Игрите за DREAMCAST, които не поддържат FSAA

It's been AGES!
Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

Естествено, че DC е способен да изобрази графика като изброените от теб "надупени" PS2 заглавия, но е важен подходът, с който ще се постигне това. Навремето някои от игрите за DC бяха писани да работят под операционната система на M$, вместо тази на SEGA (DC има 2 такива), като това е водело до над 2 пъти по-слаби резултати, отколкото игрите, писани за операционната система на SEGA. А и другият проблем беше, че в онези години разрабочиците рядко впрягаха повече от 20-30% от възможностите на конзолата. С една здрава оптимизация за DC може да се постигне графика почти като в някое XBOX заглавие. Например, ако в ShenMue фигурите на хората имаха по 5 вида нива на детайлност, спокойно можеше да виждаме стотици герои наведнъж из улиците на града. Като добавим и това, че в игрите от 2000-2001 насам фоновете на нивата всъщност са една (или съвкупност от няколко) сфера с положена снимка отгоре, ни става ясно, откъде може да се пести геометрия, която да се впряга за детайлите по-наблизо. В GT3/4, Ratchet&Clank, GOW, MGS2/3, SOTC, Tekken5, Jack&Dexter, Monster hunter и т.н. виждаме този похват, който пести доста геометрия, и в същото време създава илюзията за невероятно детайлен фон. В някои от тези игри към рисувания фон на места са добавени малки триизмерни детайли (дръвчета, храстчета, камъни, водопади и т.н.), които допълнително ни карат да повярваме в илюзията, че фонът отзад наистина е триизмерен. Отдалече повечето обекти са двуизмерни, но като се приближаваш към тях, по някое време се заменят от нискодетайлен триизмерен вариант, който след още малко приближаване се заменя от още по-детайлен триизмерен модел, и накрая при доближаването му виждаш най-детайлния триизмерен модел на обекта. Това дава възможност за изобразяването на стотици дървета, храсти, скали, хора, сгради и т.н. Ако се добави и замъгляване в далечината (depth of field) на триизмерните обекти, илюзията става още по-силна, защото се размиват границите между триизмерните и двуизмерните обекти в далечината. Друг често използван похват е, когато в далечината се изобразяват само най-големите триизмерни обекти, а малките се добавят едва след приближаването им. Лошото е, че в доста игри това е направено толкова зле, че изскачането на допълнителните обекти направо боде в очите. Чудесен пример е SOTC, където някои от обектите нямат свои двуизмерни (или изключително нискодетайлни триизмерни) варианти за поглед отдалече, и изскачането им на 50 метра от камерата не е от най-красивите неща.

Преди 9 години никой не вярваше, че за N64 може да се появи толкова детайлна игра като Zelda:OOT, а по-късно и още няколко заглавия за конзолата, които определено доказаха, че тя не е чак толкова слаба, колкото се твърдеше преди това. В ръцете на способен екип графиката може да придобие учудващо добър и детайлен вид.

И нещо за Mike - изгледай това филмче и виж, как към средата и края му, се вижда много ясно смяната на различните ННД (нива на детайлност) на моделите, тоест на самата геометрия. :wink:

Вгледай се внимателно в обектите в далечината, и ще видиш, че по някое време с приближаването на героя към тях, те от двуизмерни стават триизмерни, и през определено време (според разстоянието на камерата от тях), биват заменяни от още по-детайлни варианти. Точно в 02:01 от времетраенетона филмчето отляво се вижда смяната на модела на една кула, която е на 15-ина метра от камерата.

BardoSore
Мнения: 8869
Регистриран преди: 18 години

Мнение BardoSore16 години

Вие сте баси перфекционистите...ко да ви кажа :roll:
На последък,аман от двукилометрови постове :shock:

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

BardoSore написа:Вие сте баси перфекционистите...ко да ви кажа :roll:
На последък,аман от двукилометрови постове :shock:

Прав си! :wink: Давам си едноседмична почивка от форума, че трябва и да се работи :-)

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe16 години

Bobi написа:Естествено, че DC е способен да изобрази графика като изброените от теб "надупени" PS2 заглавия
.......
.......
.......
.......
филмчето отляво се вижда смяната на модела на една кула, която е на 15-ина метра от камерата.
หมัดหนักโคราช ฉลาดลพบุรี ท่าดีไชยา ไวกว่าท่าเสา
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
tosh
Мнения: 336
Регистриран преди: 18 години

Мнение tosh16 години

Петър триъгълник плете
през три триъгълника преплита
плети Петре плети

BardoSore
Мнения: 8869
Регистриран преди: 18 години

Мнение BardoSore16 години

king_of_the_universe написа: หมัดหนักโคราช ฉลาดลพบุรี ท่าดีไชยา ไวกว่าท่าเสา
И ко значи това?

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

BardoSore написа:
king_of_the_universe написа: หมัดหนักโคราช ฉลาดลพบุรี ท่าดีไชยา ไวกว่าท่าเสา
И ко значи това?

Че е бъкано с евреи във форума :lol:

Сериозно - ако някой НАИСТИНА разбира от триизмерна графика и модерните похвати за пестене на геометрия в игрите (тоест - майсторството да създаваш илюзия, че един обект е в пъти по-детайлен, отколкото всъщност е), не би погледнал на думите ми по-горе с недоверие, защото в тях няма грам измислица или лъжа. :roll:


На мен лично графиката в SOTC не ми прави кой знае какво впечатление. Вярно, че има и добри моменти, но като цяло не са се постарали да оптимизират прехода между различните ННД на моделите, и това постоянно изскачане на обекти дразни доста. Още повече, че дори повърхността ПОД теб изведнъж прещраква и от нищото се появява неин друг вариант... Казвам всичко това, не защото за мен най-важна е графиката, а защото тук някои хора ми похвърлят това и още някои други PS2 заглавия като такива, които са непостижими за направа за DC. :roll:

Аватар
cain
Мнения: 4906
Регистриран преди: 18 години

Мнение cain16 години

аз не съм съгласен но още не знам защо. :lol:
така или иначе мисля да почета по въпроса а пък ти да вземеш да обясниш как изчисли че 3млн. полигона при дц се равняват на >6млн при пс2
PC mustard race

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

cain написа:аз не съм съгласен но още не знам защо. :lol:
така или иначе мисля да почета по въпроса а пък ти да вземеш да обясниш как изчисли че 3млн. полигона при дц се равняват на >6млн при пс2

Дай си пощата на ЛС, да ти пратя малко снимков материал, пък ти сам ще си направиш изводите :wink:

Аватар
cain
Мнения: 4906
Регистриран преди: 18 години

Мнение cain16 години

имам я в профила но ето я

ivasilev#gmail.com
PC mustard race

Аватар
Sath
Мнения: 1393
Регистриран преди: 18 години

Мнение Sath16 години

Дай си пощата на ЛС, да ти пратя малко снимков материал, пък ти сам ще си направиш изводите
Прати и на мене -> hunter_killer@abv.bg :wink:

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

Добре, утре сутринта си погледнете пощите. Снимах от екрана ми едни неща, които показват предимството на DC. :wink:

Odiboss
Мнения: 137
Регистриран преди: 17 години

Мнение Odiboss16 години

Защо не вземете да ги качите у форума да виим най - великата конзола в историята на конзолите... Ако е така тряа да сменят некст джен войната не м/у PS3 ; XBOX360 & WII , ами м/у - XBOX360 ; WII & DREAMCAST!

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

Odiboss написа:Защо не вземете да ги качите у форума да виим най - великата конзола в историята на конзолите... Ако е така тряа да сменят некст джен войната не м/у PS3 ; XBOX360 & WII , ами м/у - XBOX360 ; WII & DREAMCAST!

Поредното доказателство, че простотията не ходи по дърветата... :roll:

Аватар
Rinaldo
Мнения: 2817
Регистриран преди: 18 години

Мнение Rinaldo16 години

МАни, бликат бисери и фенбойшина, а след ДК, дракуна пак е жив и пак треа дигам нива и си купувам оръжия и брони. ПОне сабрах доста бисери та си купих летящ розов слон , и оръженосец по 40 бисера секо . Оръженосеца се казва Дреамкаст, а розовия слон Сатурн, и по пътя в гората срещат ПС2 ПСх , х360 пс3 и тн и смазват всичко по пътя си.

И като треа да дигам левел, учителя в Школата , 1во ниво Мастер Нинтендо Чиеф ми вика , бнямаш достатъчно мускули мойто момче, не си играл май на РПг-та още..
и Фермер СЕГА , тей ми са казва героя и отива омърлупеш без повече битки за днес и се изцепва, с тоя софтуер и аз сам стях да бия себе си , не е честно Мастер Чиеф!!!
и тн..

Жизнена информация
Име Фермер SEGA
Ниво 10
Точки живот 1998/1998

Ходове 0
Атака 256
Защита 128
Настроение Лошо
Нагласа 128, Добър
Раса Демон
Чар 64

Запътваш се към полето, където знаеш, че спят уморените воини.

Имаш 6 останали битки с друг играч за днес.

Клоун Playstation 3 ниво 3 [Биография] [Атака]
Дявол Xbox360 ниво 9 [Биография] [Атака]
Маестро Nintendo Wii ниво 7 [Биография] [Атака]
Гладиатор PSP ниво 1 [Биография] [Атака]

Виждаш Селянин Playstation 2 да спи тук, но сърце не ти дава да атакуваш толкова слаб и кекав воин.
Виждаш Четник GameCube да спи тук, но сърце не ти дава да атакуваш толкова слаб и кекав воин.
Виждаш Фермерка PSX да спи тук, но сърце не ти дава да атакуваш толкова слаб и кекав воин.
Виждаш Пътешественица GBA да спи тук, но сърце не ти дава да атакуваш толкова слаб и кекав воин.

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

Хайде, момчета, имате поща :lol:

Odiboss
Мнения: 137
Регистриран преди: 17 години

Мнение Odiboss16 години

И току що видяхте на пощите си ПОООБЕДИТЕЛЯ В NEXXT GEN WARR-a ... SEGAAAAAAAAAAAA DREEEAMCASTT !!! :ura: Ураааа

Кой е онлайн