Devil May Cry 4

Reviews, previews, features.
Аватар
me3x
Мнения: 4122
Регистриран преди: 18 години

Devil May Cry 4

Мнение me3x14 години

Пръстите ме болят. Оставям пада, но осъзнавам, че напрежението е все още в мен. Поглеждам към хайскор таблицата и отново с недоволство установявам, че рекорда ми не е мръднал - 76-та мисия. Отгоре на всичко забравих, че трябва да ям - не съм усетил как е отлетяло времето. Добре де, какво искат Capcom? Какво, по дяволите, иска тази игра от мен? Да надмина самия себе си? Едва сега разбирам как дявола ме е превърнал в една огромна топка нерви, старателно изплетена нишка подир нишка. Решавам просто да бъда търпелив и отново хващам изпотения пад. "Добре де" си викам аз - "Защо по дяволите ми трябва това?" - може би искам да си докажа, че мога повече? Не. Просто си умирам за усещането отново да ги мачкам по моя си начин - брутално и изящно, с непринуден дяволски финес. Точно това невероятно усещане, приятелю, няма да ти го даде нито една друга игра - толкова силно да я мразиш, а същевременно да я искаш повече от всичко на света.
Играта носи името "Devil May Cry 4", а ти се настанявай удобно, тъй като в следващите редове ще ти предстои сблъсък с най-изящния и шлифован геймплеен шедьовър, появявал се някога на екшън-адвенчър сцената.

Историята на играта ни отвежда в спокойно градче, в което мира и спокойствието са потъпкани от злото - типична и клиширана фабула, позната ни до болка от не малко заглавия. Но не ме разбирай погрешно - нишката на сюжетната линия този път ще се заплете доста сериозно в по-късните етапи от играта, отличавайки я, както от предишните и събратя, така и от повечето представители в жанра. Героите, които имат мисията да спасяват света този път са двама. Да – двама! Този път Capcom са решили да направят смело решение в концепцията на поредицата, като ни предоставят възможност да играем не само с до болка познатия ни Данте, а и с младия, изпълнен с енергия, но все още неопитен Неро. Аз, разбира се, подходих с леки предубеждения относно включването на два главни героя в поредицата. От една страна, се питах до колко Capcom ще съумеят да отличат геймплейно единия от другия, а от друга се питах до къде ще стигнат желанието и умението на разработчика, за да го стори по подобаващ начин. Е сега, след тонове игра смело мога да заявя, че са се справили по невероятен начин, та дори, надминавайки и най-смелите ми очаквания.

В графично отношение играта оригиналничи с грабващ арт и визия, но, поне за мен, най-големият плюс в случая си остават стабилните шейсет кадъра в секунда. За игри от този тип, с 15+ противника срещу мен, този графичен аспект си остава най-сериозният аргумент за удоволствието от начина ми на игра. Моделите на персонажите са изваяни с доста детайл, а визуалните ефекти и хореографията, съпровождащи бойната система със замах, слагат в малкия си джоб всичките представители в жанра.

Локациите в играта, в които нашите герои ще трябва да си проправят път са доста разнообразни, за разлика от предшествениците на поредицата. Неприятното в случая е, че ще ви се наложи да преминавате едни и същи места по няколко пъти - кофти момент, макар че на някои от познатите ни вече места ще има по нещо ново, било то и незначително. В този ред на мисли искам да спомена, че тази повтаряемост се забелязва и при босовете в играта, макар и само чисто визуално. Просто не им прави чест на Capcom да ни поднасят тези евтини трикове, при положение, че отделиха толкова години в извайването на продукта си. От една страна, имаме евтини номера от страна на разработчика, а от друга нещо грандиозно - просто контраста е очеизваждащ. Като отворих дума за негативите, бих искал да вметна няколко думи и за наличието на платформър елементите в геймплея. Проблемът при тях е, че повечето са изцяло криптирани, а остатъкът от тях е доста неумело реализиран, поради неприятната камера, която ги съпровожда. Тяхното наличие в играта е повече от незначително, но, според мен, можеше да се подходи доста по умело и идейно в случая.

Режимите на игра са два: основният е Mission Mode и допълнителният - Bloody Palace, който ще ви бъде отключен след преминаването на основния. За Mission Mode няма кой знае колко да се разяснява - двадесет отлично скроени мисии, следващи основната сюжетна линия и разкриващи ви доста умело фабулата в играта с приятно поднесени кът сцени. След преминаването на всяка една мисия ще бъдете оценяван от играта по познатите ви критерии от предишните части на поредицата - бързина(Clear Time), красота на бой(Stylish) и откриване/събиране на Орбове(Orbs Found). Разликата от предишните части на поредицата е, че червените орбове, които се намират из нивата, вече ще ви служат само за предметни покупки в магазина - зелени и лилави звезди, маски и т.н.. Новото в случая е наличието на Proud Souls. С тях играта ще ви възнаграждава след всяка мисия спрямо цялостния сумиран ранг от трите ключови елемента - точно те служат за закупуване на нови техники и умения. Това означава, че дори и да съберете всички червени орбове по нивата пак ще сте назад с техниката и уменията, в случай, че не сте се съобразили с времето и стилния ви начин на бой. Просто от Capcom са търсили идеалния баланс, а самият той в четворката е пипнат до пълно съвършенство.

В основния режим има доволно количество степени на трудност, но върха на сладоледа е допълнителният режим "Bloody Palace" - режим за геймъри – мазохисти, подобен на мисиите в Ninja Gaiden Black. Това е арена, в средата, на която има телепорт. Каунтдаун брояч отброява времето - стигне ли 00.00 излиза надписа Game Over. Време се печели в зависимост от това колко стилно мачкаш противниците, а също и в случай, че не бъдеш докоснат от тях. Може да играеш с Неро или Данте. Нямаш право да ползваш предмети - пълнежи за кръв и магия, светена вода и т.н.. Избиваш вразите и телепортът вече е активиран - мяташ се на него и си на второ ниво. Трудността нараства с всяко ново ниво, а нивата са 101!

Сега дойде ред да спомена и няколко думи за съществения, шлифован до пълно съвършенство елемент, на който основно се крепят тоновете ми часове, прекарани със заглавието - Бойната система. Нека първо да започна с нововъведенията. Първото и най-важно измежду тях е Девил Брингъра - дясната ръка на Неро. Трябва да се признае, че разработчика заслужава дълбок поклон за идейността и интеграцията на този ключов елемент от геймплея в творението си. С нейна помощ ще имате възможност да грабвате враговете си от разстояние и да ги присламчвате непосредствено до вас - изключително полезно в случай, че искате добър Stylish резултат при наличието на малък брой врагове, разположени на по- голямо разстояние един от друг. В случай, че врагът е вече "на тепсия" Девил Брингъра мигновено се превръща в смъртоносно оръжие, а резултатите от употребата му в този случай са си чиста радост за окото, особено, включвайки го в стотиците комбо варияции. Като споменах за комбота, искам да вметна, че в тази игра тяхното разнообразие и зрелищност остават без аналог в екшън-адвенчър жанра. От една страна, са стотици на брой, имайки в предвид големия набор от стилове, умения, оръжия и магии, а от друга страна стои гениалната режисура, вложена от Capcom, с които самите те са подплатени. Другото нововъведение е смяната на стиловете на бой в реално време. Така ви се предоставя възможност да комбинирате голям набор от стилове в направата на комбота - чудовищната свобода и креативност, която ви се дава възможност да вложите в тяхното изпълнение, е безгранична.

DMC4, в никакъв случай, не е лесна игра, при условие, че искате да грабите с пълни шепи от геймплей насладата, която са ви спретнали Capcom. Ако сте решили да минете през пръсти на най-лесната степен на трудност в основния режим, пропускайки да отключите десетките ъпгрейди по стиловете, способностите и т.н., то, със сигурност, си нямате и минорна представа какво изпускате. По играта може спокойно да се издаде един по - дебеличък учебник с всички трикове, комбота и разни други пинизи, които охарактеризират бойната система и правят патакламата дяволски красива. От друга страна, ще ви е необходим сериозен тренинг, за да стигнете до някакъв задоволителен резултат. Като казвам сериозен тренинг имам впредвид не час или два, а няколко месеца, но пък за сметка на това, усилията ви ще бъдат щедро възнаградени от светкавични и грандиозни комбо фиести, които ще заковат чейнето ви за пода с последен размер пирони, без капка съмнение. Просто нека бъде ясно, че този шедьовър, изваян от Capcom, е правен главно и предимно за сериозни и търпеливи играчи, а не за свирачи. Слабите играчи просто ще се задоволят с трохите, оценявайки я като средняшка, за сметка на упоритите, с добър поглед над нещата, които ще я захапят здраво без да им се иска дори за миг да я оставят по обясними причини.

пс: Ревюто го писах преди да излезе Байонета!
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Аватар
ZaG
Мнения: 3802
Регистриран преди: 17 години

Re: Devil May Cry 4

Мнение ZaG14 години

Хубаво ревю, успя да провокира интерес дори при мен дето хич не харесвам DMC :)
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Аватар
me3x
Мнения: 4122
Регистриран преди: 18 години

Re: Devil May Cry 4

Мнение me3x14 години

Благодаря! Пропуснал си много, в случай че не броя двойката.
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Re: Devil May Cry 4

Мнение king_of_the_universe14 години

Хм, преди или след Байонетата, не ми бе достатъчно интересно да задълбая повече в тази игра, освен да я врътна. Исках по-голяма трудност от самото й начало. Защо трябва да съм принуден да я врътна веднъж, а едва после да мога да правя хубави комбота (а не враговете да мрат след няколко удара)?

Онова зеленчуковото ниво на няколко пъти го пробягвах като гламав, докато се ориентирам. Враговете на нормал мрат като круши, при това без разните му там спешъли или комбота. Има го и чийтърското хвърляне на Кратос от километри разстояние, маскирано като Девил Брингър. Босовете и те мрат на килограм, колкото и мощни да изглеждат.

За капак, Неро тотално ме дразни като визия и поведение. Да бяха направили някоя мадама плейъбъл, един хленчещ, ревлив гей рамо до рамо с великия Данте хич не ми се връзва...Дори когато изглежда ядосан, Неро буди по-скоро смях и съжаление, отколкото респект. :-?

Или както съм писал и преди: ДМС1>ДМС3>ДМС4>ДМС2

Аз имам ДМС4 просто за добро продължение, но чак пък шедьовър... :roll: Имам чувството, че ако Капком бяха осрали тройката, ДМС4 щеше да е много по-добра. :roll: Не знам, може би от играч се превръщам в свирач. :P

А след Байонетката мечтата ми е да видя Данте плейъбъл в Байонетка 2. :pls:
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
me3x
Мнения: 4122
Регистриран преди: 18 години

Re: Devil May Cry 4

Мнение me3x14 години

Геймплейно четворката е над всички останали - всеки който е задълбавал в бойната и система ще го каже без никакво съмнение. Останалото според мен е с една идея по добре скроено спрямо старите игри - не мисля че има нужда да съпоставям. Изключение е проблема с трудността - лесна е в първите достъпни. Но пък за сметка на това в процес на преигравания отключва още четири - Son of Sparda, Dante Must Die, Heaven or Hell и Hell or Hell. Да не говорим за Блуди Паласа - ей тва е адът. Абе има си достатъчно причини да строшиш някой друг пад :wink:
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Аватар
RRSunknown
Мнения: 5439
Регистриран преди: 15 години

Re: Devil May Cry 4

Мнение RRSunknown14 години

Чудно ми е как оценявате решението да се прециклят нива като ни карат да се връщаме през тях ?
Дали като възможност за по-дълъг геймплей или като изкуствено удължаване на времето и долнопробен номер от страна на Капком?

Аватар
danailkiller
Мнения: 3200
Регистриран преди: 15 години

Re: Devil May Cry 4

Мнение danailkiller14 години

Аз лично бях неприятно изненадан от това, че половината игра минаваш през всички налични нива и втората половина се връщаш пак през същите нива, че се биеш и със същите босове дори. За мен това си е наистина евтин номер, който поне е добре прикрит зад това, че Данте минава да разчисти кашата, която Неро забърка и да убие наистина босовете.

Така или инак играта е наистина много добра, и макар първите трудности да са осезателно по-ниски спрямо предишните части то високите са си реално доста високи и който желае предизвикателство ще го намери там.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Аватар
me3x
Мнения: 4122
Регистриран преди: 18 години

Re: Devil May Cry 4

Мнение me3x14 години

RRSunknown написа:Чудно ми е как оценявате решението да се прециклят нива като ни карат да се връщаме през тях ?
Дали като възможност за по-дълъг геймплей или като изкуствено удължаване на времето и долнопробен номер от страна на Капком?
me3x написа:Просто не им прави чест на Capcom да ни поднасят тези евтини трикове, при положение, че отделиха толкова години в извайването на продукта си. От една страна, имаме евтини номера от страна на разработчика, а от друга нещо грандиозно - просто контраста е очеизваждащ.
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Re: Devil May Cry 4

Мнение king_of_the_universe14 години

me3x написа:Геймплейно четворката е над всички останали - всеки който е задълбавал в бойната и система ще го каже без никакво съмнение.
Така е, обаче за разлика от предишните части, скучноватостта на самата игра ни най-малко не изкушава пълно вникване в бойната система. Тройката поне ме амбицира да я сгъна докрай откъм стилове със свежарските кът-сцени и интересните си босове.
me3x написа:Останалото според мен е с една идея по добре скроено спрямо старите игри - не мисля че има нужда да съпоставям.
Кое останало е по-добре скроено? Досадният водещ герой, по-скучните босове или непрекъснатото блуждаене из едни и същи нива? :P А и вече взе да ми омръзва във всяка ДМС да се нуждая от превъртане, за да отключа по-висока трудност. Според мен всички трудности трябва да ги има отначало. Това, което трябва да прави всяка игра изкусителна за няколко преигравания, е бонус-контента: Блади Пелъса, нови нива, костюмчета, нов герой, нови оръжия и т.н. Да ми пробутват всеки път по-високи трудности като част от бонус-съдържанието, хм...

За мен Капком ни най-малко не са отделили нужното внимание на четворката, което прави играта (бойната система колкото и развита, е само част от нея) да изглежда извадена като на калъп след тройката. :roll: "Изваяна" е прекалено голям комплимент за ДМС4. Първата игра от поредицата е шедьовър. Само тя ми закова ченето. Четворката е набързо извадено продължение на тройката. Мое мнение. :wink:
RRSunknown написа:Чудно ми е как оценявате решението да се прециклят нива като ни карат да се връщаме през тях ?
Липса на уважение към феновете на поредицата. Добре, че сега ДМС има далеч по-сериозна конкуренция от ГоУ.
Don't shoot! I'm a human!

Кой е онлайн