Конзолите на Atari

It's been AGES!
Аватар
andycole
Мнения: 5560
Регистриран преди: 18 години

Мнение andycole17 години

64 битова ама игрите изглеждат като за md и snes....

TerrorX
Мнения: 1901
Регистриран преди: 18 години

Мнение TerrorX17 години

Eми тогава просто технологята е била развита толко ...Ти виж първите игри за PS1 ...Туистет Метъл 1 примерно ...
LITTLE SONA-MA-GUN
RAPAPAM-PAM RAPAPAM-PAM YO SONA-MA-GUN
Aко все още не знаете как да се обръщате към мен, обръщайте се с гръб !

Аватар
cain
Мнения: 4906
Регистриран преди: 18 години

Мнение cain17 години

ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

конзолата си е ок, това че има игри на нивото на снес/смд си зависи изцяло от разработчиците
предполагам е имало доста портове от популярните по времето 16 битови конзоли и слабата популярност й е попречила разработчиците да бълват игри оптимизирани за хардуера на конзолата
PC mustard race

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi17 години

Именно, едва започналото навлизане в технологиите НА РАЗРАБОТКА, е причината, в първите няколко години почти всички игри за 32- и 64-битовите конзоли да изглеждат неособено изпипани. Под технология на разработка имам предвид все още слабият тогава опит със създаването на триизмерна графика с масирано използване на модели с различни нива на детайлност (ННД/LOD). Тоест, далечните обекти да биват заменяни от по-нискодетайлни модели, освобождавайки още повече геометрия за направа на по-близките обекти.
В по-старичките триизмерни игри ННД липсва изцяло, а вместо това, се използваше практиката с "мъглата" в далечина, за да се прикрие неспособността на машинката да изобрази повече детайли. Или пък, обектите и теренът изскачаха грозно на 20 метра пред камерата. Така нареченото изскачане, или POP-UP, което няма начин да не сте чували преди десетина години.

Ето и един пример за предимствата на ННД. Имаме 3 коли и ограничение от 3000 триъгълника, за да ги изобразим. Едната кола е на 5 метра от камерата, втората кола е на 20 метра, а третта кола е на 80 метра далечина.
По старите методи, трябваше всяка от тези коли да е съставена от 1000 триъгълника, независимо, на какво разстояние се намира от камерата.
Използвайки няколко различни модела с различна детайлност на моделите на колите, бихме могли да постигнем доста по-детайлна графика. За колата на 80 метра от камерата, която и без това е толкова далече, че детайлите по нея не личат, ще отидат към 30 триъгълника. За колата, която е на 20 метра от камерата, отиват към 300 триъгълника, и за колата, кяото е на 5 метра от камерата, остават свободни 2680 триъгълника, или почти 2.7 пъти повече геометрия.

Какво ще стане, ако всички коли да в близост до камерата? Има два варианта:

1. И трите коли се изобразяват с по 2700 триъгълника и забавят кадрите в секунда (неприемливо за конзола, където трябвада се съобразяваме с постоянните технически параметри на платформата).

2. Програмата самостоятелно променя моделите на колите на такива от по 1000 триъгълника, и то само временно, докато някоя от тези коли не се отдалечи достатъчно много от камерата, за да смени модела и с друг, който е доста по-нискодетайлен. А и кога ще видиш в игра с автомобили 3 такива един до друг на 5 метра от камерата? Затова, моментното показване на даден автомобил със "само" 1000 триъгълника не е болка за умиране. През цялото останало време играта ще изобразява най-вече 1 детайлна кола в близост до камерата, която ще има около 2700 триъгълника. Лошото е, че едва от 4-5 години разработчиците взеха да включват подобни хитринки, а дори и днес сме свидетели на неоптимизирана графика при някои заглавия.

Повечето от старите игри не превключват временно на по-нискодетайлни модели, защото просто не следят за забавяния в кадрите, и това води до така нежеланото "насичане" на моменти. Всичко това може много лесно да се избегне, защото графиката при игрите се базина на предварително изчисление на предишния кадър, спрямо следващия го, и това е предпоставка играта да следи за възможно забавяне на изчисленията, тоест за падане на кадрите. И в такъв случай временно да превключи на по-ръбати модели, избягвайки насичането на кадрите. Аз лично предпочитам този вариант, вместо да гледам тук-там действието на играта, протичащо с 15 кадъра в секунда. :roll:

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi17 години

http://www.atariage.com/manual_page.htm ... rentPage=5



Тонове неща за Атари :!:

TerrorX
Мнения: 1901
Регистриран преди: 18 години

Мнение TerrorX17 години

Тоя Алиьн кръти връти ...
LITTLE SONA-MA-GUN
RAPAPAM-PAM RAPAPAM-PAM YO SONA-MA-GUN
Aко все още не знаете как да се обръщате към мен, обръщайте се с гръб !

Аватар
3pacalypse
Мнения: 218
Регистриран преди: 16 години

Re: ATARI JAGUAR

Мнение 3pacalypse12 години

Аз съм имам Jaguar, но игрите за жалост са умопомрачително лоши...

Аватар
blumentopff
Мнения: 2302
Регистриран преди: 14 години

Re: ATARI JAGUAR

Мнение blumentopff12 години

Първата машина с "дуал-кор" процесор евър? :roll:
See you starside... Изображение

dra6ko_second_chance
Мнения: 1417
Регистриран преди: 16 години

Re: ATARI JAGUAR

Мнение dra6ko_second_chance12 години

Може да няма яки игри,ама има Raiden:)
Сега видях че има дори игра оп филма "Белите нямогат да скачат",интересно

Аватар
vvarp
Мнения: 4516
Регистриран преди: 18 години

Мнение vvarp11 години

Архивни mail-ове на служителите на Atari:
http://www.textfiles.com/games/ATARIMAIL/

Пророчества + truth bombs :bowily:
From: KIM::FRANUSIC 23-MAR-1984 15:02
To: @SYS$MAIL:JUNK
Subj: THE FUTURE AT ATARI

LATELY THERE'S BEEN SOME CONFUSION OVER THE "ORGANIZATIONAL ADJUSTMENTS" THAT WE'VE BEEN EXPERIENCING HERE AT ATARI. LET'S PUT IT ALL INTO PERSPECTIVE ...

AT THE END OF 1983, ATARI ANNOUNCED LOSSES OF OVER 500 MILLION DOLLARS. THERE WAS SOME TALK THAT THESE LOSSES WERE ACTUALLY CARRIED ON THE BOOKS OVER SEVERAL PRECEDING QUARTERS, AND THAT MR. MORGAN WAS SIMPLY GIVEN A FRESH START. THE FACT REMAINS THAT ATARI HAS BEEN, AND STILL IS, LOSING AN ENORMOUS AMOUNT OF MONEY, ENOUGH TO MAKE ANY COCAINE IMPORTER'S HEAD SPIN.

THE HOME COMPUTER MARKET HAS FALLEN FLAT ON IT'S FACE. PEOPLE FINALLY REALIZED THAT THEY DIDN'T NEED A HOME COMPUTER FOR ANYTHING EXCEPT PLAYING GAMES. MOST OF THE PERCIEVED NEED FOR A HOME COMPUTER COULD ONLY BE ATTRIBUTED TO MARKETING HYPE.

THE GAME CARTRIDGE MARKET HASN'T BEEN DOING MUCH BETTER. WE ALL HEARD ABOUT THE BIG HOLE IN THE GROUND WHERE THEY BURIED THOUSANDS UPON THOUSANDS OF "DEFECTIVE" CARTRIDGES. WHAT ACTUALLY HAPPENED WAS THAT OUR TOP MANAGEMENT "EXPERTS" OVERESTIMATED THE CARTRIDGE MARKET BY SEVERAL MILLION UNITS. MEANWHILE, SYNERTEK AND STEVIE-BOY ARE LAUGHING ALL THE WAY TO THE BANK $$$.

AND THEN THERE'S THE COIN-OP MARKET. LET'S STOP KIDDING OURSELVES. SOME OF US WORK 10, MAYBE 12 HOURS A DAY ON GAMES WHERE THE BEST WE CAN REALISTICALLY HOPE FOR IS A TOTAL PRODUCTION OF 5000 UNITS. THAT WORKS OUT TO SOME VERY MEAGER BONUS-SPLITS, FRIENDS.

FEW SIGNIFICANT CHANGES HAVE BEEN MADE TO RECTIFY THE SITUATION FACING ATARI: WARNER REPLACED MR. KASSAR WITH A CIGARETTE EXECUTIVE.

UNFORTUNATELY FOR MR. MORGAN, HIGH-TECH ELECTRONICS IS A HIGHLY DYNAMIC AND VOLATILE BUSINESS TO BE IN: THE MORTALITY RATE FOR HIGH-TECH START-UPS IS VERY HIGH COMPARED TO OTHER INDUSTRIES. MR. MORGAN'S EXPERIENCE LIES IN THE VERY STABLE AND WELL-ENTRENCHED TOBBACO INDUSTRY: IT'S A REPLACEMENT MARKET WITH TEENAGERS REPLACING THE LUNG-CANCERED OLDSTERS.

CIGGIES AND GAMES ARE SORT OF THE SAME... LITTLE SQUARE BOXES THAT TEENIES GET HOOKED ON.


WHAT THIS ALL BOILS DOWN TO FROM AN "ENGINEERING" POINT-OF-VIEW IS THAT IT'S PROBABLY TIME TO GET ON THE VAX AND UPDATE THE RESUME. AND CONSIDERING THAT THE REST OF THE INDUSTRY IS NOW IN THE 16-BIT AND 32-BIT WORLD, IT MIGHT BE A GOOD IDEA TO ENROLL IN A FEW GRADUATE COURSES. ( HOWARD SAMS JUST DOESN'T CUT IT ANYMORE ).

FOR THOSE OF US WHO ARE RECIEVING BONUS-SLPITS, IT MAKES SENSE TO GET LAYED OFF RATHER THAN QUIT, BECAUSE IF YOU GET LAYED OFF, YOU ARE LEGALLY ENTITLED TO ALL BONUS MONEY THAT YOU WOULD HAVE GOTTEN HAD YOUR EMPLOYMENT CONTINUED AT ATARI.

... HOWEVER, THINGS MAY GET SO BAD HERE IN THE NEAR FUTURE THAT IT WILL BE BETTER JUST TO QUIT ...
From: KIM::DOWNEND 26-FEB-1986 13:00:25.53
To: @ALPHAGANG.DIS
CC:
Subj: News Update: please read and delete to save disk space.
[...]
- Nintendo is expected to introduce Super Mario Bros. on their VS Coin-op system at ACME. Its been a HOT game in Japan on the Home computer and at the usual $200 Nintendo kit price, its expected to do very well in the USA. Nintendo apparently lost money last year in the US coin-op market, and is expected to pull out of the coin-op market entirely...within 12 months? They already have in Japan - they are concentrating on their VERY succesful Home Computer/game console.

Аватар
werk
Мнения: 1674
Регистриран преди: 17 години

Re: Трибюлейшън ъбаут И Ти (ъ маст сий!!)

Мнение werk11 години

:? :? :?

BardoSore
Мнения: 8869
Регистриран преди: 18 години

Re: Кратки новини

Мнение BardoSore6 години


Кой е онлайн