Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Going third party since 1889.
Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3146
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 1 година

Fans do what Nintendon't по случай 30-годишнината от излизането на Metroid за NES :yes:

Rogue Dawn - изцяло нов Metroid за NES
Сайт | Очаква се това лято


AM2R - цялостен римейк на Metroid 2, в стил Zero Mission
Сайт | Очаква се през август (след 8+ годишна разработка)

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3527
Регистриран на: преди 9 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение Jim Raynorпреди 1 година

И Ментендо още не са им изпратили C&D? Как така.
Опитах да играя Метроид 2 на 3DSa, но е остарял твърде зле за моите вкусове.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3527
Регистриран на: преди 9 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение Jim Raynorпреди 1 година

Пичове, AMR2 е холи факинг шит, честно.

Ето ви ревю да се хайпвате, ама няма смисъл - просто теглете.


Ментендо бяха закрити от нечий хол или гараж. Трябваше по-бързо да я свалят, че на неин фон Federation Force изглежда още по-нелепо.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5695
Регистриран на: преди 12 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение king_of_the_universeпреди 1 година

Тъжен, тъжен Ментендо! Торент за розата в гъза им:

https://thepiratebay.org/torrent/155022 ... .0_Release

Да иляди Метроида! :cheers:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
Dementius
Console Master
Console Master
Мнения: 1216
Регистриран на: преди 10 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение Dementiusпреди 1 година

Минти не трябваше да се правят на п*тки - играта изглежда МНОГО професионално направена и щеше да е перфектната цъкалка за 3ДС. А те кво - излязоха с някакво становище, че щяло да застраши развитието на поредицата. Кво развитие брат - за последните 5 години са пуснали един Метроид за 3ДС, които даже нямам намерения да купувам (защото за мен няма нищо общо с Метроид).

Тъкмо привършвам Zero Mission и мисля да подхвана АМР-то. Някой пробвал ли го е? Интересува ме дали може да се подкара на емулатор, или е отделна десктоп игра.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3146
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 1 година

Хайде сега, Ментендо ако искаха щяха спрат начинанието изначало. В случая, просто ограничиха разпространението и ако съдя по реакциите ви, направиха безплатна реклама. Минти по начало не са в час, ама не посягат на феновете си за щяло и за нещяло, като Гега или Ръбавият Еникс.

Иначе, AM2R е изцяло нова, самостоятелна PC игра, която използва наготово само концепцията на Metroid 2 и gameplay-а на Zero Mission. Aз я дръпнах още като излезе, ама не тръгна като хората и на двете PC-та, на които я пробвах. Миналата седмица пуснаха пач, ама и при него имало дребни бъгове.

Колкото за поредицата, все някога ще пуснат нещо ново. На мен лично не ми пречи липсата на "продължения", особено след издънката Other M и изчерпването както на Retroid-ите, така и на формулата на Super Metroid/Zero Mission.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5695
Регистриран на: преди 12 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение king_of_the_universeпреди 1 година

Само аз ли се кефя на Other M ? :)
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
Dementius
Console Master
Console Master
Мнения: 1216
Регистриран на: преди 10 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение Dementiusпреди 1 година

Мен ми хареса, но не бих казъл че и се изкефих супер много.

Изометричната перспектива на пръв поглед ми се стори интересна, но ограничава много играта. Съответно за да я накъдрят сложиха автоматичното прицелване и играта стана много лесна.

Инак е лачена и хваща окото - битката с Ридли е много драматична :)

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5695
Регистриран на: преди 12 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение king_of_the_universeпреди 1 година

Бос-битките са екстра, а и по принцип точно така съм си представял Самуса без скафандър. :)
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3146
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 1 година

Успях да подкарам AM2R с минимум гличове, както и да я мина. Доста солиден action adventure :yes: Физиката, управлението, движенията и уменията на Самус са пренесени 1:1 спрямо Zero Mission (върхова точка в това отношение). Даже са добавили няколко екстри за дори по-прецизна стрелба.

Отвъд цялостната преработка на картата на Metroid II, AM2R добавя нови нива, няколко доста находчиви механики, както и шепа нови врагове. Половината босове са нови, предизвикателни, с изпипан gameplay, а старите са изцяло преработени с нови фази и движения.

Има пропуски в баланса, програмирането и в дизайна на финалните нива. Но най-големият недостатък на AM2R е, че са се придържали почти педантично към Metroid II. А Metroid II е архаична и морално остаряла в много отношения - линейност, опростени нива, еднообразни врагове. В резултат, римейкът отстъпва на Fusion, да не говорим за недостижимата класа на Super Metroid и Zero Mission.

Aма в края на краищата, говорим за проект правен от фенове в свободното им време. Но е факт че AM2R се сравнява благоприятно с класики дело на ветерани. Ментендо да не дремят, ами да ги вербуват тия момци
:miyamoto:

П.П. В един от миксовете е използвана темата на Сталкер (1979). Доста добър саунд btw.

Потребителски аватар
Chakan
Контакти:
Console Fanatic
Console Fanatic
Мнения: 514
Регистриран на: преди 6 години

Re:

Мнение Chakanпреди 1 година

vvarp написа: И също като Супера, трилогията обезсмисля по-нататъшните свои продължения с перфектността си и с цялостността си.
Май аз съм единственият, който намира Zero Mission за по-добър от Super-а, а? :lol:
I have hunted evil for no less than a thousand years, for I am cursed to live until all supernatural evil is destroyed...I hunt...and fight...and kill...until the end of my curse.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3527
Регистриран на: преди 9 години

Re: Metroid Prime Trilogy

Мнение Jim Raynorпреди 1 година

Аз бих се съгласил, че е с по-комплексен дизайн на локациите (може би най-сложните collectibles в метроидвания) и с по-добре развити механики, но като игра не е по-добър. Малоумната част със zero suit дори не ми се коментира.

SM е перфектно балансирана и по-разнообразна. Артът също е по-добър, музиката е топът на поредицата.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3527
Регистриран на: преди 9 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение Jim Raynorпреди 1 година

Сефтосах PSP-то на Краля с преиграване на Metroid Fusion.

Преиграване е силна дума, защото последно я играх в 8-ми клас и от тогава спорадично съм гледал опити за speedrunning в тубата. Колкото и да е ирелевантно едно мнение за толкова старо заглавие в момента, все пак ми се пише за него.

Fusion винаги ми се е струвала леко пренебрегната спрямо другите post NES/GB Метроиди и като играх не е трудно да се установи защо (без това да променя факта, че си остава един от най-добрите 2D платформъри евър).

Лошото:

Ако човек (като мен) се чуди как се е стигнало до Other M, Metroid Fusion дава много подсказки. Отвъд чисто сюжетната им свързаност, Fusion въвежда двата "стълба", които Other M "развива" в далеч по-голяма степен. На първо място, долнопробният waifu femdom сценарий на Сакамото. Цитати като:
Samus: That computer reminds me of a gruff Federation CO I served under named Adam Malkovich. He called me "Lady" on missions; from anyone else, it would've sounded sarcastic, but Adam made it sound dignified. Out of respect and with some irony, I named the computer after him.
Samus: As I listened to the briefing, my thoughts turned to Adam. The real Adam understood me well. He would end orders by saying, "Any objections, Lady?" He knew I wouldn't disagree. That was just his way of noting our trust.
нямат нужда от коментар. Сигурен съм, че Сакамото все още пише своите Fifty Shades of Samus.

На второ място, действието се развива на космически кораб, който е сегментиран на участъци, които обаче не се преплитат в един голям и взаимосвързан свят (Справка SM, Zero Mission, Prime поредицата и оригиналният Метроид), а са разделени на отделни нива, до които се стига с асансьори от мостика на кораба. Това разваля типичното Metroidvania уесщане, особено в комбинация с постоянно мрънкащият бордови компютър, който заключва вратите, докато не си говориш с него и не ти каже къде трябва да идеш.

В крайна сметка налице е атмосфера и начин на игра, неприсъщи за поредицата. Да, няма как да се залуташ с часове, или поне си доволно затруднен в подобно начинание, но не се чувстваш изолиран или загубен. Няма го и комплексният, неразгадаем за неопитен играч exploration на Zero Mission, няма и толкова много възможности за Sequence Breaking.

Доброто:

Moment-to-moment геймплеят във Fusion е съвършен. 10/10, финито, точка - няма как един 2D платформър да се играе по-добре. Перфектен контрол, анимации, визуален feedback, ползване на бутоните и т.н. Zero Mission и AM2R са достойни наследници в това отношение, разбира се, но Fusion е колосална, защото качествено надгражда не кой да е, а Super Metroid.

Стрелбата и скачането сами по себе си носят такъв кеф, че не искаш да пуснеш играта - и е така от-до. Тук няма "след десет минути ще стане интересно", или "това ниво е тъпо". А-то и Б-то на жанра - скок и стрелба, тук носят кеф от първия трап и гадина, до последния бос. Паралелно цъках и Rondo of Blood - еми дърво е и не се играе добре. Fuck off, ако ще да е последната издънка на касическата Castlevania поредица.

Второ, това е една от най-красивите 2D игри въобще. Да, по-обраната палитра на SM и ZM е може би по-подходяща за докарването на усещане тип "космически ловец на глави на самотна планета", но Fusion просто изглежда толкова, толкова, готино. По-шареният и cartoon вид допринася за създаването на цялостна визия, която отличава играта от останалото в поредицата. Самус и всичките и умения са анимирани страхотно с умилително внимание към детайла.

Резултатът е заглавие, което и се играе добре и изглежда добре - секс.

Трето, босовете са много забавни, а и трудни, ако не цъкаш с youtube под ръка. Бих казал, че в този аспект Fusion е пикът на 2D поредицата.

Скриптираните моменти със SA-X (разбирай Немезис от RE3) също имат тонове нереализиран потенциал, който може да лъсне дори повече в по-отворена карта. Съспенс, внезапна промяна в pacing-a - това е идея с много възможности за развитие.


Минти, Ретро направиха двата Донки Конга, работили са и по Ретроид - време им е за 2.5D Metroid - make it happen.
Последна промяна от Jim Raynor на 13 дек 2016, 15:19, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
Dementius
Console Master
Console Master
Мнения: 1216
Регистриран на: преди 10 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение Dementiusпреди 1 година

Евала за доброто - и аз имам приятни впечатления от същите неща.

Преиграх Фюжънчето преди няколко месеца заедно със ZM. Бях забравил колко наакващи са някои от срещите със SA-Х :D

Според мен ограничението на цялата игра откъм сектори е направено нарочно и срещите със SA-X щяха да бъдат много по-интересни ако я бяха направили да те гони на случаен принцип където и да е. Е, цялата игра щеше да е в пъти по-трудна, а това може би не е била целта на Минти. Все пак е първата игра от поредицата за ГБА и може би са целяли да е и по-достъпна.

Фън факт - Фюжъна се прие с много лоши критики като показаха първия прототип. За който не е виждал, ето една снимка - изглежда направо потресаващо:

Изображение

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3527
Регистриран на: преди 9 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение Jim Raynorпреди 1 година

Според мен ограничението на цялата игра откъм сектори е направено нарочно и срещите със SA-X щяха да бъдат много по-интересни ако я бяха направили да те гони на случаен принцип където и да е. Е, цялата игра щеше да е в пъти по-трудна, а това може би не е била целта на Минти.
Точно това си представях и аз. Разбирам, че ще бърка в здравето на Speed Runner-ите, но ще е перфектно за моменти към края на всеки Метроид, където вече си нагрухан и се мотаеш преспокойно по познати места, за да търсиш пътя напред.

Иначе прототипът е ахахаххаха.

Потребителски аватар
Dementius
Console Master
Console Master
Мнения: 1216
Регистриран на: преди 10 години

Re: Super Metroid, Fusion, Zero Mission

Мнение Dementiusпреди 1 година

Jim Raynor написа: Разбирам, че ще бърка в здравето на Speed Runner-ите
Тях не ги мисли, имат си достатъчно занимавки. Скоро гледах едно SGDQ с два ръна на Прайм 1 и 2 - ами те са като швейцарско сирене, където боднеш и се гличва :)

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3146
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 1 година

Бас ловя, че разработката на Fusion е била не по-малко интригуваща от финалния продукт :lol: Сакамото сформира изцяло нов екип през 2000 и тръгват да променят всичко, барабар с емблематичния скафандър на Самус. Резултатът беше показан на E3 2001. По очевидни причини, прототипът отива за скрап и скалъпват от нулата странен шпамагат между няколко екпериментални идеи и линеен Super Metroid. Всичко това показва красноречиво, че Ментендо и в частност Сакамото не знаят какво правят. Цяло чудо е, че в един момент се стигна до Zero Mission.

Иначе, SA-X действително беше интересен експеримент. За да се развие потенциала, освен достойна за Metroid карта, трябват подходящи механики, нива, както и реален AI. Скриптовете са отживелица.
Друг е въпросът доколко подобна насока пасва на начина на игра на Super Metroid. Неслучайно във Fusion всички срещи със SA-X са в специално пригодени за целта нива, изискват различен подход и практически предлагат gameplay, който не само е различен от основния, но явно и несъвместим с него. В Zero Mission, също имаше stealth част (Mother Ship), която също не пасваше. Дотолкова, че нивата на кораба бяха с две отделни пътеки - stealth и нормална. Естествено, компромисът между два коренно различни начина на игра не доведе до нищо хубаво.

Така че ако ще правят игра с AI тип Nemesis и искат да работи, всичко трябва да е изградено около тази концепция. Добър пример е Alien Isolation (без финалната част) - предимно stealth, с малко action и много exploration. Най-важното, всяка среща с ксеноморфа е запомняща се, защото е движен от реален AI.

dra6ko_second_chance
Console Master
Console Master
Мнения: 1242
Регистриран на: преди 9 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение dra6ko_second_chanceпреди 11 месеца

Chakan написа:AM2R - Another Metroid 2 Remake (PC) - каквото е Zero Mission за оригиналния Метройд, това е AM2R за двойката. Не само графично подобрение, но и добавени някои от способностите и механиките от последвали заглавия в поредицата, някой друг нов бос, добавена карта, менюта, дори и log, ала Metroid Prime. Изключително много ми хареса, изиграх я на един дъх, макар малко бавно, че са ми поръждясали малко Метройд уменията (4 часа и половина, 70% item-и, накрая някои от тези, които бях открил ги зарязах). Хубаво е, че поддържа контролери, на мен със SNES-овски USB пад ми дойде чудно. Горещо препоръчвам за феновете на поредицата!
Незнаех,че има такъв Remake,ще се цъка.

Потребителски аватар
Chakan
Контакти:
Console Fanatic
Console Fanatic
Мнения: 514
Регистриран на: преди 6 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение Chakanпреди 11 месеца

Екипът бая време работеше над него и личи положеното старание. Уви, Нинти му дръпнаха шалтера веднага щом излезе, тъй че официална поддръжка май няма да има нататък. Но и наличната версия е доволно чудесна.
I have hunted evil for no less than a thousand years, for I am cursed to live until all supernatural evil is destroyed...I hunt...and fight...and kill...until the end of my curse.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3146
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 11 месеца

Пуснаха Rogue Dawn :yes:
Rogue Dawn is an unofficial prequel to the original Metroid game released in 1986.
http://www.romhacking.net/hacks/3280/
http://forum.metroidconstruction.com/in ... l#msg57562

Трейлър
Първите 10 мин.

Отговори
Подобни теми
  • Similar Topics
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост