Mass Effect 3

Reviews, previews, features.
Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Mass Effect 3

Мнение RRSunknown12 години

Mass Effect 3
http://game-craft.com/blog/wp-content/u ... fect-3.jpg



Гледах си едни стари коментари за първите две игри и ми се стори интересно да ги цитирам и отдолу напиша какво са подобрили в тройката. С две думи тройката е най-дългата игра от поредицата (38 часа като тук няма губене на време като жътвата на ресурси в двойката). Дори претупаната послеедна мисия и добилия слава в нета малоумен финал (относително малоумен защото макар че се случват противоречащи си неща общата идея не е чак толкова зле ако си следил както точно се казва и не си скипвал диалози) всъщност не ми нарушиха впечатленията от играта като цяло. Сюжета продължава след събитията в двойката - извън екран (в книгите е описано ) Шепърд е свален от длъжност, Нормандия е под владение на Алианса а Рийпърите идват само леко забавени след едни събития от последното DLC на двойката. Това го казвам защото ако не си играл последното DLC и не си чел книгите ще се почустваш в небрано лозе в първите няколко минути. С интрото Рийпърите нападат земята е Шепърд избягва с Нормадния да дири съюзници - и от тук почва най-грандиозния сюжет в трилогията. Галактиката има един единствен шанс за контраатака и Шепърд трябва да обедини колкото се може по- голям съюз от всички раси за да има шанс за успех. Обединението не е лесно защото Рийпърите нападат и всички останали едновременно. Пък и хилядолетни вражди тлеят измежду расите - Генофага над Кроганите , ракни войните, гет и куаранците. Серберус също не спят и участват сериозно. За феновете на света на Мас Ефект - тук за пръв път виждаме света на Асари и Саларианците, родния свят на Куаранците и Гет, и дори Земята.



ME1
Почвам втора част и се надявам решенията да ми се запазят (защото играх тотален парагон) и да ми даде някъкъв бонус за това че съм 50 левъл.

Не само че решенията се запазват за трета част още от първа но дори има супер дребни детайли които ще направят впечатление на хората които максимално са изследвали единицата, детайли които изобщо не се появяват на PS3 версията като например един салариенец който го бях спасил от една клетка в първа част в тройката вдигна бунт и се присъдини към мен. Или асари командоса която пожалих в мисията на древния който контролираше хората обедини хората от колонията като партизани и ми помогна в трета част. Повечето такива неща са козметични разбира се но все пак кефа да си кажеш някой лаф със много стар познат е нещо което не се измерва само с точки. Постоянно изскачат познати лица - и от единицата и от двойката а два от решаващите събития решаващи съдбите на цели раси зависят изцяло от делата ти в двойката.
А като стана дума за точки импорта в ME3 директно те пуска на 30 левъл (от максимални 60) вместо 1 и наистина се чувстваш не като случаен пич а като доказан ветеран (силно препоръчвам игра на последна или предпоследна трудност защото игра на нормал с 30 левъл стартов персонаж се равняван на god mode).

ME1
Цитаделата изобщо не ме изкефи - за тотален провал я смятам (там бях се отказал преди като се мъчих да играя)- уж най-голямата станция на галактиката а посолството на хората е една стая с бели стени, финансовия дистрикт беше медуза в една стаичка по-малка от гараж в която всички хора стоят на едно място. Супер стерилно и безжизнено. 5-6 жалки стаички не ми влизат в представата за епика. Някакви дебили стоят като вдървени като дървени статуи. Биоваре явно живота им да зависи от това не могат да направят убедителен гъсто населен град от рода на GTA или Ассасин Крийс. Да не говоря за безумните асансьори - зареждането от транзитната система става за някакви секунди, а ако взема асансьора отнема минути! Баси логиката. А най-смотаното решение че до кораба се стига само с асансьор.
В тройката цитаделата е перфектна - ОГРОМНА. За пръв път има наистина много широко пространства с открит пейзаж. И най-голямата промяна - тълпите, огромните тълпи обитатели които са стотици - повече от всички на първа и втора част взети заедно. Вместо да стоят като някакви пънове обитателите бръмчат със стотици разговори, някои си почиват, други спорят, играят карти, държат се за ръцете, работят - всички е много по-живо и атмосферично. Bioware успяха да направят най-сетне жив и убедителен хъб. И за разлика от статиката на хъбовете в първа и втора част тук с течение на времето цитаделата се променя - с напредването на войната все повече и повече бежанци пълнят залите а паниката и охрната се засилват. Култово е да видиш в началото чистичката и празна болница как към края е пълна с осакатени лежащи на пода защото няма място къде да ги настанят. Нещо което ме изкефи изключително много е че при голяма част от диалозите между различни минувачи може да изслушаш спора да вземеш страна подкрепяйки единия или другия спорещ - макар че козметично дава няколко точки ренегат или парагон това е изключително въздействащо че наистина си известния герой и влияеш на хората а не просто случаен пич. б.т.в. най-сетне имаш и достъп до власта на Спектър - с едно натискане на бутон може да арестуваш някой или да опростиш грехове.
Други пък от случайно подслушаните разговори директно отварят феч куести - за неща които така и така ги намираш в мисиите си и сканирайки системи. Някои от рпг фанатиците критикуват тази система смятайки че трябва явно някаква удивителна да свети над хората и само те да те чакат но аз го виждам по друг начин - война е, никой няма да тръгне реално да занимава Шепърд с някакви подобни неща защото те просто не са приоритет. Ако самия Шепърд помежду другото успее да помогне - бонус който нищо кардинално не решава но добавя поредната малка капчица в общата сила. (тия бонус мини куестчета разбира се нямат нищо общо с реалните странични мисии които са уникални и специално те търсят за тях както във всяко рпг).

ME1
Леко ме дразни и това че няма никакъв практически смисъл да вземаш различно парти за различните мисии и може да караш само с ултиматива комбинация или че е доста глупаво да имам шест човека което да се изживяват като спасители на галактика но четирима от тях да търкат пейките в кораба без да са участвали в мисии и въпреки това да развиват теории при разговорите все едно от тях зависи всичко.
Е тук са го решили по кардиналния начин - има мисии в които задължително по сценарий участва даден съекипник. Иначе пак може да си караш с една комбинация но и въртенето има смисъл защото макар и по-малко от екипа в двойката тук всеки е ясно профилиран.

ME2
Изобщо цялостната концепция за задължителни мисии и скриптове за време насред игра със акцент уж на свободно избираеми мисии е крайно малоумна. Пълен хаос.

Слава богу - взели ли са си поука. Няма нито една мисия за която да хванат за вратлето и да те метнат в нея. И изрично те предупреждават с право на отказване когато се засилиш към мисия след която няма връщане или губят странични куести. Целия сюжет е силно тематичен - независимо какво правиш всичко е свързано с войната , дори сканинга е станал интересен като сега сканираш цялата система наведнъж и цъкаш еднократно на откритото без да жънеш като идиот планетите по два часа.


МЕ2
Изобщо кой глупак в Биовеър е измислил в играта да има 10 персонажа и 20 мисии за тях при положение че половината съм ги използвал точно по веднъж просто защото докато им дойде времето беше минала почти цялата игра.
Слава богу в тройката всички ти ги дават в началото и само двама остават за по-средата. Всички се използват защото има задължителни мисии включващи точно определен член на екипажа.

МЕ2
Срещите със познатите от първа част бяха разочарования - нулев ентусиазъм. От цялата игра само Рекс ми се зарадва искрено (които доста ми говори кои са ми истинските приятели в тази поредица). Особено на Аленко ми идеше да му вкарам два тупаника - когато го спасявах друга песен пееше.

И тук яко са поработили - всички стари познати които срещнах бяха изключително емоционални, някои участваха в сюжета повече, други по-малко но нямаше нито един който да ме издразни. Изключително кефеща идея е че макар да не можеш да ги ползваш за спътници в боя много персонажи се появяват на кораба ти и с тях може да се говори пълноценно. (и то разговора вече не е да разбереш кой какъв е и за какво се боро а разговор между стари познати което го смятам за голям плюс - моментите в които Шепърд и Гарус се разпитват за семействата си и взаимно се уверяват че всичко е ок са много по въздействащи). Имаше и няколко саможертви които ми насълзиха очите.

МЕ2
Малко размисли за геймплея - баланса в тази игра и ролевата система са осрани до дъното. Първо си мислех като почвах че вече ще използвам всички оръжия, ще се налага смяна. Това беше на теория. На практика автомата се оказа че взема повече от най-яката помпа за единица време дори отблизо, а да не говорим ако има повечко врази едновременно да ти налитат. На средно и далечно разстояние снайпера доминира отвсякъде. Пистолет ползвах колкото да установя че няма смисъл да го ползвам. Тежките оръжия имат толкова малко патрони че са обезмислени (говоря за големите трудности) просто защото ти свършват мунициите още при първия по як противник.
И тук са подобрявали много - за разлика от двойката тук може да използваш всяко едно оръжие със всеки един клас, дори всички видове оръжие наведнъж. Въведена е нова система за тежест на оръжията според която с по-тежка екипировка ти се зареждат по-бавно уменията. Респективно ако си с персонаж разчитащ на умения няма смисъл да натрупваш пълна екипировка. Дори различните модели автомати да речем са с различна тежест. Нещо повече - всички оръжия имат смисъл- с новите врагове и система помпата е безценна. Най-тежките оръжие които в двойката бяха с ограничени муници вече се намират само в конкретни мисии с особено гадни битки и с по-няколко изстрела колкото да се изкефиш но не и да играеш само с тях. Подобренията не спират дотук - вместо двата автомата и два снейпера в двойката тук има десетки оръжия от всеки клас които са различни и имат смисъл. Вместо да намираш ъпгрейди за класовете оръжия по мисиите които после да реализираш с помоща на ресурси тук всяко оръжие може се ъпгрейдва индивидуално с пари, и освен това за всяко оръжия може да заложиш два мода които също могат да се купуват и ъпгрейдват- дали ще сложиш оптика за стабилност, по голям пълните, повече щета, бронебойни патрони, олекотяване на конструкцията - опциите са модификация са безброй. (цялата работа лъха сериозно на CoD но лошо няма - в пъти по интересно е да човъркаш оръжията отколкото в двойката). Не на последно място - може да екипираш и спътниците си с оръжия и модове по избор което никак не е козметична опция. Броните също са претърпяли промяна - вече има цели комплекти за купуване с различни бонуси а остава и опцията сам да си човъркаш индивидуални настройки. Спътниците също имат по две брони за избиране като този път освен че изглеждат различно всяка броня има дава различен бонус (например +25% щета или +25% щитове).

МЕ2
Класовете също са пълен ташак - много искам да видя адепт или вангард на инсанити които си използват активно скиловете вместо да се крият зад кашоните стреляйки на сигурно.
Просто цялата нова концепция на играта за прикриване и престрелки от средно раздстояния в което всеки си стои зад кашончето преебава и обезмисля всякъкъв близък и биотик бой и всички персонажи и спътници които разчитат на такава тактика засмукват кал по подразбиране. Оставям без аз да стрелям да видя как се справят и просто нищо, ама нищо не правят - нито вземат щета нито магиите им действат. И обратно - всички с автомати и снайпери и умения за патрони наказват с мощ.
Поредното подобрение - всички класове са променени и ошлайфани. Иронията е че докато двойката те вкарваше насила зад кашона тройката те изкарва от него - много по повратлив си при стрейф, има търкаляне като на гиърса, безкраен спринт, плонж от укритие в друго укритие и не на последно място - много тежка меле атака особено със засилка. Нов елемент е и комбото от две умения което резултира в силен взрив. Има няколко вида взрив - Огнено, Крио, Техническо. Вместо само щита от двойката тук има и щит и здраве което позволява да оцелееш дори да ти смъкнат целия щит. Медигела вече служи именно за пълнене на здравето вместо само а съживяване на съотборници (които могат да се съжиувяват и ръчно и без разход на медигел като отидеш до тях).Новите врагове ползващи гранати, невидимост, засилки, телепорти и магии допълнително те изкарват насила от укритие - останеш като лалугер просто има места в които умираш без право на обжалване. Трябва да си в движение постоянно. Като казах врагове - нямат нищо общо с враговете от двойката (където бяха доста еднообразни като поведение и тактика). Тук имаме врагове пускащи димки в които изобщо не ги виждаш без специален мод за оптика, имаме врагове с тежки щитове които трябва или да ги фланкираш, или да ги уцелиш със снайпер в един процеп на щита или да ги повалиш с магия да пуснат щита. Има врагове които са невидими и със снайпер нямаш никакъв шанс да да ги уцелиш и да ги направиш видими, имаш врагове които лекуват другите и им пускат бъфове , имаш врагове които обират мъртвите и ги съживяват, имаш врагове които се телепортират зад теб ако се задъриш неподвижен и те убиват от раз - изобщо голяма динамика. За разлика от двойката тук на голяма трудност няма извращенията всички да са защитени от всичко а обратно - имат един вид защита - щит, броня или бариера обаче от много от този вид.

МЕ2
Самата ролева система е недомислена Половината скилове са кептън обвиън, Другите са абсолютно безполезни в реална ситуация и понеже искат прекалено много точки няма никаква смислена варианция или опции какво да развиеш. На всичкото отгоре спряха да ми дават точки за съотборниците и сега половината висят с излишни точки които няма къде да разпределя. Факта че има общ кулдаун след всеки скил допълнително наебава стремежа към разнообразие.
От уж специалните допълнителни умения (за лоялностите) някои са очевидно по- имба.
Няма вече излишни точки - всичко е премислено. Няма защитени от всичко врагове които да обезмислят половината класове. Точките са много повече, уменията са много повече а най-хубавото е че всяко едно умения има по два пътя на развитие с взаимоизключващи се бонуси за всеки един от ранговете си. Дали Overload ще ти взема 30% повече щета или ще поразява двама противници с шанс за зашеметяване - ти решаваш. Комбинациите са страшно много и зависят както от класа така и от стратегията на игра и оръжията които си избрал. Слава богу може да резетираш колкото си искаш точките си срещу скромна сума и този път и на спътнците може да се резетират като първия път е безплатно.
За Шепърд има и избор от двайсетина бонус умения които се получават от разговори с отбора.
Но това не е всичко - добавили са и групичка малки но перманентни пасивни бонуси които се отключват с намиране на определени секрети и пак са с избор - +5% щета или здраве може да изглеждат малък бонус но се натрупват.



Малко коментари за неща които преди не съм си ги мислил - диалозите са доста по праволинейни, няма дълги линии с инвестигейт повечето са ренегат или парагон а много от разговорите са зададени предварително като в японско рпг - като се задейства скрипта почвате да си говорите по сценарий без да се влиза в отделно меню - в самата игра. Това лично мен адски ме кефи - дава ми флуидност на света но мнението ми е лично. Друго което адски ме кефи е като екипажа вместо да стоят като някакви пълни темерути в стаичките си чакайки да отида да им вадя думите с ченгел от устата вече активно обикалят из кораба - лафят помежду си и с екипажа на нормандия и ме търсят активно ако им трябвам. Просто се разцепих на моментите в които Гарус беше в кабинката на Джоукър и си разказваха вицове или когато Рекс си обсъждаше еротиката на асаритата с Лиара. Това се разпростира дори като кацнеш в цитаделата - вместо да се мъкнат с теб екипажа се разпръсква и може да ги намериш в различни места , като с измяната на цитаделата и те си сменят местата в нея. Има някои безценни моменти там. Нещо повече - спътниците ти активно участват с различни реплики в мисиите включително като срещнат стар познат.

Презентацията е категорично най-добрата от поредицата - отначало ми се стори леко замазана графиката, но още мисията в марс отвя всичко виждано в двойката - огромни открити пространства с много детайлни динамични пейзажи в които летят изтребители, бият се космически флоти или гигански рийпъри крачат унищожавайки наред. Всяка планета и мисия са различни. Дори и малките детайли като вятъра който брули найлоните по земята или храстите, вълни и морето там където ги има. Имаше едни течащи води които ми скриха шапката с отраженията си.

Самите игрални нива са много по разчупени - вече има многобройни стълби и места за катерене, респективно - вертикално разположени противници. Арените са в пъти по-широки от в двойката - в повечето случаи са като площади или широки пространства вместо правоъгълните коридори. Има и битки с босове които не просто са по- здрави гадини а си имат стратегия за минаване и се бият по специален начин.

9/10 (заради последната крайни бездарна и НЕепична мисия и края след който ще поискаш да си прережеш вените от яд)
Последна промяна от RRSunknown на 26 май 2012, 23:39, променено общо 4 пъти.

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: Mass Effect 3

Мнение epedos12 години

Така като чета само се надъхвам още повече. Почивните дни се надявам да съм изринал двойката и да съм набрал поне 10-15ч на тройката.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Аватар
cain
Мнения: 4906
Регистриран преди: 18 години

Re: Mass Effect 3

Мнение cain12 години

Има ли спойлери, за да знам дали да го чета?
PC mustard race

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: Mass Effect 3

Мнение epedos12 години

Не съм сигурен. По-скоро минимални/дребни неща, които дори ми е трудно да си спомня, въпреки че наскоро изиграх МЕ1 и в момента играя МЕ2 :Д
Май няма нищо по-фрапантно или конкретно...
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Re: Mass Effect 3

Мнение RRSunknown12 години

Умишлено съм избягвал да описвам конкретни събития, места и имена тъй че според мен няма спойлери извън нещата които са известни още от обложката на играта и са комън сенс.

Кой е онлайн