Cuphead

Glorious master race.
Отговори
Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3143
Регистриран на: преди 12 години

Cuphead

Мнение vvarpпреди 2 години


:hype:

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5693
Регистриран на: преди 12 години

Re: Кратки новини

Мнение king_of_the_universeпреди 2 месеца

Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3143
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 2 месеца

На хартия, Купата е голямо нещо. Кратки нива, предимно boss rush, джазов мехлем за ушите, да не говорим за креативността и великолепието на всичко, което се случва на екрана :bowily: Направо идеалното средство за зареждане на батерии.

Ама отвъд началните нива, едва ли не играеш насила. И не е до трудност, а до лош баланс и в крайна сметка, до лош дизайн. Решили са, че щом играта се минава за час, значи трябва всяко едно ниво да се преиграва 20, даже 50 пъти. Т.е. няма никаква крива на прогреса, а се разчита само и единствено на наизустяване на patterns.

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3016
Регистриран на: преди 9 години

Re: Cuphead

Мнение danailkillerпреди 2 месеца

Мдам, за съжаление точно така стоят нещата - самите нива и босове са много добре нарисувани и анимирани, но поради липсата на каквато и да е checkpoint система и високата трудност реално се налага да наизустиш къде и какво прави всеки бос и/или гад по нивата с цел да не умираш 300 пъти на нивото.

Което пак не я прави лоша игра де, просто я прави по-изнервяща такава ;-).
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3143
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 2 месеца

Не мисля, че има нужда от checkpoints. Все пак нивата са минута-две макс.

Най-"лесната" поправка е едно голямо прекрояване - поне още две степени на трудност и преосмислено отключване на нива. Примерно, за да отключиш всичко, трябва да си минал определен процент на hard. От друга страна, във всеки един момент трябва да може да се избира между поне 5 нива, че писва да циклиш 1-2 боса на кръст. Едно голямо ребалансиране също няма да навреди - скъсяване на някои фази, по-равномерно телеграфиране на атаките и т.н.

Право казваш, че са се раздали откъм босове (общо към 30) - огромни спрайтове, детайлни анимации, като всеки бос е с уникални атаки и нива. Всичко това обаче е за сметка на самия gameplay. Как да не е непосилно предизвикателството, след като босовете заемат екран и половина и пердашат с огромни спрайтове във всички посоки? Как да има крива на прогреса, след като няма повторяемост на атаки и елементи? Как се балансира, след като всяко движение е анимирано предварително, в продължение на месеци? Ето защо, това, което искам от продължението е да се поучи от класиките в тези малко, но важни направления.

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3016
Регистриран на: преди 9 години

Re: Cuphead

Мнение danailkillerпреди 2 месеца

Амиии всъщност трета трудност има, но тя прави проблемът с огромните спрайтове и напълно непредвидимите атаки още по-сериозен. Трябва да се съглася с теб и за проблемът с game pacing - играта твърдо изисква да минеш всяко ниво на Regular с цел да отключиш какъвто и да е прогрес напред. Реално погледнато най-ниската трудност (Simple) е напълно безмислена, в нея не виждаш всички атаки на босовете (дори не всички фази) и не отключва прогрес.

Реално погледнато дори само ако това оправят - на всяка трудност поне прогресът да отключваш би било достатъчно доста повече хора да се наслаждават на играта. А не като мен примерно 2 часа един-единствен бос, защото съм минал всичко друго и няма как да продължа напред без да го бия на Regular...
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5693
Регистриран на: преди 12 години

Re: Cuphead

Мнение king_of_the_universeпреди 2 месеца

Аз искам в едно продължение, наред с многото босове, да вкарат и по-дълги нива (тогава ще трябва и чек-поинт преди бос-битка) и по-балансиран геймплей (примерно след ползване на първия спешъл си директно надупен за босова атака, което практически го обезсмисля; атаките на босовете наистина ще е добре да са по-телеграфирани, а не през секунди да нижат нещо ново, което, докато не те думне, не би го осмислил като атака).

Дано съберат достатъчен бюджет за нещо по-дълго и пипнато.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4155
Регистриран на: преди 8 години

Re: Cuphead

Мнение RRSunknownпреди 2 месеца

Доколкото знам от интервюта отначало са искали само бос ръш без никакви спешъли - след фийдбека който са получили са вкарали някакви стандартни нивца за цвят и бонусите.
Мен ме дразни, че това сигурно е единствената игра в която коопа е толкова счупен като гадна трудност в сравнение със соло играта.
Ако не беше графиката и музиката никой нямаше и да я погледне ми е личното мнение :)

Потребителски аватар
DETONATOR-M
Console Master
Console Master
Мнения: 3632
Регистриран на: преди 12 години

Re: Cuphead

Мнение DETONATOR-Mпреди 2 месеца

Ами от това дето съм видял няма две еднакви нива, във всяко има някакъв туист, нещо ново.
Доста е трудна, но то си има ниша и за тези игри
FORZA "СКРИТА СИЛА" МЪДРЕВО !

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3016
Регистриран на: преди 9 години

Re: Cuphead

Мнение danailkillerпреди 2 месеца

RRSunknown написа:
преди 2 месеца
Мен ме дразни, че това сигурно е единствената игра в която коопа е толкова счупен като гадна трудност в сравнение със соло играта.
Може би навремето не си пробвал да играеш Battletoads кооперативно?! Хихихи, е те такава гавра няма, това сигурно е играта дето е скарала най-много приятели, които са пробвали да я играят двамата заедно!
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4155
Регистриран на: преди 8 години

Re: Cuphead

Мнение RRSunknownпреди 2 месеца

Батълтоадс изобщо не я споменавам в уравнението :) Имах предвид 90% от игрите в които се стреля от рода на контра, гънстар, метал слъг и т.н. - винаги е по забавно в кооп там. Тук е обратното .
По скоро е като мегамен - яко сингъл с опити докато върже :).

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5693
Регистриран на: преди 12 години

Re: Cuphead

Мнение king_of_the_universeпреди 2 месеца

RRSunknown написа:
преди 2 месеца
Ако не беше графиката и музиката никой нямаше и да я погледне ми е личното мнение :)
И аз мисля така, но ебем ти графиката - уникална, ебем ти музиката - зарибяваща! Бих пуснал някой друг вместо мен да се мъчи пред големия екран, а аз като бос на дивана да го раздавам Гучи с питие в ръка. :lol:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3016
Регистриран на: преди 9 години

Re: Cuphead

Мнение danailkillerпреди 2 месеца

king_of_the_universe написа:
преди 2 месеца
Бих пуснал някой друг вместо мен да се мъчи пред големия екран...
Аз и така правя вече - спийдрънърите я похванаха, така че тях гледам като се мъчат сега :).
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1240
Регистриран на: преди 9 години

Re: Cuphead

Мнение niki_преди 2 месеца

Интересна дискусия сте повели, но моето мнение като, че е малко по различно.
vvarp написа:
преди 2 месеца
Как да не е непосилно предизвикателството, след като босовете заемат екран и половина и пердашат с огромни спрайтове във всички посоки? Как да има крива на прогреса, след като няма повторяемост на атаки и елементи? Как се балансира, след като всяко движение е анимирано предварително, в продължение на месеци? Ето защо, това, което искам от продължението е да се поучи от класиките в тези малко, но важни направления.
Не мисля, че проблема е липсата на гейм дизайн възможност. Истината е , че един дизайнер винаги може така да си нерди нещата, че да балансира трудноста си. Факта и, че няма особенна разлика в трудността значение на къде се намира играча в прогресията като последователност е още по показателен, че това е ТОЧНО поради дизайн.
Ако разбием едно ниво на елементите му, всеки враг, всяка атака е изключително премислена защо е на мястото си. Има ясно видимо темпо между трудно и лесни неща из нивата. Тонове неща които привидно изглеждат доста сложни, след няколко опита се оказват ясни като концепция за преминаване, но идеята е играча сам да ги види и разбере чрез опита си.


Играта в цялоста си прилича на Дарк Соулс като философия и това не мисля, че е лошо. Определено е хардкор заглавие.
Не го изкарвайте някъв Metal Slug тип хаос в който няма rime or reason.Всеки бос е правилният микс от патерни и рандъм елемент който да държи играча на щрек. Играча задобравя спрямо собствените си умения и съобразителност и там е кривата на прогресия. Никога не се чуствам измамен като умра, а по скоро виждам ясна грешка и по важното начин по който да я адресирам.
Изиграх първите 6-10 боса на ко- оп с един приятел и се оказа, че след това като си пуснах сам играта в нас ми отне около 15-20 минути да мина целият пътви остров да речем.

За мен лично този дизайн работи и привлича вниманието ми като геймър с честно предизвикателство.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3143
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 2 месеца

Ще се повторя, но не говорим за хаос или трудност, а за следното:
Ама отвъд началните нива, едва ли не играеш насила. [...] Решили са, че щом играта се минава за час, значи трябва всяко едно ниво да се преиграва 20, даже 50 пъти. Т.е. няма никаква крива на прогреса, а се разчита само и единствено на наизустяване на patterns.

niki_ написа:
преди 2 месеца
Изиграх първите 6-10 боса на ко- оп с един приятел и се оказа, че след това като си пуснах сам играта в нас ми отне около 15-20 минути да мина целият пътви остров да речем.
[...]
Играча задобравя спрямо собствените си умения и съобразителност и там е кривата на прогресия. Никога не се чуствам измамен като умра, а по скоро виждам ясна грешка и по важното начин по който да я адресирам.
Значи, след като си наизустил началните босове, после си минал същите нива по-лесно :roll:
Щеше да има крива на прогреса, ако, по подобие на класиките, наученото в ниво №1 те прави по-добър в ниво №2 и така до края. Да не говорим, че по дефиниция, заглавие, което разчита на наизустяване няма как да има крива на прогреса.

Това, разбира се не прави заглавието добро или лошо, хардкор или не. Просто, въпрос на предпочитания.

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1240
Регистриран на: преди 9 години

Re:

Мнение niki_преди 1 месец

vvarp написа:
преди 2 месеца
Ще се повторя, но не говорим за хаос или трудност, а за следното:
Ама отвъд началните нива, едва ли не играеш насила. [...] Решили са, че щом играта се минава за час, значи трябва всяко едно ниво да се преиграва 20, даже 50 пъти. Т.е. няма никаква крива на прогреса, а се разчита само и единствено на наизустяване на patterns.
niki_ написа:
преди 2 месеца
Факта и, че няма особенна разлика в трудността без значение на къде се намира играча в прогресията като последователност е още по показателен, че това е ТОЧНО поради дизайн.
E да бе няма крива заложена в дизайна, това е ясно :roll: . И наистина е въпрос на предпочитания както си написал :yes: .

Идеята която описах отгоре по скоро изразява, че баланс , дължина, прогресия и тн ( все неща споменати ) са търсени ефекти и следват съвсем целенасочен дизайн. Дори ако направят продължение със споменатите от вас неща, просто ще е съвсем друга игра.

Пак :
Това , че всеки бос и всяко ниво си е собстевена игра за мен има огромно value. Разбира се , че защото ги бях играл после ми отнеха минутки, това е структурата на играта.
Както казах обаче , играта никога не ме наказаше нечестно, а всяка битка е добре балансирана от към трудни и лесни неща.
Това ме връща към следващият бос и подържа глада ми. Ако не беше добрата реализация сигурно щях да съм я захвърлил още в началото и смея да твърдя , че е полирана изключително майсторски в това което иска да е. Мое мнение.

Отговори

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост