Deus Ex: Human Revolution

Reviews, previews, features.
Аватар
andycole
Мнения: 5560
Регистриран преди: 18 години

Deus Ex: Human Revolution

Мнение andycole12 години

Излязлата през 2000 година Deus Ex отдавна е добила култов статут в сърцата на геймърите. През 2011 Eidos зарадваха почитателите на играта с нова част - Deus Ex Human Revolution.
Действието на играта се развива през 2027 година, технологиите са напреднали и вече възможностите на медицината са достигнали неподозирани висоти. С помощта на изкуствени механични крайници, изкуствени органи и имплантирани чипове хората са преминали отвъд физичезките и умствените си способности. Те вече могат да бъдат по-бързи, по-силни и по-умни. Корпорациите развиват тези технологии и правят милиарди, различни анархични групи и неправителствени организации протестират срещу опасната заигравка на учените - да се опитат да направят от хората богове. Хората без "подобрения" пък са дискриминирани, често не са назначавани на работа заради по-ниската им продуктивност. В света цари хаос. Богатите стават още по-богати, а бедните озверяват, има преразпределение на световните сили, лоялността към корпорацията стои пред тази към държавата. Дали човечеството ще се раздели на два различни вида ?

Поемаме управлението над Adam Jensen, бивш полицай и настоящ шеф на охраната на корпорацията на David Sarif, едно от водещите имена в света на биотехнологиите. След неочаквано терористично нападение над компанията загиват много хора от екипа, а Jensen оцелява като по чудо, като се налага за да бъде отново пълноценен човек да бъде почти изцяло роботизиран, а в главата му да бъде имплантиран чип. От тук се започва наказателната акция на нашия универсален войник.

http://media.giantbomb.com/uploads/1/15 ... _super.jpg

Геймплей
Във времена в които повечето заглавия са линейни и вървим по един предначертан път с малко на брой възможности на действие, за сметка на добра презентация и силна визуална част, тук е точно обратното. Deus Ex:HR оставя на играча сам да избере стила, с който ще напредва в играта. След като мине леко досадната интродукция и се отвори менюто с Augmentations вече имате достъп до РПГ елемента на играта, напълно по ваш избор и последователност може да развивате дадени умения на Jensen. Физичезките и менталните подобрения по героя са много на брой и трябва да знаете как да ги използвате точно по предназначение.

http://files.g4tv.com/ImageDb3/281131_S ... acking.jpg

Jensen може да се специализира в хакването на компютри, врати, аларми и терминали. Това е важно умение, тъй като дава достъп до нови арени, може да блокира алармата така че гадовете да не могат да извикат подкрепление или да минавате по алтернативни и безопасни пътища.
Който иска може да играе играта като чист шуутър от първо лице, има изобилие от оръжия - пистолети, автомати, помпи, арбалет, снайпер, гранатомет, плазма и лазерно оръжие и съответни ъпгрейди към тях. Добре е да се ъпгрейдва при възможност и размера на инвентара, защото постоянно изкачат предмети или оръжия, които е добре да се имат под ръка. Много готина екстра е че всичко, което дропнете пада на земята и остава там за постоянно и може да се вземе обратно при желание.
Тези които смятат да играят основно като стрелци и да трепят даговете наред с оръжията трябва да са наясно и с augmentation- ът който намаля откатът на оръжията и улеснява прицелването. Тук обаче трябва да спомена че Deus Ex е доста реалистична и дори да сте лице в лице само с един обикновен войник той може да ви убие само с 1-2 изстрела. Срещу повече противници ситуацията е обречена.

http://cache.g4tv.com/images/ImageDb3/2 ... lution.jpg

Играта се играе от първо лице, но когато Jensen се долепи до стена камерата минава в трето лице.
Най-печелившата стратегия все пак е стелт елемента. Можете да се опитвате да минавате през арените незабелязан, или тихомълком да се промъкнете до противник и с ефектна анимация за takedown да го неутрализирате - при задържане на дадения бутон да го убиете, а при еднократно натискане да го зашеметите, а после трупът да бъде добре скрит от бойните му другари. Тук е важно да се вметне че заради дизайна на играта е напълно възможно да сте много добър стелт играч дори и да не използвате никакви стелт augmentations и да пестите точките за други ъпгрейди. Все пак може да се улесните с подобрения за по-голям радар, поле на зрението на противника, безшумно тичане и таймер за това след колко време враговете излизат от състояние на тревога.
Както споменах играта поощрява стелт подхода и изпозлването на хакерските способности на Дженсън, който чрез хакване на дадени компютри може да изключи камери и вражески роботи, или да ги настрои да стрелят по противниците. Определено всеки начин на игра има своите предимства и недостатъци, но никога играчът не се чувства прецакан. Други подобрения по Дженсън са възможността му чрез феромони да въздейства върху психиката на събеседниците му, да бъде издръжлив към електричество, вредни газове, да скача от големи височени невредим - завървшващо с ефектна анимация на спускане, малко ала Infamous.

Изображение

Относно въпросните подобрения по Дженсън, момчетата от Ейдос са допуснали един сериозен дисбаланс по отношение на възможността героят да бъде невидим за определено време и това в комбинация с добре развити показатели за енергия означава че може да се прибяга необезспокоявано през цели арени, което до голяма степен обезсмисля кефа от нормалното им изиграване.
Други минуси са недъгавата система за стрелба и неудобното минаване по друг ъгъл чрез задържане на бутон.
Изкуственият интелект на противниците е противоречив. За щастие не страдат от така критикуваното "късогледство" на гадовете в MGS поредицата и в Deus Ex е много лесно да те забележат. От друга страна при престрелки си личи колко неадекватно се държат враговете.

Графика и арт
За съжаление Deus Ex технически е остаряла за 2011 година и изглежда като игра от 7-8 години. Предметите са малко на брой, нискодетайлни, създава се впечатление че всичко е квадратно или правоъгълно. Моделите на NPC-тата и противниците са ръбести, анимацията при движението на гадовете е адски дървена. Кът сцените са с ниска резолюция и изглеждат като излезли от игра за ps2/xbox/gamecube. Като изключим тези недостатъци, които все пак не могат да бъдат пренебрегнати, Deus Ex:Hr предлага една страхотна мрачна сайбър-пънк атмосфера и футуристична визия, а артът на механичните протези, облеклото на героите има нео-ренесансов стил. Въобще докато се движите и изследвате градовете тегне една напрегната атмосфера, сякаш предсказваща че нещо лошо е на път да се случи. Из улиците на Detroit, Hengsha и други местности които посещавате има много добри попадения, които си струва да бъдат видяни, така че ако теглим чертата и обобщим Deus Ex:Hr не разочарова.

Звук
Музиката в играта е феноменална. Особено много ще се понрави на хора обичащи електронна музика, има страхотни ambient тракове, наливащи още масло в огъня на и без това мрачната и тегава атмосфера, която цари в света на Deus Ex. При напрегната ситуация и престрелки музиката се променя адекватно. Въобще саундтракът е един от най-добрите чувани в игра от години насам. Войс актингът е на много добро ниво, особено при главните герои.

Бос битки
Битките с босове породиха много дискусии сред хората изиграли играта, а и в други ревюта, така че добавям отделен параграф и за тях. Цялостното впечатление е че не са на място в тази нелинейна игра. Отделно не са реализирани добре и са по-скоро дразнещи. Може би ниското ниво на босовете се дължи на това че отделен екип е работил над тях. Също в зависимост от това с какви augmentations и с какви оръжия достигнеш до бос битката, а отделно и какви решения си взимал по време на играта имам в предвид дали си сложил новия биочип в лимб клиниката в нивото в Китай и после в битката срещу Намир злата китайка ти изключва всички аугментации бос битките могат да бъдат от безкрайно елементарни и завършващи за 5 секунди, до изтинско ходене по мъките в лошия смисъл и много нерви.
Ако има някой сериозен недостатък в играта това са именно битките срещу босове.

Заключение
Deus Ex:Hr е една игра предразполагаща към няколко изигравания. Изследвайте локациите и градовете до най-малкото ъгълче, изпълнявайте всеки страничен куест ако искате да имате достатъчно точки за да развиете героя си възможно най-многообразно и да пробвате всичко в рамките на едно изиграване. Историята е нелинейна, има няколко завършека - четири на брой, в зависимост от това какви решения и какво сте изпълнили по време на играта. Освен завършеците има и много други събития по време на сюжета, които са различни спрямо това как играете и какво правите. Deus Ex: Human Revolution предразполага към креативност и напредването според предпочитания подход носи голямо удовлетворение.

Крайна оценка:
8.5/10

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: Deus Ex: Human Revolution

Мнение epedos12 години

Браво! Хареса ми, а на играта й се точа отдавна!
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Аватар
andycole
Мнения: 5560
Регистриран преди: 18 години

Re: Deus Ex: Human Revolution

Мнение andycole12 години

Започвай я направо, не му мисли, много е силна ! В началото не ми хареса особено, но проявих малко търпение и в последствие толкова ме изкефи, че докато не я довърша друго не играх.

Аватар
epedos
Мнения: 7779
Регистриран преди: 17 години

Re: Deus Ex: Human Revolution

Мнение epedos12 години

На опашката е :)
В момента Гиърс1 съм почнал и трябва да я доиграя. А и МЕ1 за РС, ама нея май ще я почна отначало на бокса...
Отделно и Пийсуокъра съм почнал ама там час и нещо само навъртях.

И пак най-много играя на Super Meat Boy :lol:
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Re: Deus Ex: Human Revolution

Мнение king_of_the_universe12 години

Анди, браво за ревюто! Еееех, кога ли ще ме пусне Дарк манията да разцъкам :roll: (Диби)дюса.
Don't shoot! I'm a human!

Кой е онлайн