Need for Speed: Rivals Ревю

Reviews, previews, features.
Gorefest
Мнения: 29
Регистриран преди: 14 години

Need for Speed: Rivals Ревю

Мнение Gorefest10 години

Играта щеше да е добра, ако нямаше онлайн. Това ще прочетете накрая на ревюто. Факт е, че онлайна на играта е виновен за всяка една грешка на която ще се натъкнете играейки Need for Speed: Rivals. Но нека да започнем от самото начало, защо една от функциите на играта, ще е виновна за огромното количество бъгове на които се натъкнах играейки.

Какво представлява Need for Speed: Rivals, една добре позната и изпитана формула за успех на поредицата. Имаме най новите мощни машини.В списъка присъстват McLaren P1, както и Lamborghini Veneto, като последната струва над 6 милиона в родни левчета.

Създаден е един нов "Отворен Свят" в който можете свободно да летите с 385 километра в час (максималната скорост която успях да вдигна по времето на това Ревю). Светът е много добре направен, градските местности са намалени до минимум, и разнообразието на терени и страшно красиви планински завои, е повече от задоволително.

Управлението на машините е задоволително, за мое лично съжаление "Дрифтването" вече не се изпълнява по толкова лесен и забавен начин както в предшественика на заглавието Most Wanted, но с малко повече навъртяни часове на играта, ще можете свободно да правите всякакъв вид акробатични номера с колите налични в последното творение на EA.

От до тук прочетеното, всичко върви по мед и масло нали!? Но същността на играта е съвсем друга. Тя иска да ви излъже с лъскави возила, и красиви пейзажи. Но ние сме тук за да разрушим тази утопия, и да ви разясним в какво всъщност се набърквате купувайки Need for Speed: Rivals

Същността на иноваторството в заглавието е наречено "Поражения". Още с пускането на играта ще осъзнаете няколко неща. Има две отделни кампании за игра, едната е със "Състезателите" а другата с "Полицаите" двете кампании са независими една от друга, не споделят нито точки "Експирианс" нито ъпгрейди, нито "Пари" които печелите в играта.

И след като имаме две фракции на бойното поле, то обезателно трябва да се преодкрие начин, при който едната да може да надделее над другата. Това средство се нарича "Живот", статистика който всеки един играч влезнал в света на Rivals притежава.

И двете враждуващи страни имат еднакво количество "Живот" но "Полицаите като "Органите на реда" си имат броня, която им дава до три пъти повече точки "Издражливост" спрямо "Състезателите", което на разбираем език води до огромна неравнопоставеност в силите.

Въпросната статистика е внедрена по не особено адекватен начин, тя ще унищожи множество мозъчни клетки на по нетърпеливите от вас, тя сама по себе си е виновна за накъсаният геймплей, невъзможността да завършвате състезания, само защото ви "Чупят" по средата на отсечката.

Чупите се от всичко, от удар в стената, от "Шиповете" на полицаите, от удар във и от противникова кола, буквално от всичко..............

Създателят на играта е взел няколко неадекватни решения за да предаде някакъв минимален смисъл на тази статистика. Както в Most Wanted, тук също се налични "Бензиностанциите" тези които следят отблизо поредицата знаят че в предишното заглавие те се използваха за намаляне на "търсимоста (Heаt Rate)", като просто преминавахме през тях. Тук в Rivals те се използват за поправяне на "Щетите" които сте понесли.

Като цяло това дава на играта един нов вид "Геймплей" който леко се различава от този на поредицата. За да имате какъвто и да било успех по пистата, то вие трябва задължително да преминавате през тези "Бензиностанции", които след като научите къде се намират ще ви дават едно предимство пред останалите NPC-та или Реални играчи.

Но с иновацията идват и големите проблеми. Бензиностанциите са твърде малко по картата, мисля 12 или 14 на брой на някои по сложни отсечки те липсват изцяло, което само по себе си е пагубно за играта като цяло.

Друг не толкова иновативен момент в играта, който е пряко свързан с "Живота и Издръжливостта" на вашата кола са оръжията. Оръжията се завръщат в поредицата след като бяха леко загатнати в Need for Speed: Carbon. И докато там те бяха свързани с отборна игра, или просто за забавление, то тук в Rivals, те са неразделна част от "Геймплеят".

Ако искате да играете последното отроче на ЕА, то аз лично ви предлагам много бързо да свикнете с използването на оръжията. Имате не особено голям арсенал, като ShockWave, Jamer, Turbo, EMP, и още няколко. Полицаите от своя страна нямат гореспоменатото Turbo, но пък си имат Шипове с които да ви спрат докато летите с 300.

Не ме разбирайте погрешно "Геймплейт" не е нарушен заради наличието на оръжия, дори от време на време е по забавен отколкото в останалите заглавия от поредицата.

Нововъведения е била идеята на създателя, и така като играта излиза и за последното поколение конзоли, е добавена интересна функционалност наречена OverWatch.

Какво е OverWatch, това е интерактива Браузър базирана игра за вашият персонален компютър, таблет, или смартфон. Можете да играете отвсякъде по всяко време, стига да имате нет. Играта се играе просто, и поради тази причина няма да навлизам в безсмислени разяснения за нея. Ще ви уточня само че от нея се вадят бонус неща за същинската игра на вашата конзола.

Играта може да намерите на следният адрес https://network.needforspeed.com, ще бъдете помолени да въведете вашият Origins акаунт (ако случайно нямате такъв, още когато си пуснете Need for Speed: Rivals на конзолата, ще ви бъде дадена възможност да си направите)

Друга функционалност на Need for Speed Network е че можете в реално време да наблюдавате картата на играта. Какво имам в предвид, ще ви обясня със следният пример:

Пуснах си Rivals, на PS3, пуснах и PC и влезнах на адерс https://network.needforspeed.com, където бях подканен да свържа онлайн приложението с моя акаунт на PS3, след като извърших това си действие, видях моята виртуална машина, на картата на PC-то.

До какво доведе това. Можете да използвате компютара, таблета или смартфона като уголемена карта, вместо да се зверите в долният ляв ъгъл на екрана на телевизора. Можете да си избирате локации, състезания направо от PC-то, което води до практически мигновенен резултат във вашата конзола.

Наистина съм учуден с каква скорост реагира приложението. Има още доста опции които ще са полезни. Можете да сортирате състезанията които сте минали, и които не сте. И още, и още.

Искам да уточня че ако това е идеята за "Следващо поколение гейминг" то аз ще съм от най щастливите хора които ще си закупят това поколение.

Дотук в Ревюто прочетохте за Нововъведения, Добре утъпкани стари пътеки, Стандартни грешки, и тук там някой бъг. Но това е нищо, в сравнение с това което ще ви сервирам сега.

Започнах ревюто със следните думи "Играта щеше да е добра, ако нямаше онлайн". Да вярно е! И сега ще ви разясня защо:

Пускайки Need for Speed: Rivals, много бързо ще осъзнаете че вие сте вечно онлайн. Веднага ви се избира отбор от още 5 души с които да играете. Всеки от тях е или "Състезател" или "Полицай". На теория е върхът. Но на практика е нещо съвсем различно.

Сега ще ви издам малката тайна. Хората са крайно недостатъчни. Всъщност трябваше да са поне 12, и то за този малък "Отворен Свят". Рядко виждате другите "Играчи", а дори да ги видите много трудно можете да играете с тях, освен ако не "Бягате" или не ви "Гонят" за да ви счупят. Мултиплеярът е изключително ламерски ориентиран. Логиката му е да счупиш другия. Явление което изцяло ви пречи да си играете играта.

Но дори този ""Ламерски" елемент не е нищо в сравнение с основният проблем на Онлайна.

Онлайна е виновен, за Спаданията на "фрейм рейта" (Нямах нито един път този проблем докато играех "Сингал плеяр"). Виновен е за честото блокиране на конзолата, очевидно играта не успява да зареди играчите или някаква статистика от интернет, и машината просто блокира. Виновен е за постоянното накъсване на играта с прословутата вече "Миграция на хоста". Това с прости думи казано е че някой от играчите е има срив в нета, или просто е излязъл. Това негово действие води до паузиране на цялата игра изчакване някъкъв странен период от време за намиране на нов "Хост" и рестартиране. След подобно рестартиране, ако са ви гонили "Полицаите" често сте заловен.

Поредната идиотска онлайн функционалност идва от Need for Speed Network където докато си играете на OverWatch можете да пускате гадости на нищо неподозиращите хора които си играят кротко и спокойно. Аз лично бях свидетел как ми се напускаха може би 20-тина "Шипове" на една права улица, със всяка поредна гадост която се появяваше на пътя по средата на екрана с големи букви ми се изписваше кой тъпанар от PC-то ми ги е пуснал.

Аз лично ви препоръчвам да играете сами, или поне само с приятели. За радост тези опции ги има, и например когато дадете да играете само с приятели, играта ви стартира сам самичък само с NPC-то, докато някой ваш приятел не реши да се присъедини.

Както писах в началото, краят на ревюто е ясен. За всичко е виновен онлайна, без него бих бил склонен да оценя играта като много добро продължение на поредицата, но след преживяното в света на Need for Speed: Rivals, не бих дал на играта повече от оценка 5, средна работа.

Кой е онлайн