FINAL FANTASY III (DS)

Reviews, previews, features.
Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

FINAL FANTASY III (DS)

Мнение king_of_the_universe17 години

FINAL FANTASY III


Платформа: Nintendo DS
Жанр: RPG
Производител: Square Enix
Разпространител: Square Enix


Доскоро Final Fantasy III бе единствената игра от поредицата, която не бе напускала пределите на Страната на изгряващото слънце (под същото име за Super Famicom (SNES) в САЩ бе пусната японската Final Fantasy VI, която е третата FF игра, издадена при американците). Видяла бял свят в далечната 1990 година за Famicom (NES), Final Fantasy III дава началото на много нововъведения за славната ролева серия, които впоследствие коренно променят облика на последващите FF игри. Създадена от магическото за поредицата трио Hironobu Sakaguchi (главен продуцент), Yoshitaka Amano (арт-дизайнер на героите) и Nobuo Uematsu (композитор), Final Fantasy III се превръща в една от най-обичаните FF геймки от японските баджанаци.

През август 2006 (в Япония) и ноември 2006 (в САЩ) Final Fantasy III възкръсна със страшна сила за нов живот на Nintendo DS и докато японците традиционно изкупуват де що римейк излезе, за американските ни брадърс играта бе чистак ново попълнение. Все още предстояща за издаване в Европа, Final Fantasy III бе мигновено импортната от най-загорелите европейски фенове на поредицата. Разбира се, аз също се включих с неудържим възторг. Имаше защо.

Final Fantasy III е типичен представител на японските ролеви видео-игри, но за цялата поредица на Square е едно ново начало – именно от това заглавие тръгва системата за развитие на героите под формата на специализиране в различни професии (jobs), в него за първи път се появяват симпатичните, загадъчни мууглета и ояденото до пръсване Дебело Чокобо. Докато системата с професиите достига своя апогей в стратегическата ролева класика Final Fantasy Tactics (1998) и почти изцяло се прехвърля в полето на FF стратегиите, мууглетата се появяват най-малкото като талисмани във всички следващи FF заглавия. Затлъстялото Чокобо, служещо за складиране на предмети от инвентара на героите, постепенно губи своето значение с развитието на поредицата. Класическите елементи на старите японски ролевки присъстват във Final Fantasy III в целия си блясък: симпатични, но недобре развити персонажи, неособено сложна история, трескаво назобване на персонажите чрез вдигане на нива в стотици произволно възникващи битки и чрез закупуване на все по-мощни оръжия и по-здрави брони и аксесоари и минимум 30 часа геймплей.

Към горепосочените екстри римейкът добавя разкошно full motion video за откриваща сцена, триизмерна графика и chibi-герои в стила на Final Fantasy Tactics, леко променена история и възможност за WiFi връзка с приятели, която открива скрита професия, куест и област за размотаване. Леко е пипнат балансът при различните професии, които в оригиналната версия далеч не са равностойни. Хубавото е, че при всеки досег с определен кристал (нашият отбор се води за Warriors of The Light, които трябва да спасят света чрез “прелитане” от кристал на кристал и файнъл бос бетъл шоудаун) партито ти се сдобива с по няколко нови професии, като, разбира се, най-мощните се отключват към края на играта. Съществува известен превес на физическите атаки над магическите, но той се разкрива чак в края на играта, при това не срещу всеки противник и едва след сдобиване с ултимативните оръжия. Леко дразни голямата разлика в пораженията, които могат да бъдат нанесени с едно и също оръжие от един и същи персонаж, на едно и също ниво на развитие на един и същи противник в различна произволна битка. При максимум от щети 9999 точки здраве на удар (обикновено постиган с critical), буди недоумение как така демиджът може да варира с по над 1000 точки здраве при равни други условия. Малък съвет: в четиричленната ми военна групировка задължително по всяко време разполагах с бял магьосник (лекуване до дупка!), двама физически бойци (рицар, монах, тъмен рицар, копиеносец, черен пояс, нинджа и т.н.) и някакъв див магически воин (черен маг, summoner (свиквач :-) ), geomancer (гео-боец :-) ) и т.н.).

Като предизвикателство Final Fantasy III има какво да предложи – играта е над средното ниво на трудност и няма нищо общо с някои доста по-лесни игри от поредицата. Влезеш ли с групата си в някое подземие, просто забрави за запаметяване на своя напредък, примерно преди някой особено зъл бос. Опцията за бързо сейвване те принуждава да рестартираш моментално, което означава, че при пукване в бос-битка ще ти се наложи да започнеш от последното си нормално запаметяване (на открито или в страноприемница). Трудността за мен е голям плюс – според мен няма смисъл да набутваш 30+ часа геймплей, без да получиш тръпка насреща. При толкова много оплюване на системата за запаметяване дори в до този момент уважавани от мен сайтове, започвам да се чудя дали вече всичко не се върти около леймърчетата от всички възрасти. Включително и оценяването при правенето на ревюта. Както и да е.

Триизмерната графика на римейка на Final Fantasy III а ла Final Fantasy VII се спогажда много добре с възможностите на DS-a, единственият забележим според мен проблем е съществуващото малко по-дълго зареждане преди битките. Интрото е велико, а различните спец-ефекти (при мятането на магии) ще те накарат да гледаш останалите ролевки за портативката с доста по-критично око. Артът и музиката нямат нужда от коментар, все пак си говорим за Yoshitaka Amano и Nobuo Uematsu. Преводът на английски не се наемам да дълбая по обясними причини – все пак и инглишът, и джапът не са ми матерни езици.

В крайна сметка Final Fantasy III е вероятно най-добрата японска ролева игра за Nintendo DS. По-сериозните й конкуренти са GBA римейкове на други достолепни FF класики (Final Fantasy IV и Final Fantasy V), но тъй като това е първото издание на английски на Final Fantasy III, смятам, че играта наистина няма равна на себе си.


9 / 10

Забележка: квадратите да се броят за хепи смайлове по дифолт. :lol:
Последна промяна от vvarp на 15 май 2011, 10:51, променено общо 2 пъти.
Причина: възстановяване на съдържание
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
KhAOS
Мнения: 77
Регистриран преди: 17 години

Мнение KhAOS17 години

Започвам да спестявам за DS. :D

Аватар
DETONATOR-M
Мнения: 3905
Регистриран преди: 18 години

Мнение DETONATOR-M17 години

Г-н Властелин на Вселената мен ми е много зор да утрепа един бос .Рандъм битките ми спират тока на партитио и като се докопам до него не мога да оцелея. Начи има здраве 8000 като тъндъра ми взема най много (има случаи по 1000 НР). Имам специално трима души от партито владеещи тая магия + медицинската сестра.
Ши ми помогнеш ли? На път съм да се откажа .

Ревюто е хубаво.Наскоро играх малко ФФ 1 и 2 за НЕСче.
FORZA "СКРИТА СИЛА" МЪДРЕВО !

Аватар
me3x
Мнения: 4122
Регистриран преди: 18 години

Мнение me3x17 години

Аз наскоро избърсах праха от Tactics-а за да си припомня нечовешкия отбор които бях заформил през вече далечната 98-ма - сеифа още го кътам в меморито :twisted: А иначе много добре написано - личи си че го е писъл човек които има вещ поглед над поредицата и жанра като цяло.
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Аватар
The Demon
Мнения: 3910
Регистриран преди: 18 години

Мнение The Demon17 години

Страхотно! Явно играта е задължителна. Понякога си мисля че трябва да се прават повече римейкове :lol: Така нито играча нито производителя ще останат разочаровани :wink: Много се радвам че секцията с ревюта се поосвежи. Продължавайте да пишете. Най си е хубаво, когато прочетеш нещо от човек който разбира на родния ни език.

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe17 години

DETONATOR-M написа:Г-н Властелин на Вселената мен ми е много зор да утрепа един бос .Рандъм битките ми спират тока на партитио и като се докопам до него не мога да оцелея. Начи има здраве 8000 като тъндъра ми взема най много (има случаи по 1000 НР). Имам специално трима души от партито владеещи тая магия + медицинската сестра.
Ши ми помогнеш ли? На път съм да се откажа .

Ревюто е хубаво.Наскоро играх малко ФФ 1 и 2 за НЕСче.
Това, че рендъмите в съответния данджън са ти зор означава, че партито не ти е достатъчно развито.

Уот ту ду: Шматкаш се единствено в началото на данджъна, за да трупаш нива на героите и на професиите им. Нивата на героите им увеличават кръвта, а нивата на професиите - физическия и магически демидж/хийлването/броя на магиите, които хората ти правят. Едно е Рицар на 20-о ниво, друго е дори на 30-о. Особено ако е в предната редица и с два меча, ами не с меч и щит. Когато си на зор и вече нямаш хийл (не хаби айтъмите), измъкваш се от данджъна и бегом в най-близката страноприемница. Процедурата се прави, докато нямаш проблеми с рандъмите, което ще ти подскаже, че можеш да катурнеш боса. :wink:

Честито за НЕС-а, не знаех, че имаш. :)
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe17 години

me3x написа:Аз наскоро избърсах праха от Tactics-а за да си припомня нечовешкия отбор които бях заформил през вече далечната 98-ма - сеифа още го кътам в меморито :twisted: А иначе много добре написано - личи си че го е писъл човек които има вещ поглед над поредицата и жанра като цяло.
Най-нечовешкия отбор: Orlandu (тоя е уан мен арми), Aegis (оная русокосата рицарка, май така се казваше) - и двамата имат чудни магически умения с меча, главният герой и който и да е освен тях (когато имах нерви, съм развивал даже Cloud), с умението за по два меча и дузина Chaos Swords. :lol: Друг вариант: 1 summoner и всички останали да са мимове, жестока гавра се получава, стига врагът да не те набара преди кастването на самъна. На този етап от играта (преяждане от зобане преди последните няколко битки) може да се събере и жестоко монстър парти, което обаче при всички случаи ще е по-слабо от споменатите по-горе индивиди. :roll:

Който се кефи на FFT и не е играл Kartia: World of Fate, да я грабва! Тя е доста по-трудничка! :wink:

Ееех, аз пък трябва да събирам кинти за ПСП (римейкът се задава). :-?
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
hellfire
Мнения: 1893
Регистриран преди: 18 години

Мнение hellfire17 години

Прекрасно ревю! Не знам дали съм ти го казвал преди, но силно се възхищавам на статийте, които пишеш. Ако имам достатъчно пари, някой ден в близките години и аз ще се присъединя към притежателите на Ди Ес.
Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future.

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe17 години

hellfire написа:Прекрасно ревю! Не знам дали съм ти го казвал преди, но силно се възхищавам на статийте, които пишеш. Ако имам достатъчно пари, някой ден в близките години и аз ще се присъединя към притежателите на Ди Ес.
Гадовете Скуеър почнаха и на двете преносимки да блъскат свои ролевки - няма угодия, има ръсене на кинти. :roll: Мерси за похвалите! :-)
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
KhAOS
Мнения: 77
Регистриран преди: 17 години

Мнение KhAOS17 години

Както е тръгнало ... ще си поръчваме и GSM-и от Япония :lol:

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe17 години

KhAOS написа:Както е тръгнало ... ще си поръчваме и GSM-и от Япония :lol:
Ми то, ако искаш да изиграеш всички ФФ-та, ще ти трябва. :roll:
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
KhAOS
Мнения: 77
Регистриран преди: 17 години

Мнение KhAOS17 години

Като гледам колко голям проект се оказва Агито, сигурно ще си заслужава колкото и другите две игри по FFXIII. Дано ги играем всичките.

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe17 години

KhAOS написа:Като гледам колко голям проект се оказва Агито, сигурно ще си заслужава колкото и другите две игри по FFXIII. Дано ги играем всичките.
Ми, дано... :roll:
Don't shoot! I'm a human!

Кой е онлайн

1 гост