за такива заглавия, гоните както задачи от основната история, така и различни странични мисии и дейности, голяма част от които може да хванете само в определен ден и час. Разнообразието не е прекомерно и тук не говорим за нещо от рода на GTA или многобройните му клонинги. По-правилното сравнение е Silent Hill – отворената обстановка и структурата на играта имат за цел да градят атмосфера, а не да предлагат безбройни времегубки.

Изграждането на атмосфера е именно място където играта блести и ме кара да пиша километричен пост за нея – поклон пред Swery65 (който, признавам, чух за пръв път с тази игра), защото по тази точка е създал едно от най-вглъбяващите и интересни заглавия в гейминга въобще. Изключително малко заглавия са ме впечатлявали толкова много в това отношение– Silent Hill 2, Metal Gear Solid например.

Споменавам изрично Swery65, защото, както в игрите на Суда и Коджима, тук си личи творческият подход на един човек. Всичко в играта - сюжет, диалог, персонажи, „геймплей“, свят, малки детайли – върви в една посока и е правено с ясна визия какво трябва да бъде.
Градът е малък, но добре пипнат с идеята да създаде, в крайна сметка, усещане за нещо познато – към края бях научил наизуст повечето места. На скоро писахме за малките, но добре разработени локации – тук се следва именно такъв принцип. Много по-приятно е да има един нощен бар (а не десет копи-пейстнати, както в GTA), но всичко в него да е уникално – съдържателят, менюто, посетителите му – готино е като минеш в различните дни и има нов диалог с другите клиенти, които е добре написан, и те кара да повярваш, че наистина си в тоя град, тия хора наистина си пият там вечер и обсъждат клюките, и т.н. Интересно направено е как всеки персонаж си има работно време и навици, и примерно по пътя към хотела срещаш някой, който се прибира от работа, или в някои часове е в бара, а като вали си в у тях.

Персонажите са също скромен брой, но относително комплексни, с ясни и собствени мотиви и перфектно, ПЕРФЕКТНО озвучени и написани. Почти всеки има активна роля в основната сюжетна линия, а и свои странични мисии, които макар и обикновено fetch quests, те възнаграждават с още интересна история и диалог. Подобно на града – накрая обитателите му ти стават близки. Главният герой Йорк е базиран на бодрата особнярска персона на Дейл Купър, но докато си караш колата обсъждате с него B-movies от осемдесетте и Ramones. Той е звездата на шоуто и култов персонаж сам по себе си, но останалата част от ансамбъла не му отстъпва – през шерифа Джордж, който се дразни на ФБР, симпатичната заместник-шерифка Емили, която е очевидният love interest, но с голям чар, мистериозният бизнесмен Хенри, който не сваля маската си дори в голямото си имение на края на града, сладките, но странни близнаци Исак и Исая, обикновено разхождани от дядо си Джим в гората, наглата и секси Даян, която ръководи галерията, и т.н., и т.н.

На тяхното богатство помагат сюжетът и диалогът, които са великолепно развити – не блестят с оригиналност, но са крайно изпипани и никога не страдат от пошлост, претупаност или изкуственост. Играта не губи пара в нито един момент и е с перфектен пейсинг, като към развръзката просто набира такава скорост, че е неоставима. И е завършена напълно, при това подходящо и удовлетворяващо. Аз не разкрих кой е убиецът предварително, и въпреки че следите през цялото време са били пред очите ми (играта оставя такива не само във филмчетата, но и на очебийни, макар и не за мен, места в света си), след финала като гледах уикитата се плясках по челото колко съм бил тъп. Като цяло бях на ръба до края и не бях разочарован след него, което е огромна, огромна рядкост за такива игри.

Третират се и сериозни теми – детско насилие, изнасилване, ритуални убийства, семейни трагедии – но играта не натежава. Напротив, цялостната атмосфера е по-скоро положителна, като по-тежките моменти се редуват с добър хумор - духът е по-скоро този на Resident Evil – да ситуацията е гадна, но ние сме под контрол и “It's up to us to stop Umbrella”. Агент Йорк носи нещо от характера на Леон Кенеди, определено. Трябва да се види колко ловко и гениално се чупи the 4th wall и как всичко в играта все пак има своя вътреигрова логика, в това число интерфейсът, менютата, играча и т.н. Бих се разпрострял, но няма как да не разваля нещо от кефа.

Музиката и озвучението са съвършени – перфектен комплимент към атмосферата и, предвид посредствената графика, носят аудиовизуалната част на гърба си.

Голяма част от геймплейните механики и малките детайли също са включени с цел immersion – Йорк трябва да се храни и да спи, например, както и да си сменя костюма (иначе засмърдява – около него започват да летят мухи, а останалите персонажи правят кисела физиономия). Това не само допринася към общата картинка, но и не става досадно до самия край, тъй като нещата са балансирани чудесно с някои навременни включвания. Така например, всеки игрови ден може да обядвате в участъка с другите полицаи – самият обяд е cut scene, който е винаги забавен и интересен и отново се ползва, за да гради герои и атмосфера, което прави механиката още по-убедителна и уместна (логично е да трябва да се храниш, логично е да обядваш с колегите и т.н.). Връщането до хотела например също се възнаграждава с нов диалог и cut-scene.
Колите се чупят и харчат бензин. Няма fast travel. Йорк слага дъждобран когато вали - малките неща, които обаче правят атмосфера.

След две страници хвалби e редно да се разбере и защо все пак са ниските оценки: графиката е ужасяваща, а core геймплеят – търпим, но безинтересен.

Визуално играта напомня на нещо от PS1/N64 ерата, но някак добрало се до наши дни. Проблемите не са чисто технически, уви. Драмата е, че графиката е постна откъм детайл. Градът в това си положение се преживява, защото все пак е голям и мащабът някак прикрива липсата на индивидуален детайл, но за разлика от, например, Silent Hill 2, закритите обстановки ги няма никакви – еднообразни и коридорни са, и само силната атмосфера като цяло ги спасява от скуката. Анимациите, особено лицевите, също са на N64 ниво, което ги прави гротескни на фона на HD текстурите. Това подрива, но само донякъде, усилията хвърлени в други посоки. За мен в крайна сметка не беше голям проблем, но съжалявам, че не са реализирали по-добре, защото щеше да е само в плюс – художествената насока и идеите зад нивата са там, но е трябвало да се хвърли още много работа.

Основният геймплей е на същото ниво – екшънът е вял, има два-три типа врагове за цялата игра, които са обидно лесни, пъзелите са относително малко, елементарни и скучни, а изследването и разследването са линейни, има и повторяемост. Босовете са малко, основно към края, за сметка на това ми харесаха. Механиките на стрелба и движение не са изпипани, физиката напомня на мобилна игра. Има потресаващи бъгове – любимият ми е Куинт, които си кара колата, като седи извън нея. Има и разни QTE сцени, които напомнят на нещо от Quantic Dream, за щастие са относително малко. Накратко, нищо впечатляващо, подобно и на Silent Hill 2, но пък нямаше и някакви фрустриращи моменти, които да чупят flow-а на историята. Тук таме има и някои обрати на познати механики, което показва, че са били наясно с проблемите и са се мъчили да намерят някакво разнообразие. Обикалянето на града, както и т.нар. profiling обаче си имат силните моменти, така че макар и посредствен, геймплеят не чупи immersion-а прекомерно и няма твърде много излишен брак, който да те накара да я зарежеш. Все пак не гарантирам, че ще успеете да я изтърпите – за съжаление, с това почва и е съвсем лесно още в началото да решите да я захвърлите– аз поне бях на ръба, но след втория час ме грабна силно.

Това, което е абсолютно непростимо обаче, е техническата съвместимост на PC версията. Играта почти не работи на multi-core процесори – трябваше да инсталирам фенски фиксове, да редактирам ини файлове, да подкарвам в съвместимост с Win98, и играта пак си крашваше периодично заради memory leaks. Накратко, това е от този тип портове, които даваш за пример, като обясняваш защо PC gaming-ът е като basement dentistry, и ще си напълно прав. Самият факт, че минах през всичко това, е показателен колко ми беше интересно да стигна до финала.

Да обобщя – за мен играта е шедьовър. С много проблеми, да, но все пак шедьовър и изкуство. Исках да напиша още пет страници, но просто няма смисъл – няма как да предам това, което съм усетил. Ако сте хипстър нърд, ако харесвате неща като Silent Hill или Twin Peaks, ако ви се играе нещо с душа и атмосфера, и сте склонни да прежалите кошмарна графика и леко дебилен геймплей – слагайте я в bucket list-а и се пазете от spoilers.
Последна промяна от Jim Raynor на 28 дек 2016, 12:02, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2238
Регистриран на: преди 12 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение The Demonпреди 1 година

Направо се размазах докато го чета. :D Много се радвам че още един хардкор геймър, от нашето скромно общество е оценил тази игра. Описал си много точно неща, които аз не успях. Вечно си остава любима, една от не многото такива на миналата генерация.

Ти си играл лесната Director's Cut версия, която по мое мнение е нещо като Easy Mode. Normal няма и Xbox версията е HARD. :mrgreen: Кошмари ми излизат като се сетя, как съм преигравал гадните места. Особено като ти свършат лечебните предмети и примерно трябва да минеш 3 поредни, от онези гадове дето излизат от тавана и стените, без да те докоснат. (Представи си че са с 3 пъти повече HP) Люта битка над 30 мин, понеже ги удряш само веднъж, в точно определен момент и после чакаш да се случи отново този момент за нов единичен удар и пак доджване назад. Xbox версията - Never Again. :yes: Oбаче с удоволствие ще я преиграя някой път за PC/PS3, защото ме подсети че в определени часове, можеш да правиш различни работи и съм изпуснал доста кътсцени. Аз даже играех главно по сюжетната линия, със странични неща почти не се занимавах.

Swery и аз за първи път го чувах. Чудя се дали да не пробвам D4, но пък казват че не била довършена. Обаче човека определено има талант, както и целият екип. Уникални сцени имаше, някои от убийствата не могат да ми излезнат от главата още. Арт! A как спокойно започва... Агент разследва убийство. Някой който е изтърпял само 1/3 от играта и представа си няма, на какви психарии и крейзи работи ще стане свидетел накрaя. :D

Всичко в тази игра действително е замислено с ясна идея какво ще бъде. От елементите в геймплея, до персонажите и левъл дизайна на градчето. Обаче ме накара да се замисля над нещо. Често се случва да спорим с някой, как съвременните игри нямат хубаво стори. Колко хора са ви казвали "Ако искаш стори, гледай филм или прочети книга. Не търси стори в игрите." Примерно като Tomb Raider 2013, дето всичко е толкова зле направено, че ти се иска да скипваш диалози и кътсцени, още първият път като ги гледаш. Дразнещи, пошли и клиширани реплики. Персонажи които се напъват, но не им се получава и сюжет смърдящ на лайно, но с големи претенции. Или пък зле пресъздадено стори, толкова назад бутнато, че ще го разбираш само от четене на хартийки, слушане на дневници и т.н. В същото време, игри като тази, Catherine... защо не и тия филмовите игри (Walking dead, Life is Stange, heavy rain) показват че и в игрите може да има хубаво стори. Но уловката е, че всичко е за сметка на геймплея. Искам да кажа, че с удоволствие бих махнал частите със стрелбата от Deadly-то... Но пък какво щеше да се играе? Само да се обикаля наляво надясно и да се провеждат разговори? Много игри са така, с малко изключения. И Silent Hill 2 имаше невиждани визуалните и психологични похвати, но самият му геймплей беше средна работа. Или Геймплея ще е супер на преден план, изпипан, шлифован и т.н., но сюжета ще е посредствен или обратното. Защо е толкова трудно да се направи добър план още в началото и някакси да се балансират нещата? Действително Deadly Premonition е шедьовър, но ще откаже бая хора още в началото, след като пострелят малко. Чудя се, възможно ли е изобщо да направят интересни битките в тия сикуенси, в които "светът се променя". Или пък просто винаги ще ти разцепват историята, за да има малко геймплей. Да, не са чак толкова дразнещи и може да се каже че имат атмосферта, подтискат и т.н.... Но са геймплей момент от 1 час (понякога и повече) който прекъсва сюжета, вървиш по някакви коридори и се опитваш да оцелееш. И все пак точно този пасаж ми напомняше на дървенията в старите хоръри и дори тегавата трудност и управление, по-скоро я приех като носталгия по ранните игри от жанра. Може би и това е била една от целите. Чувстваш се изтерзан от тия моменти в играта.

Това че имаше различни герои, със свой характер, присъствие, режим на живот и т.н., много ми напомни на Silent Hill 4. Тогава като бях заключен в стаята, много обичах да гледам през прозореца и с напредъка на играта, почваш да научаваш разни детайли за съседите отсреща. Кой живее под теб, кой е над теб, да виждаш хората на прозорците в отсрещните апартаменти ... И така малко по-малко да ги научаваш. Та и в тази игра така.

Доста ме разсмя и с леко крайните сравнение за графиката с N64/PS1 игри. Не че не си далече от истината. :D Но по-скоро е PS2 игра от средните. Даже ако беше излезнала за PS2, щеше да впечатли с open world-a. Но за PS2 има много по-красиви хоръри, като Haunting Ground примерно.

Евала че си я изиграл до край и ти харесва. Добре дошъл в клуба. :) Ако някой мисли да я почва, да си направи преди това едно маратонче с Twin Peaks и няма да може да я остави.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5748
Регистриран на: преди 12 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение king_of_the_universeпреди 1 година

The Demon написа:Ако някой мисли да я почва, да си направи преди това едно маратонче с Twin Peaks и няма да може да я остави.
Let's rock! :lol: Няма смисъл да се припомня Пийкса, той е така ярко запечатан в кратуната, като да съм го гледал вчера.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
tosh
Console Ninja
Console Ninja
Мнения: 278
Регистриран на: преди 12 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение toshпреди 1 година

Стана ми интересно след силните думи на Демона и Джим и я свалям на ps3-ката. Оказа се,че съм я купувал явно на някое намаление - Director's cut Ultimate edition :D :yes: :mrgreen:

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3196
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 1 година

Ще взема и аз да се кача на хайп влакчето :D Първият трейлър от преди близо десет години ми беше направил впечатление с безбройните заемки от Линч. Но след това се заговори, че е играла ножицата и загубих интерес. Ама щом казвате, че не само са запазили Линчовщината, ами са докарали нещо повече :arrow:
Jim Raynor написа:[...] Исках да напиша още пет страници, но просто няма смисъл – няма как да предам това, което съм усетил.

Ревюто ти е екстра :yes: Създава доста добра представа за заглавието, като в същото време е аналитично. Защо не го пуснеш и в раздела за статии?

Отговори

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост