F.E.A.R. Ревю

Reviews, previews, features.
Gorefest
Мнения: 29
Регистриран преди: 14 години

F.E.A.R. Ревю

Мнение Gorefest10 години

F.E.A.R. е от първите съвременни "Hororr FPS Шутари". Играта е излязла в далечната 2007 година, и тогава получава страшно високи оценки, за геймплей, графика, и физичен "енджин".

За съжаление аз самият, изиграх първо двете последвали продължения, преди да имам възможността да изиграя първата игра от поредицата. Точно поради тази причина това ревю ще е базирано на съвременните стандарти за "Геймплей".

Както във всичките ми ревюта, и тук няма да обръщам внимание на графиката, и умишлено ще пропусна физичният "Енджин", защото би било пагубно за играта, ако спомена че графиката е "Леко казано дървена", а физиката и движението на противниците ни "Просто Смешно". Ще пропусна да спомена и малките етапи, и огромният "Loading" който постоянно сме подложени на чакаме с затаен дъх.

Ще пропусна всички тези елементи, защото дори и сега през 2013 година, играта е "Играема", леко скучновата, но определено "Играема". Управлението е "Що-годе" разбираемо. Иновативните за времето си елементи, можем да забележим и в "Сега излезлите заглави", което само доказва какво наследство е оставило заглавието за бъдещите FPS.

Играта започва със стандартна история. Ние сме новобранец в наскоро сформиран отряд за борба срещу "паранормалните дейности на земята". Главният ни герой е с отлични оценки на всички тестове, което го прави идеален за първата си мисия.

Няма да влизам в никакви разяснения на историята на играта, защото тя е основната движеща сила, и ако разкрия края и, на практика няма да има никакъв смисъл да играете играта.

Единственото недомисляне на което се натъкнах играейки, е тоталната липса на "Субтитри". В играта има много говорене, което се изпълнява на заден фон, но много често е приглушено от куршумите които свестят около вас.

Създателите са решили да ви разказват историята чрез прослушването на гласови съобщения от телефони и компютри. Не лоша идея, но ако имаше и "Субтитри" щеше да е върхът. Сигурен съм че както и сега, така и през далечната 2007 това си е било проблем.

Атмосферата е това заради което играем F.E.A.R. Разбира се, заглавието не може да се мери със своите продължения, главно заради липсата на кръв. Ако някога сте играли втората или третата част от поредицата, или поне сте изгледали някой и друг трейлър, то тогава сте наясно че в игрите има "Реки от кръв"

В първата част, все още не осъзнали потенциала на "Кръвта" създателите не са я пръскали навсякъде по стените, таваните, подовете, гадовете, дори вас самият. Кръвта е сведена до минимум, и присъства само на специално избрани места, за подсилване на Hororr ефекта.

Което само по себе си е жалко, защото гледайки продълженията които са създали, трябвало е да подсилват обстановката по усърдно.

Но, дори без огромните количества кръв, играта се справя доста успешно откъм "Създаване на атмосфера". Виновника за това е "Тонрежисьорът на F.E.A.R.". Взето е решението да не се използват излишни звуци, играта е приглушена и тиха. Може да се учудите но дори тишината може да се използва като "Геймплей" елемент.

Представете си следният момент:

Вие вървите през пълен мрак, осветявайки много малка зона пред вас с фенерчето си. Тишината е всеобхватна, нищо не се чува освен вашите собствени стъпки. Фенерчето угасва, батерията е свършила. Търпеливо изчаквате да се презареди, когато изведнъж в далечината чувате гласове.

- Гадове, казвате си наум - някъде пред мен са - добавяте си на глас!

Спирате, знаете че нямате шансове в пряка битка, може да са двама а може и да са цяла дузина. Тишина. Противниците ви се приближават, чувате ги, твърде тихо е. Твърде тихо е!

- Трябва да изгася фенерчето, ще го видят - мислите си вие в тъмнината. - Ще изчакам да се приближат и ще ги изненадам, ще им видя сметката и пак ще се скрия зад ъгъла.

Тишина. Гасите фенерчето и затаявате дъх зад ъгъла. Очаквате предстоящото сражение. Гласовете приближават. Сега е момента. Изкачате иззад ъгъла, и както жаргонно му викат американците "Unleash Hell" по гадовете.

- Това беше, убих ги - казвате си за миг, преди да вдигнете камерата и видите останалите 5-6 противника да тръгват към вас.

Тава е F.E.A.R., така се е играл през 2007 така се играе и сега. Атмосферата е всичко. Съчетанието между пълен мрак, и тотална тишина, образуват един страхотен за игра FPS.

Тук трябва да направя няколко забележки. Играта не е изцяло пълен мрак. Създателите много предвидливо са съчетали Атмосферата и Геймплеят. Никога когато ви се налага да водите битка срещу "Гадовете" не е тъмно. Винаги се вижда ясно и отчетливо, дори не се налага да използвате фенерчето за да виждате по какво стреляте. Това така наречено практично решение е взето с цел подобряване на "Геймплея". Пълният мрак на който често ще сте свидетели в играта, е предназначен само и единствено за зони лишени от гадове и битки. В тези зони обикновено решавате загадки, търсите пътя, или някой "Скрит предмет"

Но не оставайте с грешно впечатление, музика има в играта, и тя е класическа Hororr такава. Тези от вас които са имали късмета да играят Doom 64, ще се досетят много бързо за какво става въпрос. Друга игра с която можем да оприличим звуците в F.E.A.R. е Silent Hill.

За съжаление няма как да пропусна ужасно праволинейните и еднообразни етапи. Наясно съм че през 2007 година е нямало как да правят нещо по различно от "Свързани тунели", но все пак е кофти, дори по няколко пъти губих тотално пътя поради тази причина.

За сметка на това играта не е никак кратка. На мен ми отне около 8-10 часа за да я превъртя, което е повече от задоволително.

Какво друго може да се каже за играта, имаше си своите моменти, и спадове. Като на съвременен шутър можете да носите само 3 оръжия, а престрелките са поносими главно заради забавянето на времето, един от ефектите който направи поредицата толкова известна.

В най общи линии F.E.A.R. една игра дала началото на страхотна поредица. Отправна точка на много от съвременните шутъри.

Аватар
The Demon
Мнения: 3910
Регистриран преди: 18 години

Re: F.E.A.R. Ревю

Мнение The Demon10 години

Хубаво ревю, евала че си си направил труда да го напишеш и да обърнеш внимание на играта. Аз също я изиграх сравнително наскоро, а не като излезе. През 2012-та мисля. Като цяло бях доволен, даже има някои неща с които не съм много съгласен с теб.
Не мисля че историята е основна движеща сила. Историята е толкова сложена на заден план, че можеш вобще да не я следиш. Кой ще ти слуша тъпи телефонни разговори, че и да се опита да ги върже в смисълен сюжет. Всъщност не знам кое точно ме накара мен да я врътна, но със сигурност не е историята. :) Може би това което най-много ми хареса беше това, че е изчистен във всяко едно отношение шутер с предизвикателни противници и точният набор от движения и качествени оръжия. Изкуственният интелект впечатлява дори и днес. Да вярно че локациите са някакви изоставени крипи офиси, но точно за това са успяли да го изпипат добре. Противниците се крият, прикриват, заобикалят те. За 2005-та това беше чудо. Както и физиката. Тогава просто да има някаква реална физика и качествени водни ефекти беше супер. :) Да не говория за истински светлинни ефекти.
Субтитри има. Обаче при мен имаше някакъв проблем и ми ги даваше дребни като увеличиш резолюцията. Но съм сигурен че има. Вече не знам дали си играл някаква конзолна версия, аз я играх на PC. Най-вероятно си играл конзолна щом казваш 2007ма, а не 2005-та. Играта на PC с всичко на макс дори и сега изглежда поносимо, а не грозно.
Но като цяло си прав. Атмосферата е тегава. Изоставени офиси, премигващи светлини, стерилна обстановка... Добра идея за хорър! Аз с това ще я запомня, макар да не стигнах до 2та експанжъна на първата част... все още.

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: F.E.A.R. Ревю

Мнение epedos10 години

Евала за ревюто, аз от всички жанрове май най-трудно ще се прежаля да изиграя всички пропуснати ФП игри..
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Кой е онлайн