VF5&Tekken5DR in-depth анализ и сравнение

Reviews, previews, features.
Аватар
Slavi
Мнения: 212
Регистриран преди: 18 години

VF5&Tekken5DR in-depth анализ и сравнение

Мнение Slavi16 години

Тук ще направя представяне и анализ на най-важните и основни детайли в геймплея, както и на някои екстри в 2те игри с цел хората да придобият по-добра представа от тези шедьоври в жанра. В обясненията ще използвам някои основни термини и понятия на английски и японски, които се използват от сериозните играчи по света, но няма да задълбавам много. По мое лично убеждение общо-информационните гейм сайтове или пишат пълни глупости когато става дума за игри, в които се изисква тайминг, мислене, усет и тн. или правят някакви съвсем повърхностни заключения и оценки базирани на несериозен опит, и самочуствието на геймъри, които разбират от всякакви игри по принцип винаги. От написаното тук ще откриете, че и в 2те игри има много сходства и прилики, но именно разликата в детайлите ги прави уникални и неповторими сами по себе си.

1. VF5&Tekken5DR-избор на герои, бойни стилове

VF5 предоставя избор от 17 героя. Тази бройка не е особено голяма в сравнение се Tekken5DR където има 32ма(в бройката не е включен Mokujin, Christie&Eddy са на 2 отделни панела на героя е един и същ). За сметка на това обаче всеки герой във VF5 притежава почти уникален набор от техники. Изключение правят само някои отеделни техники на Lau-Pai и Jacky-Sarah. Човек, който разглежда героите в Tekken5DR за пръв път би казал, че има много прилики между някои герои. На пръв поглед това наистина е така особено при героите-Heihachi,Kazuya,Devil Jin. Kakто почти всички герои в бойните игри, които споделят сходни техники и тези са семейно свързани. Ако се погледнат параметрите на "еднаквите" удари обаче се разбира, че приликата е почти изцяло само на въшен вид. Идеалният пример за това е подсечката "HellSweep". Tози удар има много различни параметри при 3мата Мишима(това са 3те горепосочени героя), има различна бързина, обхват и дава възможност за различни действия след това.
Във VF5 всеки отделен герой притежава доста индивидуални техники ориентирани към стила му и претежаващи силни, и слаби страни. Поради специфичната геймплей система обаче всеки герой има удар с лакът, коляно или рамо. Тъй като тези удари имат приоритет над определени обикновени удари се наричат "sabaki". Това значи "наказание" "judgment". Специални обикновени удари обаче са предназначени специално като контрадействие срещу лакти и колена. Така те от своя страна са sabaki срещу лакти и колена.
Нека сега да видим разпределението на бойните стилове в 2те игри. Искам да отбележа, че въпреки официалните наименования, някои от стиловете си изглеждат като директен селски побой(VF-Jeffrey)така че ще ги категоризирам спрямо личните ми впечатления.

Judo&Sambo:
Tekken-Dragunov,Paul
VF5-Goh

Vale Tudo&MMA
Tekken-Marduk
VF5-Vanessa

Wrestling
Tekken-King
VF5-Wolf
#King има по-богат арсенал от хвърляния от Wolf. Всъщност той има най-много движения от всички останали герои в Tekken.

Kick Boxing
Tekken-Bryan
VF5-Brad

Muai Thai
Tekken-Bruce
VF5-...

Boxing
Tekken-Steve
VF5-.......
#Brad има някои от техниките на Steve, но като цяло лично според мен е много зле направен кик-боксьор. Всичките техники, които са подобни при Brad и Bruce, втория ги изпълнява много по-добре, особено колената и лактите. Тук не става въпрос за сравнение между бойните изкуства, а пресъздаването на физиката им в играта.

Aikido
Tekken-Asuka
VF5-Aoi
#Aoi определено има най-чистото айкидо, което съм виждал в бойна игра. Asuka е по-скоро айки-джуджуцу. Aoi цялостно има по-голям арсенал от движения.

Карате
Tekken-Jin,Devil Jin, Kazuya, Heihachi
VF5-...
#Единственият герой, който се приближава малко да карате във VF е Jeffry. Goh и Akira са доста по-далеч.

Taekwondo
Tekken-Hwoarang,Baek
VF5-Sarah
#Тук за VF слагам с много уговорки Sarah въпреки, че тя е официално Jeet Kwon Do. Kakто и да се погледнат нещата обаче, Taekwondo-то в Теккен е много красиво и добре изпълнено дори според трениращите the real thing. Sarah има някои подобни хубаво направени удари с крака, но като цяло не може да стъпи на изпълненията на Hwoarang.

Китайски стилове
Tekken-Feng,Wang,Law,Lei,Lee,Ling Xiaoyu, Julia
VF-Lau,Pai,Lion,Akira,Eileen,Shun Di,Lei Fei,Jacky
#Тук е мазало. Според мен най-добрите попадения за Теккен са Feng,Lei,Ling Xiaoyu. За VF са Lei Fei, Akira,Shun Di.

Сумо
Tekken-Ganryu
VF5-...
#Bъв VF имаше сумист, който в последствие зачезна нанякъде. Пропуск за VF според мен.

Капоера
Tekken-Еddy/Christie
VF5-...
#Oтново пропуск за VF. В Tekken капоера в лицето на Еddy/Christie присъства в цялата си акробатична красота.

Lucha Libre
Tekken-...
VF5-El Blaze
#Mного оригинална и добре изпълнена идея от страна на AM2 в случая. El Blaze е подобен на Рей Мистерио боец, който в началото изглежда неестествено дребен, но е много бърз и непредвидим. Интеракцията с терена е негова ясно изразена силна страна. Namco от своя страна са решили да вкарат БИКОБОРЕЦ в Tekken6. Звучи много интересно като идея, но дали ще е добро изпълнението? Въобще латиното сериозно навлиза в 3Д бойните игри, да видим как ще се развие в бъдеще.

Ninjutsu
Tekken-Raven
VF5-Kage
#Само нинджа може да победи нинджа!!! В Tekken5 Namco най-сетне решиха да вкарат нормален нинджа в играта. Kage е далеч по-често използван герой във VF, от колкото Raven в Tekken, все пак обаче избора като цяло във VF е по-малък.

Побойници&Други стилове
#Tук ще спомена героите от Tekken, които имат трудно отличими стилове. Това са-Nina,Anna,Jack,Kuma(мечката),Roger(кенгурото),Yoshimitsu,Lili. Хвърлянията на Nina са от джудо, но като цяло те са малко в сравнение с арсенала и от шамари, и шутове. Anna е почти изцяло различен герой. Мечката има най-малко движения от всички останали герои, Кенгурото е опасен герой, който не трябва да се подценява. Въпреки това идеята за такива герои не би допаднала на много хора и това е напълно разбираемо. Yoshimitsu е доста уникален freak, запазена марка на поредицата. Lili заедно с Dragunov са най-новите герои в Tekken, които се появиха в Dark Resurrection. Lili e акробатична мацка, която много напомня на Ayane от DOA. В началото беше доста често избиран герой поради обхвата, сериите и разни други неща, които бяха лесни за abuse. Сега не чак толкова.

Във VF5 freak-ове и животни липсват. AM2 се придъжат към ясно отличими герои, всеки уникален по рода си. Както и да се гледат нещата обаче, дори като изключим мечката и кенгурото, Dark Resurrection предлага цели 13 героя повече. Когато се говори коя от 2те игри е по хардкор това е нещо, което сериозно наклонява везните в полза на Tekken. Разликата в броя на героите води със себе си и други неща, които ще видите по-долу.

2. VF5&Tekken5DR-Combo,Okiseme,Стени и Терени

Combo-всякакви видове гарантирани, последователни серии от удари.

Okiseme-нападане на противника докато е паднал на земята и докато се изправя.

Wall Combo-серии докато противника се е ударил в стената.

Ring Out-противника губи рунда ако излезе извън терена. Характерно за VF5, не присъства в Tekken5DR.

Безкраен терен-терен без стени и ограничения на пространството. Има го в Tekken5DR не присъства във VF5.

Low Fence-ниска преграда. Нещо като прагче през, което противника може да бъде изхвърлен в Ring Out. За пръв път се появява във VF5. Няма го в Tekken5DR.

Breakable Walls-стени, които могат да бъдат разрушени от тялото на противника, което се удря в тях и да последва Ring Out. Има го във VF5, но не и в Tekken5DR.

VF5 Combo-основните елементи във въздушните серии на VF5 са 2. Позицията на краката на противника(който изяжда серията)и на този, който изпълнява серията, тежеста на героя върху, който се изпълнява серията. Това е така наречения Weight Class. Срещу по-леките герои могат да се правят по-силни серии по въздуха защото летят по-дълго време, докато при Jeffry и Wolf е точно обратното. Сериите докато противника е замаян от контра атака, хвърляне или други подобни са сравнително универсални, но когато е във въздуха важат горните правила.
Близоста до стена или Ring Out също имат голямо значение за различните Combo-та.

Tekken5DR Combo-първото нещо, което се забелязва, е че в Tekken противниците летят много по-дълго и на високо във въздуха(но не чак толкова колкото в DOA). Toва дава възможност за много по-дълги серии, промяна на позицията по време на серия(леко минаване в страни), влачене на противника до стената с леки бързи удари и тн. Това обаче е изключително трудно, изисква се много добро чуство за тайминг и дистанция. Също така детайлното познаване на терена има много голямо значение за сериите в Tekken5DR, тъй като противника може да бъде закаран до стената почти от стартовия център. Има цели герои, които са по-опасни на терен със стена, най-добрия пример е Lee. Самите серии в стената са разделени на различни видове в зависимост от разстоянието и ъгъла под който противника се удари там. Принципа на Weight Class работи точно обратното на този във VF5. По-тежките противници са по-уязвими за серии тъй като поради размера могат да бъдат ударени от по-далеч. Това са Marduk и Jack. Мечката е замислена малко странно, по-уязвима е на земята от колкото във въздуха(разбирайте го като недостатък). Всички останали герои са почти универсални като Weight Class.

VF5 Okiseme- До сериозно Okiseme положение във VF5 се стига най-вече след определени серии и хвърляния. Някои удари забиват противника в земята доста бързо и оттам нататък той е уязвим за атака без да може да контраатакува. Решаващ момент за развитието от там нататък е дали противника ще може да направи tech roll recovery(което изисква много добър тайминг)или не. Ето пример за ситуацията:

...combo>завършващ удар с bounce effect>

1 Противника НЕ прави techroll recovery>следва okiseme с down attack(може да бъде изпълнен само когато противника е на земята), или ground throw(това го имат само някои герои като Goh,Aoi,Jeffry...може да бъде избегнато)>следва okiseme докато се изправя след down attack, във времето преди това противника е неуязвим.

2 Противника прави techroll recovery>следва okiseme в посоката на самото recovery под формата на round house атака(ако бъде направено в правилният момент противника не може да блокира), микс от удари high-mid-low, throw

3 Противника прави recovery на място, в този момент може да блокира round house, но все още е уязвим за микс от удари high-mid-low, throw.
Сериите водещи до положение за okiseme и в 2те игри за по-слаби от тези целящи само голям damage. Във VF5 okiseme когато противника е близо до ring out е различно и много по-опасно от колкото в другите положения.

Tekken5DR Okiseme-Тук принципа е същия. Жертва се гарантирана възможност за damage, за инициатива, която може да даде много повече след това. Има обаче 2 много съществени разлики с VF5.
-В Tekken има възможност за избор вместо фиксирани down attack да се използват ниски удари и подсечки. Почти всеки удар за долен блок в Tekken може да удари противника докато е на земята. В зависимост от това дали противника опитва да се движи или не ефекта на тези удари е различен, което води и до 2рата разлика.
-В Tekken противника може да бъде вдигнат от земята директно във въздуха(relaunch)за нова серия ако се изправи не както и когато трябва. techroll в Tekken не изисква специален тайминг-точка за VF5 в това отношение. Нека видим примера:

...combo>завършващ удар, който оставя противника на земята в близост до другия играч>нисък удар okiseme с relaunch параметри.

1 Противника седи на земята и не мърда, relaunch атаката го удря, но щетите не са много големи.

2 Противника решава да се изправи на място или с кълбо назад, за да избегне силна подсечка или силен нисък удар> relaunch атаката го удря, противника е във въздуха и всичко почва от начало.

Друг пример:
..combo>завършващ удар, който оставя противника на земята в близост до другия играч>противника прави techroll

1 Следва okiseme в посоката на самото techroll под формата на микс от удари high-mid-low, throw, jump cross(прескачане по време на techroll, е следващия момент противника се оказва обърнат с гръб, а другия играч е клекнал готов за While Standing атаки).

В този пример се вижда сходството с VF5. Трябва да се спомене обаче, че в Tekken5DR падналият на земята има много повече възможности за изправяне от колкото във VF5. Освен стандартните нисък и висок удар с крак от централно положение и в гръб, които са почти стандартни и за 2те игри в Tekken5DR има нисък удар с крак напред, кълбо напред и удар с 2те ръце, кълбо назад и удар с 2те ръце напред, изправяне с 2крака напред и удар, изправяне с 2крака на място(това същото го има и във VF5, но в Tekken5DR самото изправяне може да удари, друг е въпроса колко е рисковано).
Има обаче и още нещо, което според мен е част от фундаменталната разлика между 2те игри, която си личи и нататък. Някои от героите в Tekken5DR притежават свой уникален начин на изправяне от определени положения, който е свръзан със стила им цялостно. Примери за това са:
Marduk-изправя се директно с 2 вида удари когато е с глава към противника,
Lei-когато е паднал на земята се може да влиза диретно в play dead stance.
Yoshimitsu-изправя се директно в meditation stance.
Dragunov-това ми е любимото. Кoгато е паднал на земята с гръб към противника може да прави METAL GEAR STYLE пълзене напред.
Това са най-ярките примери има и други.

3. VF5&Tekken5DR-Defence,Throw Escape, Throw Buffer, Whiff, Reversal

Throw Escape-бягство от хвърляне в това число и от ниски хвърляния, и такива на земята.

Throw Buffer-Буферите са цяла отделна наука, тук ще ги спомена съвсем на кратко. Throw Buffer означава буфериране на движения нужни за изпълнението на хвърляне, по време на други движения, удари, блок и тн.

Reversal-контраатаки срещу противникови атаки, да не се бърка със sabaki.

Whiff-това означава атака, която е пропуснала противника и той е в страни или извън обсега на удара. Тогава може да контраатакува по-бързо тъй като не е изгубил време да блокира.

Chiken-контра на контра атаката!!! Има го само в Tekken, изпълнява се много трудно и много хора го подценяват. Тази техника спира контра атаката и прави малък damage. Не всички видове reversal имат chiken. Най-открояващите се са на Marduk, Feng и Steve. Те обаче се подчиняват на строги правила като например равнината(high-mid).

VF5 Throw/Тhrow Escape-VF поредицата притежава най-добрата система за Throw Escape от всички 3D бойни игри. След като противника блокира удар, след whiff или докато се изправяте от земята във VF5 противника може да направи някои от многото хвърляния на свое разположение. Когато това стане има части от секундата време, в което може да се изгради защита срещу най-лошите хвърляния. За целта в краткото време трябва да се въведат, колкото е възможно повече команди завършващи с последната част от командата на противниковото throw. Например:

-Противника прави хвърляне с полукръг до напред и P+G(Punch+Guard)>бягството е с напред и P+G.

-Противника прави хвърляне с напред, назад и P+G>бягството е с назад и P+G

-Противника прави хвърляне с назад, преден диагонал и P+G>бягството е с преден диагонал P+G.

-Противника прави хвърляне само с P+G>бягството е само с P+G.

Това е основата на защитата срещу throw във VF поредицата. Колкото повече команди въведете за времето преди да се е почнало хвърлянето независимо от последователноста срещу толкова повече хвърляния ще имате защита. Ако успеете да въдедете бързо: напред P+G, преден диагонал P+G, само P+G сте предпазени от 3 хвърляния завърващи по този начин. Throw Escape може да се окаже решаваща техника в някои ситуации, най-вече близо до стената. Ако да кажем сте с гръб към стената или ring out правилния throw escape в някои случаи може да доведе то положение, в което противника да се удари в стената и да е уязвим за серия или директно да излезе в Ring Out.
Бягството от ниски хвръляния(когато сте клекнали)и такива на земята е по-лесно.
За доброто овладяване на throw escape във VF5 е нужно да познавате най-опасните хвърляния от арсенала на всеки един герой. Срещу Kage например е силно препоръчително да се въвежда throw escape с назад P+G. Тайа или иначе хвърляния се използват много във VF и въпреки защитата няма човек, който да може да бяга на всичко от всеки път.

Tekken5DR Throw/Тhrow Escape-бягството от хвръляния в Теккен поредицата е въпрос повече на рефлекси. Това обаче не означава, че е лесно. Поради всякакви видове техники на buffer и предвижване, хвърлянията могат да бъдат така "замаскирани" че да се избягват много трудно. Предвиждането играе също голяма роля особено ако има стени. В общи линии throw escape в Tekken5DR се свежда до:

-Лява ръка-защита срещу хвръляне с лява ръка+ляв крак
-Дясна ръка-защита срещу хвръляне с дясна ръка+десен крак
-Лява+Дясна ръка-защита срещу хвръляне при, при което противника замахва с 2те ръце напред. Това са специални хвърляния, които взимат обикновено много кръв, но се изпълняват с по-сложна команда. Тези хвърляния могат да се буферират.
Има и други положения при, които се бяга с натискане на ляв_десен крак или и 2та заедно. Например срещу Nina и King.
В Tekken5DR хвърлянията във въздуха не могат да бъдат избягвани. Tакива хвърляния имат-Markud, King, Armor King.

По отношение на хврълянията VF5 превъзхожда Tekken5DR с това, че има специални хвърляния близо до стена. El Blaze е истински специалист в тази област. В Tekken5DR единствената интеракция със стената с някакви много непрепоръчителни, бавни атаки или скоци. Единствената що годе използваема е тази на Lei.

4. VF5&Tekken5DR-Counter Hit(CH), Stagger, High/Low Crush

Counter Hit-удар по време на противниковата атака. Води до серии, хвърляния и много други неприятни за противника неща.

Stagger-характерно за VF поредицата, не присъства в Теккен. Противника е замаян от атака, CH или throw и може да се възстанови с бързо натискане на посоките(горе се появява една ръчка. Това е индикация за Stagger състояние).

High/Low Crush-удари, които имат специални параметри срещу удари в противоположната равнина. High>>>Low; Low>>>High решаващото е коя атака стартира първа. Естествено неща като ъгъл и разстояние също играят голяма роля. Успешен Crush води до CH.

VF5 Counter Hit-oтново превес за VF5. В играта има много видове CH всеки с различен ефект. Някои от тях дават възможност за серия други правят, stagger, a трети просто инициатива за high-mid-low mix или хвърляне.

Tekken5DR Counter Hit-някои герои в Теккен имат много големи предимства след CH. Добър пример за това е Julia, която има унищожителни серии след CH. Tук е мястото да се спомене, че не всички ниски и високи удари имат crush параметри и съответно могат да се използват често с надежда за CH. Хубавото е че в Tekken CH ударите поради всякаквите им светлинни ефекти са много по ясно различими от тези във VF. Като цяло обаче този аспект на геймплея във VF е несъмнено по-дълбоко развит.

VF5&Tekken5DRLow Crush-това лично според мен е най-зле измисленият елемент в цялата бойна система на VF поредицата. Hight Crush ударите са ок, но когато сте в близка дистанция често неизбежно се използва невероятно грозния удар-надолу и ръка(Н+Р). По-горе споменах, че VF5 има много ясно различими стилове и герои заеднос техниките, които вървят към тях. Това обаче не важи за Н+Р. Това е абсолютно универсален удар, много бърз с много добри параметри като за слаб удар, който може да спре противникова атака High и да даде възможност за всякакви видове полезни инициативи. В никакъв случай Н+Р не е единствения използваем нисък удар, има много контри срещу него при опит за abuse, но така или иначе независимо дали играят pro или начинаещи този удар се използва често. Mисля, че при наличието на толкова уникални по рода си герои, стилове и техники това Н+Р което при всички изглежда почти еднакво трябва да бъде променено поне на външен вид. Неуместно е един шаолински монах и един борец да имат един и същи удар, който е важна част от защитата и се използва широко в играта.
В Tekken4 Н+Р също имаше високи параметри, използваше се често и това определено повлия зле на играта. В Tekken5DR използването на Н+Р е излишен риск, който може да доведе до загубата на половината кръв и нагоре ако някой си позволи да го използва често. Всеки герой в Tekken5DR има достатъчен арсенал от хубави, бързи, индивидуални ниски удари, които се използват във всякакви ситуации(както беше обяснено по-горе при okiseme). Уви във VF поредицата като цяло това не е така.

5. VF5&Tekken5DR-Teхники на движение, Spacing, Side Step/Side Walk

VF5 Тeхники на движение-В допълнение към Crouch Dash(техника на бързо придвижване в клекнала позиция)напред и назад, нововъведение във VF5 присъства така наречения Side Dash. Изпълнява се с нагоре или надолу и P+K+G. В резултат на това героя се придвижва настрани и напред. Универсално е и всички го имат. Използва се по време на combo, okiseme и тн. Някои герои обаче като El Blaze, Eileen, Vanessa, Kage и Jacky имат свои уникални по рода си техники за spacing и движение. Те представляват в основата си удари в които могат да бъдат прекъсване по средата на движение, удар или stance, и по този начин да се използва само предвижването без самия удар в края.

VF5 Side Step/Side Walk-страничната стъпка е подобрена в сравнение с VF4-EVO. Най-важното е на коя страна ще бъде изпълнена стъпката. Тук позицията на краката на противника също има значение. При грешка в посоката може да последва неприятен roundhouse, CH и други неприятности. Side Step също така се използва и като защитна техника комбинирайки стъпка в страни, throw escape и блок на края. Тази техника се нарича ETEG-Evade Throw Escape Guard. Страничното ходене не се използва толкова често. Най-добрите използваемите начини на предвижване са crouch dash, side dash, side step и индивидуалните методи(при които герои ги има).

Tekken5DR Teхники на движение-в Tekken5DR има много повече индивидуални техники на предвижване и с много по-широко използване от колкото във VF5. Някои от тях се използват за защита други за нападение. Също така обаче тези техники са много по-трудни и не запознати с играта дори няма да ги различат ако ги видят. Подобно на VF5 тези техники също се изпълняват от движение, удар или stance. Има и много видове вариации между индивидуални и унивесални такива техники. Типични представители са:
Wave Dash(Devil Jin, Kazuya, Heihachi)-води до един от най-опасните видове okiseme в играта. Изключително трудно за изпълнение. Изисква се да се направят между 9-12 движения в секунда.
King/Armor King Dash-изглежда по същия начин като Wave Dash, но е дори още по трудно за правене. Дава различни възможности за okiseme. Като се има в предвид, че King има и разни странични начини на предвижване комбинациите стават наистина много.
Fox Step(Hwoarang, Lei, Ling Xiaoyu)-предимно защитна техника на бързо предвижване назад.
Таunt Dash(Bryan)-опасна нападателна техника особено при okiseme, когато противника е близо до стена.
Това са само някои от примерите. Както вече казах те могат да се комбинират с обикновени движения и cancel-и като CC например(Crouch Cancel-прекъсване на излишен остатък от клекнало движени удар и тн.)

Tekken5DR Side Step/Side Walk-и тук както във VF5 неправилния Side Step може да бъде наказан лошо. В Теkken по принцип обаче, много удари изискват side step. Side walk се използва предимно в комбинация със side step, ako се изпълни когато трябва може да доведе дори до throw в гръб, което е много силно и не може да бъде избегнато.

6. VF5&Tekken5DR-Самотренировка

Тук и 2те игри имат сериозни пропуски. Дълго време не можех да повярвам, че challenge mode-а, tactical advice и много други екстри от VF4-EVO СА МАХНАТИ. За тези които не знаят VF4-EVO притежаваше practise режим, в който имаше детайлни обяснения и реални упражнения за 90% от най-важните неща в играта. Част от причините за това са и да се стимулират продажбите на Black Book(това е нещо като full strategy guide за всички), но дори това е безумно тъй като до момента на излизането на играта за PS3 в Япония вече са открити някои по-добри неща от тези, които ги пише в Black Book. На всичкото отгоре в момента в Япония се правят тестове на VF5 ver.C за Arcade, където ще има някои промени. Moже те да са минимални, но поне половината от нещата написани в Black Book ще станат неактуални. Не че нещата написани в този Black Book не могат да се свалят от и-нет, но абсолютно нищо не пречеше това да го има в играта.
А пък горкият Tekken5DR за PS3 дори practise mode си няма. Както и при VF това отново е с цел да се докарват приходи от допълнителни източници. В случая това е Tekken5DR КОЙТО ИМА PRACTISE MODE. Тренировъчен режим както и дълго блянуваният vs-online режим ще бъдат достъпни за сваляне от PS STORE идните месеци в Япония. Докато vs-online режима беше почти напълно неизползваем във версията за PSP(всъщност за мен въобще идеята за бойна игра на PSP е безумна), този за PS3 обещава да бъде далеч по-добре направен.
При това положение най-надеждния метод за учене и на 2те игри поне за сега си остава четенето в и-нет, гледане на replay, задаване на въпроси във форуми, много-много сухи тренировки и игра срещу живи хора когато може.


Това е в най-общи основните неща, които могат да бъдат сравнени като геймплей между 2те игри. Аз лично играя и съм привърженик и на 2те поредици. Ако трябва да кажа коя е по-хардкор обаче бих казал, че една идея минимална преднина има Tekken. В DR има доста повече герои, повече на брой индивидуални техники с по-широко използване, и много повече възможности за всякакви серии. Почти всяка седмица някой някъде прави combo movie демонстрация. Но пак казвам за мен разликата не е голяма. Нека от сравненията всеки да прецени сам за себе си.

Virtua Fighter и Tekken поредиците в България
За жалост VF никога не се е радвала на голяма популярност у нас. Това се дължи главно на слабата популярност на Sega-Saturn у нас около 97ма година. В някои отделни клубчета където все пак имаше Saturn се играеха Fighters Megamix и VF2, но много слабо и на много ниско ниво. Това означава малки, крещящи, помпащи деца. Другата причина е в тогавашната все още силна популярност на UMK3 за Mega Drive.
В същото време за PS1 като 3D бойни игри по клубовете единствената макар и недостойна конкуренция на Теkken2 беше Тоshinden2. Някъде по това време една от най-революционните игри въобще-Tobal2 се появи тихомълком и също така си изчезна без никой да и обърне внимание. Няма да навлизам в подробности само ще кажа, че някои от принципите в тази игра до преди няколко години липсваха в 3D бойните игри изобщо. Твърдо съм убеден, че ако тази поредица беше продължила да излиза Tekken&VF щяха да се борят за 2ро и 3то място сега.
С течение на времето се появиха повече клубове с конзоли, но интереса към Saturn така и не нарастна. Излезе Tekken3, която даде наистина световна известност на поредицата. Започнаха да се провеждат турнири в NDK телевизионни предавания, дори списание Игромания(всеки, който го помни сега сигурно се смее на глас)организира няколко турнира на Tekken3. Последваха Теkken Tag и Tekken4 за PS2, но дори и след излизането на VF4 за PS2, никой не се нае да направи нещо за популяризирането на играта. Сега в момента обстоятелствата са на страната на VF5 тъй като PS STORE за България е пълен провал и сдобиването с Tekken5DR за PS3 е изключително трудно, ако тази нелепа ситуация продължи има вероятност до излизането на Tekken6 догодина никой тук въобще да не види DR за PS3. В най-лошия случай дори за сега предвидената VS-онлайн функция на SCIV може да стане невалидна за нас. Наистина се надявам в този преходен момент, да се случи нещо и повече хора да се заинтересуват от VF5.



Ето линкове с още инфо:

http://virtuafighter.com/
Всичко за VF на английски.

http://www.virtuafighter.jp/
Официален сайт.

http://youtube.com/results?search_query ... ken&search
Видеота от Otenami Haiken-един от най-престижните VF турнири в Jp.

http://tekkenzaibatsu.com/
Всичко за Tekken на английски.

http://www.tekken-official.jp/
Официален сайт.


Най-добрите сред добрите на тази игра Qudans(KOR) vs Mainstreet Ryu(JP). Бързото приудвижване напред, което виждате е Wave Dash.




SBO`06 Tekken5DR 3V3 Finals Aoten No Ken(Меча на сините небеса)VS No-Respect в 2 части. Обърнете внимание на Souten-играча с Yoshimitsu.


Fox step демонстрация на Ling Xiaoyu

BardoSore
Мнения: 8869
Регистриран преди: 18 години

Мнение BardoSore16 години

Изображение

Аватар
The Demon
Мнения: 3910
Регистриран преди: 18 години

Мнение The Demon16 години

Евала :ura:

Аватар
DETONATOR-M
Мнения: 3905
Регистриран преди: 18 години

Мнение DETONATOR-M16 години

БАААААХМУ ТОВА ТРЯБВА ДА ГО ПРОЧЕТА ВНИМАТЕЛНО. Браво за старанието :?
FORZA "СКРИТА СИЛА" МЪДРЕВО !

Аватар
andycole
Мнения: 5560
Регистриран преди: 18 години

Мнение andycole16 години

Страхотна тема,форумът има нужда от такива.Благодарим !
Taekwondo
Tekken-Hwoarang,Baek
VF5-Sarah
#Тук за VF слагам с много уговорки Sarah въпреки, че тя е официално Jeet Kwon Do. Kakто и да се погледнат нещата обаче, Taekwondo-то в Теккен е много красиво и добре изпълнено дори според трениращите the real thing. Sarah има някои подобни хубаво направени удари с крака, но като цяло не може да стъпи на изпълненията на Hwoarang.
Само тук имам забележка.Jeet Kunne Do е стил който няма абсолютно нищо общо с таекуон-до.Това е стилът на Брус Лий,който си е китаец и е по-близък до кунг-фу. Тва ,че имената са подобни да не заблуждава.
Иначе определено,Baek и особено Hwoarang изпълняват всяко движение 1 към 1 ,както си е в таекуон-до.
Последна промяна от andycole на 28 юни 2007, 22:01, променено общо 1 път.

Аватар
cain
Мнения: 4906
Регистриран преди: 18 години

Мнение cain16 години

Ето това е тема!!!!!!
PC mustard race

fisk
Мнения: 433
Регистриран преди: 18 години

Мнение fisk16 години

браво за труда, това трябва да отиде на сайта!

Аватар
Slavi
Мнения: 212
Регистриран преди: 18 години

Мнение Slavi16 години

Само тук имам забележка.Jeet Kunne Do е стил който няма абсолютно нищо общо с таекуон-до.Това е стилът на Брус Лий,който си е китаец и е по-близък до кунг-фу. Тва ,че имената са подобни да не заблуждава.
Ами аз това имах предвид. Официалният и стил е Jeet Kunne Do. Но реално използва до голяма степен нещо като Taekwon Do. Аз изхождам главно от това, че има удари с крак подобни на Hwoarang във Flamingo Stance(същият stance го има и Hwoarang).




Аватар
hellfire
Мнения: 1893
Регистриран преди: 18 години

Мнение hellfire16 години

Уау! Утре непременно ще го прочета, че едвам седя на гъза си в момента. Голям труд си вложил като гледам :-) .
Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future.

Аватар
werk
Мнения: 1674
Регистриран преди: 17 години

Мнение werk16 години

Браво браво !!! И как искате движенията на Hwoarang и Baek да не са като истински като motion capture е правен от един най-добрите в таекуондото ама не му помня името... :roll:

Аватар
DETONATOR-M
Мнения: 3905
Регистриран преди: 18 години

Мнение DETONATOR-M16 години

hellfire написа:че едвам седя на гъза си в момента.
Ах, ти малък палавник....
FORZA "СКРИТА СИЛА" МЪДРЕВО !

Аватар
hellfire
Мнения: 1893
Регистриран преди: 18 години

Мнение hellfire16 години

DETONATOR-M написа:
hellfire написа:че едвам седя на гъза си в момента.
Ах, ти малък палавник....
:lol: :crazy:
Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future.

Аватар
werk
Мнения: 1674
Регистриран преди: 17 години

Мнение werk16 години

Не си падал по стълбите да знаеш :roll: :lol: :lol: :lol:

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe16 години

Аз не мога да си обясня защо практис модовете продължават да са твърде куци за дълга употреба. Във VF5 практисът е много по-зле от Еволушъна.

При липсата на онлайн игра, където често може да се включиш в групичка от играчи с един герой в едно колективно обучение от някой майстор (в началото на ДоА4 доста добряци преподаваха онлайн на "ученици", точно както в реалните бойни изкуства), просто не виждам начин някой да може да се доближи до японците на VF5, които всеки ден го блъскат масово по аркадите. :roll:
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
Jeru
Мнения: 5027
Регистриран преди: 18 години

Мнение Jeru16 години

:?

Слави, ГОЛЯМ СИ!

Ебаси - направо ще ми гръмне главата! Направо се пренаситих с инфо!

Едно Огромно ЕВАЛА!
http://www.last.fm/user/NewJackHustler/?chartstyle=Geldropdown-small

PhoenixDown
Мнения: 74
Регистриран преди: 18 години

Мнение PhoenixDown16 години

Човече ти за пореден път доказа, че си 7 нива над другите при файтингите! Страшно се изкефих на поста ти.Аз лично досега не съм срещал толкова дълбок и съдаржателен пост в който и да е друг форум из мрежата отнасящ до тези заглавия, може би единствено в ръководства,където дори и там авторите понякога не засягат някой неща.

ЕВАЛА! супер, че си си направил труда,още повече в БГ форум 8)

PhoenixDown
Мнения: 74
Регистриран преди: 18 години

Мнение PhoenixDown16 години

Само искам да вметна нещо което смятам че ще се допълни към пост-а на Слави.

Колкото и да харесвам и двете заглавия не мога да не си призная, че "Тekken 5:Darк Resurection", както и ти смяташ е по-добрата. Сега,това "по-добра" е доста относително и не ме кефи съвсем като определение. Под "по-добра" визирам изобилното разнообраие, което присъства както в игрален така и във визуален план.Първото за съжаление леко бледнееше в Тekken 4, което си беше адски жалко като се има на предвид в каква феeрия ни бяха потопили от Namco (мислех да пиша една темичка именно засягащо това в Дожото, ама както и да е, няма да навлизам в подробности )

Значи това което според лично моя представа издига Тekken-а в чисто механичен план се състой в свойствата на движенията и атаките (високи,ниски,средни) да създават дистанция между играчите. В това отношение "Теккеn" съпоставим с "Virtua Fighter" си има своя отличителна характерност –Тук обаче не искам да заблуждавам сякаш това е някакъв сериозен минус за нея-напротив VF много добре компенсира това с "properties-a"(ефектът причиняващ ударът) при различните движения- "middle crush,counter-hit" и общо взетo"stun-вете" (замайването) които я правят много контактна и динамична.
И все пак в един общ план не мога да не призная, че при Tekken тази дистанция е много по-добре имплементирана и съм сигурен, че тук Слави ще се съгласи с мен за безкрайнте възможности, които тя създава за играча умеещ да я контролира.Прибавяйки към това и наличето на затворените арени се съгласявам с него ,че "Tekken 5 DR" макар и със една идея,успя да изпревари превъзходната бойна система на "VF5".


Ето един "Tutorial" който представя визуално някои от работите, които Слави описа:

Cappo Pai tut. part 1

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe16 години

Офф - един сайт за ДоА, чийто тлъсти фак-ове показват, че ДоА е просто по-комерсиално ориентирана ВФ:

http://www.doacentral.com/
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
Jeru
Мнения: 5027
Регистриран преди: 18 години

Мнение Jeru16 години

Преди малко си викам - абе я да седна да прегледам к'во са драснали гейм сайтовете за играта преди да започна да си пиша собственото ревю. Няма такъв смях! За пореден път се убеждавам, че ревютата на разни гейм журналисти били те и от сайтове с претенции за "хардкор" като Pro-G и Eurogamer са тотална скръб. Особено това в Eurogamer е толкова безумно разтягане на локуми и клишета, че тръпки ме побиват само като се сетя. Ревюто в EDGE е точно колкото да се шмугне в категория "става".
ЕДИНСТВЕНОТО адекватно (дори много добро бих казал) ревю, което може да бъде прочетено в гейм сайт е това в kikizo.com. Винаги съм знаел, че пичовете са VF гийкове, но въпреки това за пореден път ме изненадаха приятно.
http://www.last.fm/user/NewJackHustler/?chartstyle=Geldropdown-small

Аватар
Rinaldo
Мнения: 2817
Регистриран преди: 18 години

Мнение Rinaldo16 години

браво и от мене ;)

Кой е онлайн