Dark Souls

Reviews, previews, features.
Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Dark Souls

Мнение king_of_the_universe12 години

Едно ревю достигнало до вас със съдействието на десния ми ляв крак, който закачи и катурна 360-о, а 360-о заора и бастиса играта, освобождавайки време за написването му. Ревюто е написано в нервно очаквано на мигновено поръчаното ново копие. :D

Изображение

Едва ли някой от From Software при нейното основаване през 1986 си е представял какво светло бъдеще очаква компанията. След години зорлем-зорлем занимавки с бизнес-софтуер, Фромаджийте усещат вятъра на промяната (и на финикийските знаци) в гейм-индустрията - първия Плейстейшън и ранната 3D истерия - и майсторски се преориентират. В 1994 правят мощна клизма на японските геймъри с триизмерната ролевка от първо лице King`s Field. Играта не само се превръща в поредица през следващите няколко години, но и открехва From за страстта на японците към тесните коридори, мрачните данджъни и уродливите, та дрънкащи същества и босове, шматкащи се из тях. Всъщност Фромаджиите се проявяват като истински психолози и разработват най-вървежните гейм-теми в Япония: огромни роботи (Armored Core), мълниеносни нинджи (по-новите Tenchu), бледи призраци (Echo Night) и чат-пат праскат по някоя традиционна джей-ролевка (Enchanted Arms).

Колкото и добре да продават Armored Core и King`s Field игрите на вътрешния пазар, From не спират да експериментират. Така бял свят виждат уникални поредици като Shadow Tower (King`s Field-геймплей с уникално мажеща дарк-атмосфера, плюс новинки като издръжливост на екипировката и липса на карта и разсейваща музика), Lost Kingdom/Rune (две ролевки с оригинална бойна система) и особено Otogi (артистични хак-енд-слашове с неповторима японска фолклорна визия и презентация).

Насред жанровото многообразие някой благословен или поне гениален японски чичка от From се е замислил как ли би изглеждал хибрид от всичко това: наказващо на всяка крачка дарк фентъзи ролване, убийства нинджа-стайл, брутален хак-енд-слаш, гъста густо-майна атмосфера, духове, души и огромни босове, навяващи асоциации за мекове. Идея, колкото безумна, толкова и добре реализирана от компанията в началото на 2009-а под вещото ръководство на Хидетака Миядзаки, когато се пръква Demon`s Souls. Въпреки нежеланието на издателите в Япония SCEJ да инвестират в солидна рекламна кампания и покъртителните оценки във Фамитцу - 9/7/7/6 (тъпата пичка уеуина, дала 6, е излязла с номера, че играта не можела да се играе от кежуъл гейзъри; убитаците със седмaците - също), Demon`s Souls сплотява около себе си сговорна дружина от последователи, което я издига до ранга на инстант култ класика. Западняците този път показват на източните си колеги къде зимуват осмокраците и Atlus, която се престрашава да издаде играта за Северна Америка, е възнаградена с възхваляващи ревюта, последвани от стабилни продажби. Зорко наблюдавайки реакциите в Европата, Namco-Bandai решават да пуснат и там Demon`s Souls. Вероятно Намковците също не са останали разочаровани, защото се цанят за разпространители на наследника на Demon`s Souls - Dark Souls.

Изображение
Добре дошли в Квартал 41!

Разочарованите в случая с Душите на Демона са Сони, Майкрософт и 360-оунърите. Първите - че не са инвестирали във вървежна рекламна кампания, която неимоверно би увеличила продажбите на sleeper-hit като Demon`s Souls. Вторите и третите - че играта каца и чурулика само в гнездото на Плейстейшън 3. Още ми се навлажняват очите, като се присетя как съм подсмърчал пред играта, а около мен ехидни сони-фенбойчета се подсмихват под мустак.

Леко ръшнатата в началото на октомври 2011-а Dark Souls ощастливява всички, с изключение на геймърите, които не могат да преглътнат чепатата трудност на играта, или пък пръкващите се тук-там закачливи бъгавинки. Дори и "безпристрастното" Фамитцу е задоволено - 9/9/9/10, като този път не включва "аргументите" на разни разсополивени кежуъл гейм-човечета. Защото не само, че този път Сони развръзват кесията си сравнително щедро, но и защото DARK SOULS IS THE SHIT, PUNKMOTHAFUCKKAZ!

И така, Dark Souls е всичко, което би трябвало да бъде Demon`s Souls, ако в нея бяха инвестирани бая портрети: огромна ролева хак-енд-слаш екшънка с уникален левъл дизайн и разположение на враговете, възхитителен арт и локации, радващи окото, ух-ах под-босове и босове, пипната до най-дребния детайл за сметка на бъговете, подминати заради гоненето на срока за издаването, може би.

След леко объркано, тюрлю-гювеч интро, в което всеки голям изрод в играта се показва колко е голям и изродясъл, играта те топва надълбоко в най-буквален смисъл: стартираш "бързи-смели-сръчни"от пандиз на бая стъпки под земята, гол и бос като пушка-кремъклийка и хърбав като вегетарианец-концлагерист. Не човек, а злощастен нежив, който трябва да премине през гора от мечове, копия, ками, брадви, стрели, боздугани, зловонни дъхове, зъби, опашки и други коварни израстъци, лава, гробници, отровни езера, скали, планини и джунгли, снегове и пещери, само и само да си възвърне човешкия облик. Наистина, ебах го и зора!

Изображение
Трябва да знаеш, че...

Да е ясно отначало, че Dark Souls не продължава щастливо като Elder Scrolls игра - тучни ливади, широки, сини планини и небе като от коприна, рекички и горички, пойни птички и сърнички. След кратък тюториъл следва сблъсък с босс, който те схрусква като "Мура", без особени притеснения за размера на...Не, не на кура, а на опашката си, която сипва чудовищен демидж на всеки новобранец. Независимо от избора на началния клас герой: рицар, пътешественик, крадец, бандит, магьосник, пироманиак, монах или бежанец с вълнени гащи-туземки, в Dark Souls се мре по-често от мухи-едночаски. Това пък, комбинирано с леко садистичната трудност, гениалния левъл-дизайн, обединяващ природоестествено в един огромен свят различни по степен на трудност, атмосфера и география местности, дава на всеки упорстващ геймър умопомрачително, опияняващо чувство за заслужено възнаграждене на всяка крачка изстрадан напредък.

Когато най-после достигне до първия истински сейвпойнт, играчът може да се почувства велик, като да е хванал играта за папура, но скоро разбира, че всъщност играта е страната, която винаги пИчели, поне в първите десетина-двайсетина-трийсетина часа. Дори след изграждането на завършен масов убиец някъде към 60-ия час, започването на играта след превъртане на следващата трудност връща същото усещане, макар и разположението на враговете вече да е ясно. Всъщност, благодарение на хитроумно навързаните нива, Dark Souls добавя осезаем стратегически елемент към геймплея - трябва да се мисли откъде да се мине, кога с кой да се сбиеш, кого да избягваш и т.н. Бая време ми трябваше да загрея, че някои босове са дори опшънъл, колкото и важни да изглеждат в цялата схема. Dark Souls е и игра на преките пътечки, хитрото стелтване, прецизното подскачане и ловкото заобикаляне на враговете. Също така е и игра, която хората със страх от високото трябва да избягват - тук-там съм се изненадвал, че видите ли, има и места от които не се пада и умира.

Механиката на боя е добре познатата ни касапница от Demon`s Souls, затвърденa в магическата формула 2 по 2: две ръце за екипиране с по две оръжия (щитовете също се броят за такива), които се сменят на мига с едно натискане, или пък едно оръжие се хваща с двете ръце. И още: претъркулване-кълбо, избягване назад, което може да се комбинира с бърза ответна атака, слаб и силен удар, опция за париране на противниковата атака, възможности за преодоляване на непрекъснато блокиране, убийствени атаки в гръб...Арсеналът от възможни бойни прийоми е доволно богат и разнообразен, за да удовлетвори потребностите на различните типове герои.

Изображение
...няма начин да оцелееш,

Пачът наскоро допълнително балансира тоновете оръжия и магии, което пък бе нужно най-вече в популярния онлайн ПвП режим: нашественици нахлуват в световете на защитниците. Опитът за баланс не винаги сработва: въпреки възможността на защитниците да разчитат на до две подкрепления, нашествениците не се атакуват от монстърите в света на домакина. Преебаването на хоста е често търсено забавление в онлайн режима на Dark Souls. Другата опция е да призовеш някой на помощ за сговорно щурмуване на ултра-корав бос. И последно за онлайна - съобщенията, които могат да се оставят от други играчи, са нож с две остриета - понякога ориентират, понякога дезориентират. Но най-забавните от тях се увековечават с харесвания.

Като всяка модерна японска хак-енд-слаш игра, Dark Souls също отделя бая внимание на пимпването на героя с различни брони, оръжия и пръстени (два пръстена могат да се носят едновременно). Кипренето с доспехи има и чисто практически аспект - някои помагат при физическа защита, други при магическа, трети при защита от елементите огън и светкавица. Оръжията също се къпят във фонтан от разнообразие: от най-мижавата камичка до най-злобарския чук. Всичко (с няколко паметни изключения) обаче е чупливо и се нуждае от ремонт, а за ъпгрейдване - от руди и метали, някои от които са мега-редки. Фармването в Dark Souls за изчукването на по-мощни оръжия, някои от които стават леко имбави дори след поредния пач, е наука само по себе си. Общото правило е: намери пръстена за вдигане на късмета, надени го и дерзай. Основната валута в играта за пазаруване и вдигане на нива - душите - също могат да се трупат по-бързо с помощта на пръстен.

Графично играта впечатлява, без да главозамайва. Благодарение обаче на хубавия арт и дизайн на местностите, тук-там Dark Souls наистина може да се съзерцава с цъкания. А една от скритите местности направо ме потопи във възхищение. Да, иде родна реч точно за Нарисувания свят. Като геймър, имал нещастието да не е изиграл Demon`s Souls, останах впечатлен от идейността в арта на монстърите и разнообразието на босовете и под-босовете.

НПЦ-тата не са толкова meh, колкото страничните истории, свързани с тях. Признавам, че тотално бях и все още съм погълнат от геймплея, за да се занимавам с неволите на монахиня или страданията на рицарски орден. Всъщност, дори не разбрах напълно основния сюжет, а и не съм се опитвал да го разбирам. В Dark Souls са вкарани и потайни завери, ръководени от някое божество или чиляк, които възлагат мисии, най-вече свързани с трупясването на други герои онлайн. Някои възнаграждават щедро за вярната служба под знамената, други не чак толкова.

Изображение
мой човек!

Dark Souls за мен се свежда до простичкото правило "Оцелявай, че после да им го набиеш отзад!" Първично, неетично, може би и трагикомично, но това е (гейм) реалността: крачка по крачка до следващия сейвпойнт-огънче, а после плах поглед иззад ъгъла и мощен боздуган по непредпазливата кратуна. Предизвикателство и отплата са толкова добре вплетени в Dark Souls, че няма как упоритите да не паднат в капана на изкушението. "Тъмни души" - едва ли би имало по-подходящо име за тази особено прилепчива игра, както и за геймърите, рискуващи социалния си живот в името на няколко гигабайта греховна наслада, различна от парното.

И така, докато очаквам вълшебна трета игра от серията за тази генерация, аз все още напредвам - крачка по крачка, нова игра след нова игра. И все още съм очарован, така че не бих сложил на тази чародейка оценка по-ниска от девятка, въпреки бъговете (някои от които можеха да забият играта) и въпреки омразните бос-дует "Колумбиеца и М'глата" и бос-квартет "Славей", които ми надуват шушоните и изпират пешкира всеки път, когато се помисля за много велик. А и оня дебелият с големия в ръка дебне ли, дебне...

Изображение
Ние сме Гумените глави!
Изображение
Изображение
Най-напредналият ми герой Акико Крадлата позира с пимпната екипировка
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените файлове.
Последна промяна от king_of_the_universe на 18 дек 2011, 01:46, променено общо 2 пъти.
Don't shoot! I'm a human!
Статии на фенове
Коментари

Аватар
blumentopff
Мнения: 2302
Регистриран преди: 14 години

Re: Dark Souls

Мнение blumentopff12 години

Чудесно ревю!!! Много ми хареса езика, който използваш :monocle:
See you starside... Изображение

Аватар
vvarp
Мнения: 4516
Регистриран преди: 18 години

Мнение vvarp12 години

Браво :yes:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените файлове.

Аватар
me3x
Мнения: 4122
Регистриран преди: 18 години

Re: Dark Souls

Мнение me3x12 години

Прекрасно ревю
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Аватар
werk
Мнения: 1674
Регистриран преди: 17 години

Re: Dark Souls

Мнение werk12 години

Много добро ревю , светна ме и за тези Otogi игри и тъкмо се засилих да ги издирвам и разбрах ,че не вървят на 360 :bowily:

Аватар
The Demon
Мнения: 3910
Регистриран преди: 18 години

Re: Dark Souls

Мнение The Demon12 години

Не искам да ти пожелавам още счупени дискове, но искрено се надявам да пишеш още ревюта в бъдеще. :) Хареса ми, прочетох го на един дъх. Не съм много запознат с игрите на тази компания, май само Echo Night съм пускал за малко. Определено трябва да оправя тази грешка някой ден. :)

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Re: Dark Souls

Мнение king_of_the_universe12 години

Аз ще трябва да пробвам 3D Dot Game Heroes за PS3. Изглежда олд-скуул отвсякъде! :D

Препоръчвам и уникална ПСП игрица, издадена от Фром:

http://www.hardcoregaming101.net/oreike/oreike.htm

Грабнах я съвсем случайно заради тънката цена втора ръка и прекрасния арт.
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
danailkiller
Мнения: 3200
Регистриран преди: 15 години

Re: Dark Souls

Мнение danailkiller12 години

Игричката, която си препоръчал изглежда наистина чудесно, още повече за фен на FFT като мен, но да попитам - дали има английски интерфейс и ако ли не - то ще се оправя ли с японския ако се наложи?
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Re: Dark Souls

Мнение king_of_the_universe12 години

danailkiller написа:Игричката, която си препоръчал изглежда наистина чудесно, още повече за фен на FFT като мен, но да попитам - дали има английски интерфейс и ако ли не - то ще се оправя ли с японския ако се наложи?
Нямам представа - още не съм я играл. Но би трябвало да има гайдове из нета.
Don't shoot! I'm a human!

Кой е онлайн