The Last Guardian

It only does 8071A06.
Потребителски аватар
vsv
Console Master
Console Master
Мнения: 1144
Регистриран на: преди 12 години

Re: The Last Guardian

Мнение vsvпреди 1 година

andycole как я цъкаш, на full hd или на 4к резолюция? От това, което гледам и чета май най-добре върви на full hd.

Потребителски аватар
andycole
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 5412
Регистриран на: преди 12 години

Re: The Last Guardian

Мнение andycoleпреди 1 година

vsv написа:andycole как я цъкаш, на full hd или на 4к резолюция? От това, което гледам и чета май най-добре върви на full hd.
Ами аз съм с 1080p тв, знам че ако си с 4к тв и си оставил резолюцията на automatic ще ти пусне играта на 4к и фреймрейтът ще е шити като на обикновено ps4. От настройките на конзолата трябва да си пуснеш да ти е на 1080p ако искаш стабилни кадри. За всеки случай и аз си отменах само 1080p де и махнах automatic. Доста е тъпо, че няма избор от опциите на играта, както е в Rise of Tomb Raider, където имаш 3 избора, 4k, enriched visuals at 1080p, higher framerate.
DETONATOR-M написа:Като цяло играта доставя, но не е като да седнеш и да си я играеш плавно и мазно. Поне при мен Guardiana ме изморява като я играя.
Кефът е там, но после се чувствам все едно съм борил глиган в гората с голи ръце.
Така е, има борба с контролите и камерата, но от друга страна някак си много натурално разбирам накъде да ходя, къде да се катеря и как да решавам пъзелите, без да имам някаква визуална индикация (както е при игри тип Uncharted например). Не знам как са го постигнали това, но нито камерата автоматично фокусира къде да ходя, нито има някакви по специфични бели или блестящи камъни, на които да се хвана и пак не забивам.
Може би пък да са доста лесни пъзелите, знам ли, но в това отношение играта се играе доста приятно.

Потребителски аватар
vsv
Console Master
Console Master
Мнения: 1144
Регистриран на: преди 12 години

Re: The Last Guardian

Мнение vsvпреди 1 година

andycole написа:
vsv написа:andycole как я цъкаш, на full hd или на 4к резолюция? От това, което гледам и чета май най-добре върви на full hd.
Ами аз съм с 1080p тв, знам че ако си с 4к тв и си оставил резолюцията на automatic ще ти пусне играта на 4к и фреймрейтът ще е шити като на обикновено ps4. От настройките на конзолата трябва да си пуснеш да ти е на 1080p ако искаш стабилни кадри. Доста е тъпо, че няма избор от опциите на играта, както е в Rise of Tomb Raider, където имаш 3 избора, 4k, enriched visuals at 1080p, higher framerate.
Това го знам, но исках да го чуя от първа ръка дет се вика. Останах с впечатление, че си си купил прото, защото имаш такъв телевизор, поне аз затова си я купих иначе нямаше да бързам, ако имах само full hd tv. Нещо ме сърбят ръцете бе да му се не види, искам да я разцъкам, но от друга страна не знам дали бих дал пълната й цена в момента, ще видя :D .

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1247
Регистриран на: преди 10 години

Re: The Last Guardian

Мнение niki_преди 1 година

И аз я минах на две сядания едно 4 и едно 11 часа.

Не подлежи на оценка. Точка.

Играта трябва да се преживее и за мен няма аналог в индустрията, дори чисто технически. Уеда е направил преживяване отвъд гейм и левъл дизайна ( които буквално липсват на много места). Изключително прост и за задоволяващ наратив, отново съграден предимно от интеракцията на играча със заглавието. Звук , визия, геймплей се преплит буквално като нишки от едно цяло в смразяващо добър баланс и страхотно темпо ( като pacing, SotC дори не може да е в една категория с Гардиана). Дори най- дребните детайли в анимациите и погледите на двамата спътници биха оставили в случайно гледащ човек впечатлението, че става зрител на нещо истинско.

Само мога да се поклоня пред творци, които създават преживяване, дори с жертвата на функционалност, а в случая творението е неповторимо.

Иначе както Камбер каза, Last Guardian се играе все едно се бориш с тиква на полето посред буря.
- Камерата е потресаваща в безброй моменти
- Контрола не е респонсив, нито прецизен ( SotC имаше по- добър контрол за същите неща преди 10+ години). И все пак преживяването толкова бързо ме обзе, че не обръщах внимание на този факт ( а за мен това е голям проблем обикновено) . С ръка на сърцето мога да кажа, че гледах с кеф часове наред как момчето се търкаля, залита и пада от поредният скок, почти толкова затруднен колкото, пернатият му другар докато си завира главата през прозореца в опит да ти помогне с каквото може.
Анимациите са върховни визуално. Животното е връх изобщо за индустрията. Най- големият минус е, че катеренето по него е мега счупено, за моя огромна изненада.
- Пъзелите са елементарни (но само за елементарни хора). Това не е игра за Шерлок Хоумс или някакъв point and click adventure. За мен Уеда е помислил доста по въпроса и е уловил перфектната есенция на препятствията които двама спътници биха срещнали, защото обикновено те не са логически задачи от сборника за 7 клас по математика, а премеждия където имаш нуждата от рамото другият. Такива в които прекрачваш страхът си защото някой разчита на теб и знаеш, че един без друг никога не бихте стигнали до целта си. Именно това чуство е постигнато и изгражда връзката между двамата герои.

Играта никога няма да бъде SotC, която освен типичните за поредицата суперлативи, беше и голям тласък за гейм индустрията. Last Guardian oбаче може да бъде дори по- впечатляваща на чисто персонално ниво за някои. Last Guardian не е игра за всеки, не е направена за стари кучета закърмени с top notch японски геймплей, нито е за Uncharted кежуали или пък фенове на Tomb Raider 1 приключенията....

The Last Guardian e онази игра направена за хората със сърца.
Последна промяна от niki_ на 13 дек 2016, 19:50, променено общо 4 пъти.

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7538
Регистриран на: преди 10 години

Re: The Last Guardian

Мнение epedosпреди 1 година

Аз да изтъкна, че я минах пръв, на едно сядане, 14 часа. :lol:
Като имам време ще драсна няколко реда, ама е да шит, въпреки проблемите с контрол и камера.
Иначе и аз съм убеден, че малко или много ще си струва.
Играта си струва и то не малко, а много. Досега ми е да не кажа и любимото заглавие тоя джен.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3196
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 1 година


:lol:

EDIT: Да поясня, че това е майтапчийско клипче - ютюбър прави маймунджулуци за майтап и за кликове.
Последна промяна от vvarp на 16 дек 2016, 14:46, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
andycole
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 5412
Регистриран на: преди 12 години

Re: The Last Guardian

Мнение andycoleпреди 1 година

Аз такива проблеми като от клипчето на Vvarp почти нямах, просто разбрах как работи механиката. Докато си на гърба на Trico почти няма как да го насочваш или да му казваш къде да ходи. Общо взето отиваш до мястото, където трябва да отиде той, тогава го викаш с R1, отива почти винаги, качваш се на гърба му като е на въпросното място, R1 + /\ и си скача. Разбира се всичко това не е описано в гайд или в туториал на играта, та масово ревюиращите реват от този проблем, който всъщност има решение.

Потребителски аватар
vsv
Console Master
Console Master
Мнения: 1144
Регистриран на: преди 12 години

Re: The Last Guardian

Мнение vsvпреди 1 година

Всъщност командването на Трико докато си на гърба му става много лесно, задържаш и не пускаш R2 и с шевия аналогов стик избираш посоката и отива натам. Същото е и със скоковете, само трябва да задържиш R2 докато си на гърба му и все едно движиш момчето, така също и удря и всичко останало.

Потребителски аватар
Claude
Mobile Gamer
Mobile Gamer
Мнения: 37
Регистриран на: преди 1 месец

Re: The Last Guardian

Мнение Claudeпреди 1 месец

Играя я в момента, още съм в началото. Но да си кажа мнението за контролите, за които се говори много. Аз лично нямам проблем с тях, това че са тежки и по-усложнени е търсен ефект. В миналото много японски игри се играеха точно така и идеята е да се постигне усещане, че си повече в контрол над случващото се и играта не се играе сама. МГС2 и 3 също имаха усложнени контроли(3 особено), РЕ4 дори, ако щеш дори първите тум рейдъри бяха така(нищо че са западни). Двете ико игри също се играеха тежко. Аз лично се кефя на това особено идвайки от ънчартед, където всичко се случва от само себе си и няма кеф. Но съм сигурен че е търсен ефект, има и физика в движението на главния герой. Иначе проблемът е по-скоро геймплеен, леко е куха играта, ще видим по-нататък. Определено е под първите две ико на пръв поглед.

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3067
Регистриран на: преди 9 години

Re: The Last Guardian

Мнение danailkillerпреди 1 месец

Ти добре, че ми напомни - че аз я купих на една промоция и после я забравих, дори не съм я отпечатал. Сега да си приключа ремонта и ще я подметна. Предвид колко години я чаках и чаках не мога да повярвам, че така ми се загуби от създанието направо.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7538
Регистриран на: преди 10 години

Re: The Last Guardian

Мнение epedosпреди 1 седмица

Доколкото гледам в пач 1.03 са пипали инпут лаг на контроли и камера, както и пс4 бейс фреймрейта, така че уж трябва да е по-добре.
Нямам търпение да я изиграя пак. Скоро.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
Claude
Mobile Gamer
Mobile Gamer
Мнения: 37
Регистриран на: преди 1 месец

Re: The Last Guardian

Мнение Claudeпреди 1 седмица

Свърших я. Разочарование като цяло и доста под първите две ико. Ще пиша после по-конкретно, че сега трябва да ходя.

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7538
Регистриран на: преди 10 години

Re: The Last Guardian

Мнение epedosпреди 1 седмица

Със сигурност не е под ICO. За SOTC по-скоро да.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
Claude
Mobile Gamer
Mobile Gamer
Мнения: 37
Регистриран на: преди 1 месец

Re: The Last Guardian

Мнение Claudeпреди 1 седмица

Ико има по-добър геймплей, левъл дизайн, пъзели, атмосфера.

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1247
Регистриран на: преди 10 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение niki_преди 1 седмица

Claude написа:
преди 1 седмица
Last Guardian 7/10 - не ми хареса особено. Геймплеят е доста повърхностен, на моменти даже отсъстващ, пъзелите са доста семпли и елементарни. Не ми харесва как са вкарали uncharted способа играта да се играе сама и да я гледаш. Точно в ико игра това няма място. Артистично и визуално доста ме изкефи, поведението на животното, идеята за кооп с AI партньор. Камерата е проблематична. Като цяло много сериозна крачка назад спрямо двете ико, които си бяха почти революционни навремето и предлагаха много съдържателен геймплей.
Изобщо не разбирам какво си написал. Нито мога да разбера как човек който смятам игрите на Уеда за изкуство, може да даде такъв коментар за Last Guardian.

Всяка една Team Ico игра е своеобразно емоционално преживяване което предлага геймплей който се различава от всичко на пазара, излизайки от рамките на стандартният гейм девелъпмент.
Този който може да разпознае гейм дизайна в дадена игра знае обаче, че "иновацията" и геймплеят в игрите на Уеда винаги са били основен pillar на преживяването което иска да придаде автора в играча, и никога не са били технически извисени и полирани. Самият той има изказване, че е можел да направи самото животно доста по responsive , но това ще загуби идеята и внушението, че спътникът ти е живо същество. Нещо което всяка голяма гейм компания никога не би оставила.
Има неща като pacing и storytelling който тотално пропускаш когато си играл играта.
Тези неща са видими във всичките му игри, който страдат от тонове технически проблеми и мога да бъдат обвинени в липсата на"стандартното" за модерните игри ниво на дълбочина и дизайн на механиките.


За това коментари относно камерата, левъл дизайн, пъзели и декламации от типът "липсващ геймплей" ми звучат като нелепо ехо от 2005-та, като онези които на времето обвиняваха SotC в празна игра без геймплей и ми говориха технически глупости. Ако това ти разваля преживяването мога смело да заявя , че никога не си разбирал смисъла на красотата в игрите на ТeamIco. :wink:
Последна промяна от vvarp на 15 фев 2018, 18:06, променено общо 1 път.
Причина: нова тема

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3196
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 1 седмица

Без да съм съм играл, от всичко видяно, изглежда Уеда е бил фокусиран върху животинската симулация и емоциите, свързани с нея. Шлифоваността на управление, камера, и най-вече, изграждането на адекватен gameplay около тази симулация, като че ли са останали на заден план. А съвсем не беше така при предишните игри на Уеда. Даже май самият ти, @niki_, беше отбелязал нещо подобно във впечатленията си по-назад в темата.

Не бива да се забравя също, че The Last Guardian не е точно на екипа стоящ зад Ico и SotC. Много хора напуснаха, а самата разработка е дело на SIE Japan Studio, както Уеда никога не пропуска да спомене. И понеже ресурсите на genDesign/Уеда са били значително по-ограничени от преди, сигурно е било трудно, даже невъзможно да обхванат всеки аспект, както по времето на Shadow of the Colossus. От друга страна, проблемите свързани с комплексността на проекта, смяната на платформи и 8-годишната разработка едва ли са помогнали.

Потребителски аватар
Claude
Mobile Gamer
Mobile Gamer
Мнения: 37
Регистриран на: преди 1 месец

Re: The Last Guardian

Мнение Claudeпреди 1 седмица

ники, казвам си мнението за играта. Задължително ли е да ми е харесала или да е мой тип? Не съм споменавал нищо за преживяване, казвам че геймплеят почти отсъства или е повърхностен. Не виждам такъв да е случаят с Ико или Сянката. Отвъд емоционалното преживяване си бяха и класни игри. Току що си пуснах пс3 версията на Сянката и останах очарован от игралния кеф.

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1247
Регистриран на: преди 10 години

Re: The Last Guardian

Мнение niki_преди 1 седмица

Играта има проблеми, би било не коректно да не се споменат. Разбира се и правилно ги е отбелязал @vvarp и @Claude , както и правилно помни, че аз не ги скрих ( няколко мнения по - нагоре може да се види ). Обаче заключението ми е красноречиво.
niki_ написа:
преди 1 година
Играта никога няма да бъде SotC, която освен типичните за поредицата суперлативи, беше и голям тласък за гейм индустрията. Last Guardian oбаче може да бъде дори по- впечатляваща на чисто персонално ниво за някой. Last Guardian не е игра за всеки, не е направена за стари кучета закърмени с top notch японски геймплей, нито е за Uncharted кежуали ...

The Last Guardian e онази игра направена за хората със сърца.
В светлината на темата, ще кажа, че в момента играя Remake-a на SotC и това е игра, която се играе сама. Геймплеят както знаете се развива в 2 фази:
- Навигация до колоса:
*Супер straight forward яздене на коня комбиниран със слаб pathfiding. Добре, че старият Agro има auto aim и сам се връща в пътя, иначе се управлява мега клънки. Платформинг преди боса много рядко има. За какъв левъл дизайн ми се говори
тогава по горе?
-Битка с колосите
* Митичните колоси които не съм играл от 10 години пък изискват мисъл на 10 годишен да "разреши" загадката как да бъдат сразени, като практическото и изпълнение е все толкова семпло в чисто геймплеен вид. Естествено понякога отнема малко повече, заради борба с контролите и камерата.
Не знам какъв мега магически геймплей си спомняте , но аз си помня този и знаете ли какво - играта все още е сред любимите ми преживявания в гейминга именно заради емоционалното приключение което ми предлага размаха на цялата сглобка. Не за това как се играе.

За разлика от минималистичният и семпъл подход на core gameplay-a в нея , Last Guardian е много по demanding заглавие, което очевидно не се справя достатъчно добре със задачите си на места, но отново за мен си остава най- вече емоционално преживяване във вид който не съм играл до сега.
Не смятам, че играта ми е дала много по малко от предишните заглавия именно, защото знам какво да харесвам в тях.

@Claude
Сега разбираш ли какво искам да кажа и защо не мога да приема фен на старите игри който не би обикнал, и тази? И разбира се , че имаш право на мнение, но тук е форум и мястото на всяко мнение е да поражда дискусия, не го приемай лично :wink:

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3196
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 1 седмица

Чудя се дали по-малко скриптиран и по-отворен gameplay не би паснал по-добре на концепцията зад Трико.
В момента има непрестанна борба между симулация и скрипт. Пример - помня един пасаж, където задачата за "решаване" е да се прекоси поредната бездна, посредством няколко кули. Това ставаше по следния мъчителен начин - тръгваш да катериш, задействаш невидим trigger, кула №1 почва да пада, Трико спира симулацията и трябва да изпълни скрипт за да дойде до точно определена позиция и да те хване. После се връща към режим симулация. И така до края.

Ако самите задачи бяха по-малко скриптирани, с повече решения, а и не толкова "задачи", колкото ситуации, като че ли играта щеше само да спечели.

Разбира се, SotC и Ico също бяха пределно линейни, въпреки че успешно създаваха илюзията за свобода. Но там симулацията не беше водеща, а и сякаш не бяха скриптирани толкова очевидно.

Потребителски аватар
Claude
Mobile Gamer
Mobile Gamer
Мнения: 37
Регистриран на: преди 1 месец

Re: The Last Guardian

Мнение Claudeпреди 1 седмица

ники, аз не съм казал че съм голям фен на старите ико. Може би там му е цаката. :)

Отговори

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост