Final Fantasy XIII (ps3/360)

Reviews, previews, features.
Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Final Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение ZaG14 години

Предвид че Final Fantasy XIII бше играта която най накрая ме накара да си купя ps3, имах огромни очаквания, те бяха не само покрити а и безмилостно надминати.


ИСТОРИЯ 10/10
За мен най важния аспект от едно RPG , без значение j или w, е историята. Final Fantasy XIII e отличен пример за игра наблягаща главно на това. От момента в който Лайтнинг помила отряд войници до момента когато се разбира какво символизира логото на играта историята е невероятна.
Съществуват два свята – Пулс и Какун, като жителите на единия свят вяртват че тези от другия имат една единствена цел – тяхното унищожение. Убедени в това двата свята са водили война.
В тези светове освен хора и всякакви зверове, има и богоподобни същества наречени fal`Cie . Те могат да направят човек свой слуга – L`Cie. Именно това се случва и с героите в играта , като L`Cie те имат избор, да изпълнят своят фокус ( задачата им дадена от съответното fal`Cie ) в резултат да бъдат превърнати във кристал, получавайки вечен живот, или да посрещнат съдба по лоша и от смъртта. Объркани героите трябва да преоткирят себе си и да научат истината за света в който живеят.
Историята е пленяваща и доста често оставя играча без дъх. Действието се развива бързо, налична е и доза от непредвидими обрати. Героите се харесват много лесно, всеки от тях е уникален и за разлика от тези в 12, имат напълно развит характер.


ГЕЙМПЛЕЙ 10/10
С оглед историята и с цел тя да се развива бързо и динамично, първата част на играта е много линейна. Отсъстват градове в познатия ни за поредицата вид – играчите пазарят единствено от сев точките и много рядко се намират в град в който могат да „говорят” с NPC-та. Голяма част от самите нива наподобявайки коридори, са също много линейни. Това е умело замаскирано с околната среда и въпреки че играча е ограничен в движението си, той рядко се чувства такъв. Изследователския елемент е сведен до минимум, играчът не може да се връща в предишни части от играта, по картите са налични различни разклонения в чиито край има сфера със съкровище най често пазена от чудовща но това е, отклонение от предначартания път е невъзможно.
Когато играта най накрая се отвори, пред играчът стои огромен, красив свят в който стигането от една до друга точка може да отнеме дори повече от час. Тук играчът може да се разхожда колкото му душа желае, да изпълнява странични мисии, да грайндва – всичко. Напълно реална е възможността човек да се изгуби и да му трябват часове да се върне към историята.
Бойната система е изключително дълбока. Повечето от лошковците могат да бъдат пбедени разчитайки на стратегия, рефлекси и тайминг от колкото на безпощаден грайнд. Налични са шест различни класа – Commando, Medic, Ravager, Sentinel, Saboteur и Synergist, всеки от тях има своите плюсове и недостатъци. Героите имат достъп до тези класове но всеки герой е различно мощен с раличен клас. Три класа се явяват главни – в тях героят е могъщ, три класа се явяват второстепенни – в тях героят е далеч по слаб. Динамичното превклчване междуте тези класове по време на битка става чрез Paradigm Shift системата. В менюто, играчът може да създаде шест различни paradigm-a като във всеки от тях героите му да имат различни роли. В многобройните ситуации някои от тези paradigm-и ще са по ефективни от други, като повечето битки налагат много и бързи смени. Системата е толкова концентрирана върху стратегия че е възможно да се стигне до самия край на играта без да се ъпгрейдват оръжия или аксесоари.
В битка играчът упрявлява само един герй, другите герои от партито реагиарт според информацията която имат за врагът срещу когото са изправени и според ролята която изпълняват. Команди се подават под формата на опашка, тя може да се запълни докрай или до колкото играчът иска ако е нужна по бърза реакция. Дейстивята могат да се спрат по всяко време, това позволява човек да разчита на рефлексите си и тайминг за да реагира на дадените обстоятелства.
Героите могат да използват оръжие и до четири аксесоара. Всяко оръжие и аксесоар могат да бъдат ъпгредвани като се използват различни компоненти намерени от гадове или купени от сейв точка. Оръжията и аксесоарите са групирани в различни групи като комбинации между тях могат да създадът нови умения и ефекти.
Системата за качване на левел е наречена Crystarium и прилича на 3д Sphere grid без празни нодове. Всеки от класовете има собствен Crystarium който се разширява с прогреса на историята.
Единственото което не ми хареса е малкото предмети които могат да използват героите. Слот добавен за броня или нещо подобно би внесъл малко повече възможности.


ОЗВУЧЕНИЕ 10/10
Саундтрака в Final Fantasy XIII се нарежда там горе до този на VI и Tactics. Слушайки музиката оставам с впечатление че композиторът, Masashi Hamauzu, е искал да остави своя отпечатък в историята на поредицата и какъв отпечатък само ! Отсъстват Тhe Crystal theme и Victory fanfare, но мелодиите с които са заменени са също толкова ефектни и красиви. Всеки един от траковете съответства на обстановката, историята и усещането което иска да се внуши на играча перфектно. В резултат музиката до голяма степен спомага за оформянето на страхотната атмосфера в играта. Думите просто не правят чест, трябва да се чуе и играе.
Очудващо за мен, войс актинга е наистина много добър. Гласовече съответстват на героите, и въпреки че може би не са толкова изразителни колкото японските си колеги си личи че озвучителите са се постарали, вложили са чувство и вдъхват живот на героите. В нито един момент говора не развали обстановката , това е нещо с което дори God of War неможе да се похвали.


ГРАФИКА 10/10
И на техническо и на артистично ниво визията на играта е зашеметяваща. Моделите на героите, обкръжаващия ги свят , филмчетата, всичко е на изключително високо ниво. Често съм се спирал само и само да се огледам и насладя на красивите гледки. Това е първото Final Fantasy от доста време насам което може да се похвали с толкова добри като дизайн герои и врагове. Еджина е впечатляващ, потдържайки огромни пространства изпълнение с тичащи и летящи зверове както и носещият се в небето свят на Какун. Отново тук думите не правят чест на играта .

OЦЕНКА 10/10
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Аватар
b081
Мнения: 498
Регистриран преди: 18 години

Re: [Game Reviws] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение b08114 години

Unbiased, right? ;-)

ПП: Не съм го чел, защото все още съм далеч от края...
If you want everything, you'll end-up with nothing. -- Lulu

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Re: [Game Reviws] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение Bobi14 години

Много се кефя, като прочета подобна статия за игра, писана от истински почитател на даден жанр, а не просто от журналист. :-) Личи си, че си минал играта с отворена уста и ти е оставила дълбока следа в съзнанието.
Само едно нещо - доста несериозно е да сложиш пълна десятка за техническото изпълнение на графиката, която дори и при версията за PS3 бъка от смехотворни пропуски и остарели похвати, но всеки разбира нещата по различен начин... :wink: Сещам се за доста игри, които изглеждат в пъти по-впечатляващо. Да не говорим, че кадрите редовно падат до 20-24, което вникакъв случай не може да се нарече добро техническо изпълнение, предвид ниската детайлност на моделите и размазаните повърхности, както и платформите, за които е проектирана графиката. Лично аз, и в днешно време бих дал пълна десятка на графиката на Zelda:OOT, защото е адски красива като стил, а и изглежда доста детайлна, имайки предвид възможностите на N64.
За творческото изпълнение съм съгласен, че десятката, кяото си сложил, подхожда напълно на играта. :wink:

Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Re: [Game Reviws] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение ZaG14 години

Само едно нещо - доста несериозно е да сложиш пълна десятка за техническото изпълнение на графиката, която дори и при версията за PS3 бъка от смехотворни пропуски и остарели похвати, но всеки разбира нещата по различен начин...
Да прав си има неща дето куцат - тревата е плоска, косата има гаден гранулен ефект, рамената и ръкавите/ръцете на героите са ръбести, пръстите им също. Но на фона на всичко останало немога да отдам значение на тези дребни пропуски. Моделите на героите и терените са много детайлни, когато стоиш близо до гад и погледнеш лицето не герой от близо можеш да видиш как следи с очите си противника. Когато се разхождаш из огромните полета Пулс и около теб летят чудовища и крачат тези огромни същества - Адамантойс, претичват други по дребни твари а в страни виждаш как се приближаваш към Какуун и от него падат кристали и всичко това без ( видим с простото око ) спад във фреймрейта, не обръщаш внимание на дребните косури а оставаш впечатлен. Размазани повърхоности не съм видял никъде, а реално се оглеждах за такива защото видях подобни в шотове. Ако имаш възможност изиграй играта и мисля че и ти ще останеш с подобно впеатление.

А освен ако нямаш дебъг конзола не виждам как може с такава точност да определиш дали има и какъв спад във фреймрейта :wink: , дори да има реален спад в кадрите той не си личи в процес на игра освен на едно единствено място в началото на играта през едно от ин гейм филмчетата за около 5-6 секунди.

Иначе никой не ми плаща нитo съм имал какви да е предрасъдъци спрямо играта че да съм biased. Единствения ми интерес е малко по често да излизат игри които да ми харесват толкова a не през интервал от 13 години :D
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Re: [Game Reviws] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение Bobi14 години

ZaG написа: ГРАФИКА 10/10
И на техническо и на артистично ниво визията на играта е зашеметяваща. Моделите на героите... изключително високо ниво.
Аз ей това имах предвид :wink: Оценката за графика невинаги е средноаритметична между тази за художествения облик и тази за техническо ниво, но ми стана странно, че ти описваш и второто като "зашеметяващо" и на "изключително високо ниво". :-) Както и да е, да оставим това настрана. Доста добре ще е, ако сложиш 4-5 малки картинки (или връзки към големи такива) между отделните абзаци в статията, за да стане по-приятна за прочитане :cheers:

Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Re: [Game Reviws] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение ZaG14 години

Ем аз исках да си направя скрийншоти за равюто ама предполагам 8 ядра са крайно не достатъчни за да има налична такава функция в пс3 :roll: Утре може да потърся няколко подходящи шота и да ги сложа.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Аватар
danailkiller
Мнения: 3200
Регистриран преди: 15 години

Re: [Game Reviews] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение danailkiller14 години

Много добре ревю, наистина си личи, че играта ти е направила силно впечатление :D .

Но тук обаче ще подкрепя Боби специално откъм техническите пропуски, не знам как точно е на PS3 версията, но версията за 360 има много видими и силни спадове на кадрите в секунда на доста места. И тук не говорим за падане от 30 на 24, а за падане до 5-6 кадъра в секунда - подобно падане има да речем на няколко места в полята на Chapter XI.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Re: [Game Reviews] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение ZaG14 години

Няма такъв спад в кадрите това го казвам 100% сигурен. За по малък спад може да има нямам уред да засека а не си личи на око => дори да има едва ли е повече от 5 кадъра.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Аватар
b081
Мнения: 498
Регистриран преди: 18 години

Re: [Game Reviews] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение b08114 години

В gameplay-отношение 3-ма герои (тези, балансираните) и eidolon-ите бяха излишни, линейността беше очеизвадна, в техническо отношение Xbox 360 версията имаше доста трески за дялане, и като цяло последният dungeon беше ненужен. Въпреки това играта беше едно много добро JRPG... но за толкова години, с такова потекло, сякаш очаквах малко повече...
If you want everything, you'll end-up with nothing. -- Lulu

Аватар
danailkiller
Мнения: 3200
Регистриран преди: 15 години

Re: [Game Reviews] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение danailkiller14 години

@b081 напомни ми много добре наистина - аз така и не съм използвал Ейдолон във битка. И като изключим тактиката за сваляне на големите "костенурки" през ейдолон реално не знам някой и да ги е използвал.

Това донякъде си е класика в последните Final Fantasy игри де, на FFX се използваха само и единствено в онея специализираните битки, инак в цялата игра така и не намираш повод да ги ползваш.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Re: [Game Reviews] Fianl Fantasy XIII (ps3/360)

Мнение ZaG14 години

Аз доста честа ползвах Ейдолоните, най вече за да си лекувам партито и като бонус да раздам малко дмг.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Кой е онлайн