RADIANT HISTORIA

Reviews, previews, features.
Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

RADIANT HISTORIA

Мнение king_of_the_universe11 години

Изображение

RADIANT HISTORIA

Макар и само в отделни случаи, в света на видео-игрите също се случва ученикът да надмине своя учител. Белите лястовици на електронния гейминг често остават незабелязани и недооценени от широката публика, поради което носят на създаделите си мижави продажби и строго мъмрене и размахване на тлъсти показалци от биг босовете. Точно такива игри обаче превръщат работата в творчество и крепят жива надеждата, че комерсиализацията няма да превземе напълно нито едно от изкуствата, разнообразяващи човечеството – от малките сополанковци до дрътите пергишини – в сивото му битийно ежедневие.

Преди две години към списъка с Beyond Good and Evil, Okami и останалите се присъедини една ролевка за NDS, изработена от ролевите спецове на Atlus. При това тази игра няма нищо общо със световете и геймплея на любимото отроче на компанията - култовата Megaten поредица. И ако се съгласим с твърдението, че Okami достига, ако не и надминава учителя си The Legend of Zelda, то какво да кажем за Radiant Historia, която с успех черпи, а понякога и доразвива, геймплей елементи от The Legend of Zelda, Chrono Trigger, Final Fantasy? С две думи - Radiant Historia е истинско пиршество за олд-скуул RPG фенове.

Изображение
No. Seriously.

Нека започнем от геймплея на играта. Historia-та постепенно и навременно надарява главния си герой с field exploration умения, подобно на всяка добре замислена Zelda. Към края на играта главният герой Stocke (може би името му би минало за случайно наподобяващо името на един небезизвестен FF герой, ако в игрицата не присъстваше и мощен индивид на име Gafka) вече притежава солиден набор от mad skillz, с помощта на които минава почти отвсякъде и заграбва всеки труднодостъпен сандък с имане.

Играта залага на ATB бойна система, присъща на типична FF игра, но доусъвършенствана в една твърде пристрастяваща нейна версия – трима герои срещу чудовища, разположени на една или на повече позиции от наличните 3х3 в квадрат. Няколко позиции винаги остават свободни, което позволява на героите да редят вървежни комбота – залагане на капан върху празна позиция, последвано от избутване на един враг в позицията на друг и накрая – и двамата върху позицията с капана за massive damage. Съществува и опция героите да си сменят реда, с което може да се гарантира последователността на комботата. Най-после, по някое време ще се сдобиете и с нещо като лимит брейк, който отлага хода на врага и така дава възможност за много тлъсти и дълги комбинации. Разнообразието в боя е учудващо като за NDS ролевка – често ще се изправяте пред различни тактически дилеми. Наличието на магии и умения, присъщи само на определени герои, също допринася за привлекателността на битките. Приятно впечатление прави и целенасочено удължената използваемост на оръжията, броните и аксесоарите - от по-новите магазини не се купуват непременно по-мощни джаджи, а с по-разнообразно приложение - някои вдигат физическата атака, други магическата, трети - кръвта, скоростта и т.н. Така в определени моменти от играта по-старо оръжие може да се окаже по-ефективно от по-новото.

Изображение
Удри паяка!

Макар и чрез миловидна chibi anime визия и художествен стил при изграждането на своя свят от държави, градове, местности, герои и чудовища, Radiant Historia разгръща една сложна, могъща история за власт, войни, политически интриги и обрати на съдбата от калибъра на Tactics Ogre и FFT. Един от основните моменти в нея и в геймплея като цяло е идеята за пътуване назад-напред във времето, за това какво би станало, ако в момент на избор предпочетеш една пред друга алтернатива. В това отношение Historia-та тръгва от Chrono Trigger и Tactics Ogre и създава една праволинейна история, праволинейността на която обаче се компенсира от добре обмислените преходи между алтернативните събития в миналото и бъдещето и от свежарските образи на съмишлениците, които нашият човек Stocke среща по своя път. Свежарски, но по един насталгично олд-скуул начин – леко сел-шейднати, сякаш дошли от пъстрите вселени на The Legend of Mana, Dragon Quest, Final Fantasy. Дори Stocke е един твърде забавен, саркастичен пич със зализан рус перчем и яркочервени одежди – краен антипод на издокарания в тъмносиньо, размотаващия огромен меч, самовглъбен, изрусено-подострен Cloud Strife.

Изображение
We on a swarm!

В играта не можем да се насладим на озвучение на героите (което при Atlus е обикновено на прилично високо равнище). За сметка на това музиката в Radiant Historia – която е великолепна - е дело на вероятно най-известната жена-композитор в геймърските среди – Йоко Шимомура (Parasite Eve, Street Fighter 2, Legend of Mana, Super Mario RPG, Kingdom Hearts, Xenoblade Chronicles и много други). Локализацията на играта за гайджинския пазар е перфектна, подобно на всички останали заглавия, минали през Atlus USA: английските диалози в играта радват с добре подбрани лафове специално за западната аудитория.

Radiant Historia отнема около 30-ина часа. Страничните куестове, между които се откроява дългият куест по издирването на скритите техники за всички герои и грандиозна битка с твърде напомпан скрит бос, натрупват още часове към основната история. Към това можем да добавим и десетте възможни финала, които се отключват с минаването на определена поредица от странични мисии. В заключение, скромната на пръв поглед ролевка на Atlus ни облъчва с конска доза old-school RPG greatness. Струва ми се, че тя действително магически успява да ни върне назад във времето, когато видео-игрите бяха в своя Ренесанс и ние им се наслаждавахме от все сърце.

10/10

Изображение
A game of chess...it's like a sword fight. You must think first before you move.
Последна промяна от king_of_the_universe на 02 май 2013, 18:31, променено общо 2 пъти.
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
vvarp
Мнения: 4516
Регистриран преди: 18 години

Мнение vvarp11 години

От бая време се каня на Historia-та, но сега вече ще се пробва непременно :yes:

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Re: RADIANT HISTORIA

Мнение king_of_the_universe11 години

Всъщност е по-яка, отколкото съм я описал. :lol:
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
The Demon
Мнения: 3910
Регистриран преди: 18 години

Re: RADIANT HISTORIA

Мнение The Demon11 години

Някакси щях да я подмина, ако не беше това ревю. :) Явно за DS имам още много неща за изиграване.

Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Re: RADIANT HISTORIA

Мнение RRSunknown11 години

Това дали ще върви на емулатор?

Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Re: RADIANT HISTORIA

Мнение ZaG11 години

Сигурно, още преди 1-2 години, един приятел ми разправяше че вървят игрите доста добре, а пц-то му тагава беше пълна трагедия.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Кой е онлайн