Конзолите на 3DO!

It's been AGES!
James088
Мнения: 64
Регистриран преди: 18 години

Мнение James08816 години

Bobi написа:Абе не знам, аз пробвах преди години в един тукашен магазин контролера на 3DO (не помня кой модел конзола беше) и направо се отвратих. Ергономичността беше отрицателна, а копчетата се натискаха адски трудно, кръстачката също (като при най-смотаните боклукчийски PC контролери). А трите лицеви копчета направо си бяха смешка за тогавашните години. :?
Дамм... Говориш за контролера на голдстар. А иначе имаше контролери тип Arcade и такива с 6 копчета (главно за комбинации при биткаджийски игри).
Всъщност истинският проблем на падовете беше дървеното поведение при нагласяне на диагонали. Много е кофти, например при MAD DOG, да не можеш да се движиш спокойно във всички посоки.
Иначе при PoEd (FPS) нямах проблеми с никакво придвижване, а тази игра е яко усукана и динамична. Въпрос на "свиквачка" !

deader
Мнения: 4
Регистриран преди: 17 години

Мнение deader16 години

аве вия кво искате от конзола от преди 10 години, аз лично бях много горд собственик в периода на 1996 до 2003 и допоследно играех с кеф на Shock wave 2,Wing commander,Slayer първото RPG на което играх,Star Fighter невероятна идея, C. QUAZER която и така не успях да я изиграя та още ме е яд имаше сащо и много куестове един от тях беше с хорър мотиви The D много зор видях с нея, друга игра която ме беше обзела е Killing time яко FPS и много много други невероятни игри. Общо взето сам със супер впечатления от тази конзола, уф..... с тази конзола ми мина младоста със сигурност никога нама да я забравя, ако искате ми вярваите но докато пиша(с малко закъснение,.. сега видях темета) ми се приревава :cry:
след това си купих Xbox но като че ли вече това емоционално усещане го няма .......
btw важен е гейминга :wink:
edit: първата игра която пуснах на 3DO-то беше CYBERDILLO.

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

deader написа:аве вия кво искате от конзола от преди 10 години

Ами, искаме да няма 3 лицеви копчета, при положение, че още години преди нея имаше няколко по-маломощни конзоли, чиито контролери бяха с по 4 и 6 лицеви копчета. :roll: Междувпрочем, именно подобната изцепка на SEGA с техния контролер за DC с по-малко копчета и липса на дясна ръчка, навремето ме шокира доста силно. :-?

Аватар
The Demon
Мнения: 3910
Регистриран преди: 18 години

Re: Конзолите на 3DO!

Мнение The Demon4 години

Забавно беше да прочета тази тема от преди 11 години. Миналият уикенд за първи път играх на 3DO, благодарности на King-a че ми го продаде. :lol: Първите впечатления са доста добри. Пада е страхотен, за разлика от това което е писал Боби, когато го е тествал в магазин. D-pad-a, копчетата, всичко говори за качествена японска разработка. Конзолата плейва няколко вида дискове. Сигурно затова се казва отпред "3DO REAL Interactive Multiplayer". Не защото има мултиплейър. :mrgreen: Няма обаче video cd. Трябва допълнителен адаптер, който е на непосилни и неоправдани цени. Обаче има Photo Cd, Graphics CD (може би караокетата, трябва да тествам), аудио cd и още едно дето не разпознах.

Цялата конзола лъха яко на 90-те и е направо пътуване във времето. Аз поцъках 2 от игрите които вървяха с нея - Gex и Crush 'n burn и си записах още 4-ри - Killing Time, Lucien Quest, Cannon Fodder и need for speed. Поиграх на всяка игра по мин 30 минути. Само на Killing Time oткарах към 2 часа.

Gex - изглежда супер и има някакви интересни платформинг елементи. Супер добре е остаряло това 2D. Една от най-добрите които съм виждал в тоя период.

Crush n Burn. Това е някакво футуристично рали като Wipeout на Crystal Dynamics. Стреляте се, състезавате се... Горе долу фън е. : )

Lucienne Quest - Единственото J-rpg на английски. За 30 минути няма какво толкова да разбереш. Терените са 3D, героите 2D. По време на битките има някакви препятствия, които можеш да използваш стратегически. Ще го поцъкам по-сериозно натам.

Cannon Fodder - Това е игра която от много време искам да пробвам. Порт е, има я и за други платформи. Управляваш няколко войничета, местиш ги и стреляш други. Доста зарибително, минах бая мисии. :)

Need for Speed - Супер е изглеждала за времето си, всичко е 3D и играта е доста по реалистична в сравнение с някои от новите части. Явно в началото са наблягали на реализъм. :) Само 3 писти бяха отключени, но бяха красиви. Трябва да пробвам и Road Rash.

Killing Time - Това май е останало конзолен ексклузив за 3DO. Доста деведесетарско. Прилича на някаква по-стори дривън DOOM игра. Играе се подобно, много оръжия патрони. Има филмчета записани с истински хора и крипи атмосфера. Отдавна не бях играл ретро FPS и тази игра най-много я цъках в 3DO маратона който си направих.

Като цяло мисля че 3DO са избързали с тази конзола. Ако графиката на PS1 и Сатурн ви се вижда сурова, тука е още повече. :) Пусната е точно във времето на прехода, когато още се експериментираше с 3D графика. Кадрите са към 10-15 почти за всичко 3Д. Може би трябваше да е излязла по-рано или по-късно със по-добри характеристики от ПС1, Сатурн. Мен лично много си ме кефи. Вкарва ми 90-тарска атмосфера и има към 40-50 игри които стават за игра. :) Само трябва да си ги издиря и запиша. Конзолата няма копи протекшън и мисля че всеки ретро геймър ще се радва да я има в колекцията си.

Аватар
The Demon
Мнения: 3910
Регистриран преди: 18 години

Re: Конзолите на 3DO!

Мнение The Demon1 година

Като стана въпрос за игрите като формат, започнат в една друга тема, подобен на Audio CD, VCD, DVD Movie, се сетих за 3DO.

Това май е най-чистата форма, на геймконзола подобна на идеята за DVD плейъра. В смисъл, скъпа е била, но и DVD Плейърите са скъпи в началото, а няколко години по късно не струват нищо, когато куцо и сакато прави DVD player. :) Не съм сигурен, но може би са се надявали 3DO формата за игри на дискове, да тръгне и много фирми и устройства да го приемат в себе си. Може би дори са се надявали Nintendo и SEGA да почнат да правят игри за тях. Доколкото съм запознат с историята на продукта, всяко студио което е искало да прави игра за 3DO не е било нужно да плаща каквито и да е било такси на 3DO компанията (или почти никакви, за разлика от Нинтендо и СЕГА тогава) А в момента дори steam взима 30 процента.


Проблема на този модел е бил, че в началото цената на конзолата е много висока, докато много производители не почнат да правят 3DO-та. Да, можело е да стане жълти стотинки след време и да можеш да си го пускаш на всичко със CD-ROM, ама Сони удрят в десетката с продаване на конзола на загуба. Често крайният потребител не вижда по-далече от инстал таксата (голата конзола) и не го интересува друго. А в днешно време има абонаментчета, които за 6-7 години ще ударят едно 350-400 долара отгоре. Но тия неща рядко някой ги вписва към цената на конзолата. :)
Второто е че никога Нинтендо и останалите затворени системи, няма да се съгласят да пускат игри за 3DO, дори да не им струва нищо. Просто ще ги е страх да не им затрият бизнеса.
Третото за което се сещам, е че този модел просто не работи така добре, колкото при музиката и филмите. Игрите като графика се развиват много бързо (Не винаги е бързо де, за пример Нинтендо) Не знам каква им е била идеята и колко време са се надявали да действа този формат. Ако е 10 години поне, са уцелили точно момента в който игрите се развиваха много бързо и графиката на 3DO бързо изостава. Особено спрямо Сатурн и PS.

Дали този модел е изпреварил времето си и дали примерно ако някой направи нещо такова сега ще е успешно? :) Повече от всякога игрите имат нужда от някакъв цялостен стандарт за да се запазят в бъдещето. Освен това в днешно време технологията не се развива толкова бързо както през 90-те. Toгава моща на различните поколения е била с разлики между 30 и 50 пъти, а сега е 3-5 пъти. Сега е много по-лесно един формат да оцеелее 10 години.... но от друга страна заради по-малките скокове в хардуера, е много трудно да се сложи в малък чип предното поколение на новото поколение. А може би точно PC архитектурата е този "Стандарт" на бъдещето.... който всъщност е олицетворение на липса на стандарт, заради това как различно вървят игрите при различните вариации на хардуер. :P

Или пък може би цялата тази концепция за стандартизирани носители вървящи еднакво на различни машини в един по-дълъг период, е концепция, която просто не се вписва в бедещето? Май за последно се случваше с DS картите, които вървят на 3DS и Wii дисковете, които вървят на Wii U. Днешно време почти всеки се моли за портове в крайна сметка. Даже им харесва да купуват еднакви игри по няколко пъти за новият им хардуер.

Кой е онлайн