Cold War Crisis

Reviews, previews, features.
Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Cold War Crisis

Мнение RRSunknown12 години

Попаднах на една наистина уникална находка за която много искам да ви споделя в едни мини ревю. Защото на фона на DLC-та за по 5 минути и разни ремикси за по 70 лева направо не е за вярване че безплатно се намират не просто качествени ремикси а чисто нови игри с десетки часове геймплей.
Изображение

Принципно това се води мод на Generals Zero hour, но става дума за нещо от ранга на CS спрямо халфа - демек , абсолютно нова игра ползваща само енджина на оригинала. Ако беше собственост на ЕА щеше да струва 60 долара и да се продава като Generals 2.

Действието се развива през студената война и има две фракции - Щатите и Съветския съюз като и двете фракции са коренно различни .

Играта си има сингъл плеър мисии и изненадващо - те са много по- интересни от всичките на оригиналния Generals. Усещането за класа удря още в туториъла където докато управляваш първите стъпки на войничето си зазвучава "In the army now" на Status Quo. Мисиите са чист геймплей - кратък брифинг, сателитна снимка (и двете силно взаимствани от CoD като че ли) и вече си на бойното поле. А там бъка от разнообразие - дали ще градиш понтонен мост с амфибийни инжинерни части, дали ще защитаваш ракетни установки, дали ще управляваш ескадрила хеликопери охранявайки конвой - 8 мисии чисто забавление за стратега и ценителя на военната наука.


Това обаче е само бонус към мултиплеъра. (и скирмиша за самотниците с прерязан от гневни съседи кабел на интернета) б.т.в. не на последно място - показали са че стига да искат може да се направи и кадърно AI - нещо в което повечето RTS отбиват номера. Графиката също е сменена - абсолютно всички единици, постройки и дори терен (терена не чак толкова) са качествени, детайлни и и добре анимирани и съвсем нови. Това специално важи за пехотата където от грозни триъгълничета воийниците са станали наистина реалистични. Шапката ми обаче скриха атмосферните ефекти - особено светкавиците при поройния дъжд. Озвучение също са направили - голямата ми изненада беше че явно в екипа е имало и българин защото някои от командите на руснаците всъщност са произнесени на български :). Абсолютно всяка единица си има пълен набор реплики - особено се смях като чух пилота на Bradly танка да казва поучително "Омар Брадли, новобранец, не Омар Шариф". За музиката вече споменах - само ще добавя че си има и интро с песен подобна на песента от MGS3 , а при зареждането на карта звучи химна на съветския съюз и химна на щатите. Дори пропагандната песен на бронетранспортьора не е някакво пиукане а истинска, руска маршова песен която се улових да си тананикам.
Не видях никакви технически проблеми - дори е оптимизирана в сравнение с оригинала.

И говорим , не забравяйте - за 430 мегабайтов мод абсолютно безплатен!

Геймплея е тотално различен от Дота надкликването което стана модерно напоследък. Ако трябва да го определя до известна степен наподобява Compаny of Heroes или World in Conflict концепцията поне що се отнася до ресурсите - другото няма нищо общо. Рамбовци в играта няма - всичко е ужасно реалистично и стратегическо - за ценителите на комплексния геймплей. Абсолютно всички единици в играта са реалистични и се държат както би трябвало.


Един от най-оригиналните елементи са режимите на мултиплеъра (ех защо и Старкрафт нямаше тази иновативност).
подобно на CS е тук картите имат едни представки означаващи вида им.
[SK] - Skirmish - стандартна карта за мулти, нищо ново.
[AS] - Advanced Skirmish - тук става интересно. В тези карти освен стандартната игра се спаунват рандъм цели за изпълнение като например да спасиш свален пилот, или да защитаваш за време определена сграда. Изпълнението на обжективите дава така ценните ресурси които иначе са много кът.
[CQ] - Conquest - в тези карти всеки играч почва с единица командир и малка готова армия, сгради не могат да се строят но със заземането на ключови позиции на картата се печелят ресурси и идват автоматични подкрепления. Губи играча който загуби командира си и няма под свое владение стратегическа точка.
[SC] - Scenario - тези карти са специално за кооператив - сингъл или състезателен.

Всяка от картите може да бъде Дневна и Нощна и Климата и да се променя. И това не е просто екстра - през ноща визията на пехотата и танковете е доста по ограничена. Силния снеговалеж или дъжд забавят пехотата и т.н.

Прочее всяка карта вкл. кооперативните поддържа AI (и то както казах доста добре справящо се). Всъщност според форума на играта easy тук е равно на hard от другите стратегии, затова не са малко хора вайкащи се че мачкали на Company of Heroes, C&C или Warhammer а не можещи да вземат една игра на easy на CWC. (Всъщност не е чак толкова зор, доста лесно му вземам игри на easy но ако го оставиш се бори за разлика от еквивалента на други игри където просто си стои в базата). Виж на медиъм и хард нещата стават забавни и купона от чалга се превръща в доста брутален хеви метъл.


Ресурсите - в играта има три ресурса:
Supplies - това е валутата в играта с която се купуват всички единици и сгради - добиват се със завземането и удържането на ключови зони по картата, със редовни доставки през дълго време но по на едро в базата, а на [AS] карти чрез изпълняване на мисии или чрез привикване и охрана на конвой. (последното ознчава че [AS] картите са най-стръвни).
Fuel - в играта абсолютно всички механизирани единици - танкове, самолети и т.н. се нуждаят от гориво. Ако случайно ти свърши горивото всяка единица покарва малко на инерция и просто спира на едно място (като и работят оръжията). Горивото се добива или че постройка на малко или голямо Депо (нерентабилно) или чрез завладяването на цистерни по картата. Сградите също изискват гориво за да оперират и непредпазливия играч може да остане неприятно изненадан ако му превземат или бомбандират депата.
Experience - опита е третия ресурс. Със всяко правилно действие натрупваш опит и биваш промотиран в чин. Със всеки нов чин отключваш нови единици, сгради и умения. Това е изключитено важно за стила на игра защото със в началото може да тренираш само 4 вида пехота и нищо друго - всичко трябва да се отключи с опит.
В началото почваш с 2 точки - стигат да отключиш първия чин (всеки чин иска точка) капитан и с втората точка да си избереш една от трите опции съответстващи на чина. В случая на американците това е избор между хеликоптера AH-6 Little Bird - единица за разузнаване и срещу пехота, Танка М2А1 Bradly или Специалните сили който позволява да се тренират зелени барети и тежък снайпер.
Като спечелиш нови точки пак има трудно решение - дали да отключиш пропуснатите армии от предишен чин или да бързаш нагоре за нови.
Ето как изглежда дървото
http://media.moddb.com/images/mods/1/4/3267/cwc3.jpg


Сградите - възможно най-стандартни - база, казарми за пехотата, депа за гориво, автопарк и летище и бункери за защита (празни - трябва да се вкара единица в тях за да защитават). Американците имат и радар като сграда (достъп до миникартата) докато руснаците радара им е едно камионче което е на един удар но пък може да се кашира в някоя гора да стане невидимо (вуйчо ми е служил на такова камионче в казармата). Американците също трябва да строят и сграда за доставки на Supplies (имат право само на една) докато руснаците това им е ъпгрейд директно в базата.

Единиците
Пехотата - за разлика от всякакви други стратегии тук са много важни, за тях гориво няма, могат да завземат точки, могат да превземат сгради (а превзетите сгради никъде не се индикира за другия играч че има някой там). Всеки един пехотинец може да заляга - като при залягането може да се движи едва - едва но (абсолютен реализъм) е стелтнат и два пъти по- точен. Това особено важи за снайпера и картечаря. Има голямо значение и терена - качи картечаря на покривите и му увеличаваш обсега два пъти. По екзотични пехотинци като Делта Форс дори могат да катерят скали и да плуват през иначе недостъпните реки. И не на последно място - пехотата оперира най-добре организирана в роти - когато 8 пехотинеца са един до други (индикирано с бяло кръгче и иконка)стават много по- силни от единичните. Споменатите Делта форс например идват с парашути като рота от няколко войника комбинирани - разузнавач , снайперист, медик, сапьор като всеки си има умение което е независимо от стандартните им Автомати със заглушител (а заглушителя означава че противника не получава звуково съобщение че му умират единиците).

Машините - най-различни видове, някои като прословутия hummer имат взаимоизключващи се ъпгрейди - в случая противотанков вариант или такъв с гранатомет и пехотинец. Тъй като пехотата е реалистично бавна а картите големи разузнавателните джипки и бронетранспортьорите са дори по -важни от грубата сила на танковете. Почти всички машини имат някакви умения - дали ще са димни гранати, дали са залагане на мини. Танковете специално има предимството да имат по две- три оръжия едновременно - освен централното оръдие имат и картечница , а и противовъздушно оръдие. Някои от машините също могат да се окопаят с камуфлажна мрежа и остават невидими за въздух ако не стрелят и стоят на място. Специално противъздушните системи задължително трябва да се окопаят преди да се задействат - за сметка на това радара им разкрива самолети пет пъти по-далекобойно от зрителния им обсег. Прочее важно е да се знае че повредена машина почва първо да гори а след това се взривява като и двата процеса са крайно нездравословни за пехота която се намира покрай тях.

Въздушните сили
Едно нещо се забелязва веднага - дори най-смотания хеликоптер ползва два пъти повече гориво от най-якия танк, самолетите пък почти тройно повече. Специално в тази игра - единствения начин да спреш друг самолет е със изтребители, не става с разни смешни пехотки или мобилни оръдия.
Статичните установки помагат в известна степен но тъй като стрелят само и единствено ако радара им е активен а има самолети които дезактивират радарите.
Самолетите са толкова бързи че минават над оръдията преди последните да стартират. А ако противника не си е отключил специално ПВО установки го чака голяма мъка - пехота срещу въздух няма право на глас, а хеликоперите помитат танковете с лекота. Самолетите всъщност също имат по две оръжия които използват едновременно - например MIG-29 носи 2 ракети за среден бой, 4 ракети за близък бой и една Бомба срещу земя. Изстребителят пък SU-27 има 2 дълги ракети, 4 средни и 4 къси. (и в играта струва колкото 5 танка и 25 пехоти но това е друг въпрос).

Уменията от поддръжката - тук има много опции. Като се почне от шпионски самолет който е безсмъртен , Мине се през въздушни цистерни, радарни самолети и парашутисти и се стигне до контролирани ракетни и артилерийски удари.


Цялата работа е изключително навързана и няма нищо случайно - в тази игра не можеш просто да пренебрегнеш даден вид войска и да караш само с някакви най-силни. Системата с ресурсите които трябва да се завземат и винаги тези точки се намират в някакви селища или покрай сгради облагодетелства пехотата , да не говорим че залегнала е абсолтно невидима и дори най-якия танк или хеликопер нищо не могат да и направят. И докато пехотите контролират точките за ресурси тежката техника води на втори фронт директен бой за базите - защото дори да си завзел всички точки по картата няма да ти е от голяма полза ако тежката техника ти изнесе базата. И докато текат тези схватки авиацията обикаля и се намесва където е нужно - дали чрез подкрепа на земята или прецизни удари в тила на врага. Все пак няма нищо по- коварно от това да ти ударят радара или депото за гориво. Авиацията добива и още по-голям смисъл на [AS] карти където се появяват разни мисийки от рода на - унищожи радарната инсталация за 3 минути срок (или я защитавай). В последната карта която играх ми се случи точно тази мисия и веднага първо изпратих парашутисти да овладеят станцията (това беше допълнителни поддържащо умение) и два самолета които във въздуха унищожиха хеликоптерите на противника който се придвижваше също по най-бързия начин към горещата зона.

Оценка 10/10 !

Като тепърва съм се хванал да разучавам всичко защото има действително огромно съдържание и геймплейни варианти.
Последна промяна от RRSunknown на 09 апр 2012, 05:11, променено общо 2 пъти.

Аватар
cain
Мнения: 4906
Регистриран преди: 18 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение cain12 години

Много добро мини ревю, направо си заслужава отделна тема :)
PC mustard race

Кой е онлайн