Игрите за DREAMCAST, които не поддържат FSAA

It's been AGES!
Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

knarfiol написа:Тогава дай ми и ти линк да прочета, числата, които споменаваш от ОФИЦИАЛНИТЕ източници. И също искам да прочета това, което твърдиш за Tile-Based Rendering-a, защото явно игнорираш това, което аз съм написал, че става въпрос за текстурите, а не за самите триъгълници.
Докато не представиш такъв материал, нещата са следните: твоята дума срещу думата на професионалист (авторът на статията от линка). Познай коя тежи повече.

Edit: Сега като разгледах други отговори на HANK забелязах, че намирисва на MS, т.е. за tilt в полза на PS2 не може да става въпрос (докато за Xbox се усеща нещо такова), ако подозираш такива работи.



:roll: Аз ти ги цитирах тук подробно. Ако искаш повече - потърси си ги сам. А ако смяташ цитираните от теб стойности за истински - успех! На тоя твой човек толкова му тежи думата, че всеки миг ще потъне на дъното на блатото, където и е мястото...

Забравих да спомена, че си повече от прав - PS2 изобразява над 384 милиарда шестоъгълника за милисекунда. :idea:

knarfiol
Мнения: 514
Регистриран преди: 17 години

Мнение knarfiol16 години

Дам, знаех си, че ще кажеш да си ги потърся сам. Ами точно това правя ако не забелязваш. Всичко, което намирам по въпроса противоречи с твоята версия (най-малкото число, което откривам за PS2 е 10 млн.), затова предложих да ми покажеш доказателство, но явно не можеш. Какво повече да коментирам? Излишно е.

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

knarfiol написа:Дам, знаех си, че ще кажеш да си ги потърся сам. Ами точно това правя ако не забелязваш. Всичко, което намирам по въпроса противоречи с твоята версия (най-малкото число, което откривам за PS2 е 10 млн.), затова предложих да ми покажеш доказателство, но явно не можеш. Какво повече да коментирам? Излишно е.

Казах да си потърсиш сам, не защото няма такава официална информация в интернет, а защото не съм бавачка на никого и не ми се занимава да търся. А ти с твоето търсене всеки път ми цитираш някакви измишльотини, с все по-различни стойности за всички конзоли. Естествено, че ще намираш все космически стойности за възможностите на PS2 - само допреди 2 години най-ниската стойност беше 16 милиона триъгълника в секунда, малко преди това най-ниската беше 20 и няколко милиона, още преди това беше съответно 55, 66 и 77 милиона.
И какво ми го възхваляваш този ЕЕ? Дори да приемем, че той е способен на някои ефекти, на които DC не е (и обратното важи, не забравяй!), скоро появилите се след това GCN и особено XBOX го издухват отвсякъде, по графични възможности. А ти продължавай да си твърдиш, че PS2 показвал в игра повече триъгълници и от трите останали конзоли от предишното поколение.... Това, че чиповете на тези конзоли нямат "емоционални" имена от сорта на Emotion Engine, не ги прави някакви случайни чипчета, дишащи прахта на ЕЕ. Имал незнам си какво програмируемо и вадел DX9 ефекти - пич, под OpenGL не се налага да имаш и DX9999, защото това е отворена графична библиотека, която можеш да ползваш и при DC, GCN, XBOX, и практически можеш да изкараш под OpenGL почти всякакви ефекти, които не съществуват дори и в момента за DX???. А този твоя ефект, който си вършел работата по замазването на пикселите толкова "повече от добре"... - погледни пикселизацията на почти всички PS2 заглавия и пак ела да си говорим.

knarfiol
Мнения: 514
Регистриран преди: 17 години

Мнение knarfiol16 години

Естествено, че ще намираш все космически стойности за възможностите на PS2 - само допреди 2 години най-ниската стойност беше 16 милиона триъгълника в секунда, малко преди това най-ниската беше 20 и няколко милиона, още преди това беше съответно 55, 66 и 77 милиона.
PS2 прави любимите ти "55, 66, 77 милиона", колкото Xbox - 125.
Аз дори не съм ги споменавал, а ти във всеки твой пост ги повтаряш.
И какво ми го възхваляваш този ЕЕ? Дори да приемем, че той е способен на някои ефекти, на които DC не е (и обратното важи, не забравяй!), скоро появилите се след това GCN и особено XBOX го издухват отвсякъде, по графични възможности. А ти продължавай да си твърдиш, че PS2 показвал в игра повече триъгълници и от трите останали конзоли от предишното поколение.... Това, че чиповете на тези конзоли нямат "емоционални" имена от сорта на Emotion Engine, не ги прави някакви случайни чипчета, дишащи прахта на ЕЕ.
+
Забравих да спомена, че си повече от прав - PS2 изобразява над 384 милиарда шестоъгълника за милисекунда.
Ох, ти на 10 години ли си, та ми ги говориш такива? О, да вярно, не си на 10, но пък си от най-коравите фенбои!
Имал незнам си какво програмируемо и вадел DX9 ефекти - пич, под OpenGL не се налага да имаш и DX9999, защото това е отворена графична библиотека, която можеш да ползваш и при DC, GCN, XBOX, и практически можеш да изкараш под OpenGL почти всякакви ефекти, които не съществуват дори и в момента за DX???.
Никъде не съм казал че PS2 използва DX, но и това добре си го знаеш, важното е да кажеш нещо, макар и пълна глупост и с нарочно криворазбрани мои твърдения.
А този твоя ефект, който си вършел работата по замазването на пикселите толкова "повече от добре"... - погледни пикселизацията на почти всички PS2 заглавия и пак ела да си говорим.
Повярвай, не са малко и тези от заглавието на темата, защото както сам знаеш това, че DC поддържа FSAA не означава, че го прилага "безплатно", а при PS2 може да не е толкова добро, но поне могат да го прибавят без да се хаби половината производителност.


Много поздрави на "анти-сони" хейт клуба.

Няма да се занимавам с теб повече.

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe16 години

Bobi написа:
Аз не съм неверник, а просто се доверявам на достоверни ОФИЦИАЛНИ данни на самите производители.

Усещаш ли оксиморона "достоверни - официални"? :wink:
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

king_of_the_universe написа:
Bobi написа:
Аз не съм неверник, а просто се доверявам на достоверни ОФИЦИАЛНИ данни на самите производители.

Усещаш ли оксиморона "достоверни - официални"? :wink:

Що бе, не всички лъжат като $ONY с техните 77, 66, 55, 20 и няколко, 16, 15, 10 и незнам си колко още триъгълника в секунда. Междувпрочем, половината от тези стойности наистина не са лъжа, но просто НЕ СЕ отнасят за истинската геометрия, която може да се изобрази В ИГРА. :wink:

Аватар
tosh
Мнения: 336
Регистриран преди: 18 години

Мнение tosh16 години

аз знам, че най-много триъгълници изобразява баба ми , чрез технологията ПЛЕТКАА - ето и пример:
Изображение
кеф ти скрита геометрия кеф ти открита геометрия

Аватар
Sath
Мнения: 1393
Регистриран преди: 18 години

Мнение Sath16 години

:yes:

Аватар
DETONATOR-M
Мнения: 3905
Регистриран преди: 18 години

Мнение DETONATOR-M16 години

Не виждам реалистични полупрозрачни сенки и HDR..
FORZA "СКРИТА СИЛА" МЪДРЕВО !

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

DETONATOR-M написа:Не виждам реалистични полупрозрачни сенки и HDR..

Обаче Anti-aliasing-а е съвършен :lol:

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe16 години

Bobi написа:
king_of_the_universe написа:
Bobi написа:
Аз не съм неверник, а просто се доверявам на достоверни ОФИЦИАЛНИ данни на самите производители.

Усещаш ли оксиморона "достоверни - официални"? :wink:

Що бе, не всички лъжат като $ONY
Тъй ли? :shock:

Надписът "The ultimate gaming machine" да ти говори нещо? :lol:
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

king_of_the_universe написа:
Тъй ли? :shock:

Надписът "The ultimate gaming machine" да ти говори нещо? :lol:

За времето си беше най-добрата конзола (технически, не по продажби и брой заглавия). :wink:

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe16 години

Bobi написа:
king_of_the_universe написа:
Тъй ли? :shock:

Надписът "The ultimate gaming machine" да ти говори нещо? :lol:

За времето си беше най-добрата конзола (технически, не по продажби и брой заглавия). :wink:
ULTIMATE
['ʌltimit]
I. 1. най-последен, най-краен, най-далечен

2. последен, краен, решителен

3. основен (за принцип)

4. максимален
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

king_of_the_universe написа:
Bobi написа:
king_of_the_universe написа:
Тъй ли? :shock:

Надписът "The ultimate gaming machine" да ти говори нещо? :lol:

За времето си беше най-добрата конзола (технически, не по продажби и брой заглавия). :wink:
ULTIMATE
['ʌltimit]
I. 1. най-последен, най-краен, най-далечен

2. последен, краен, решителен

3. основен (за принцип)

4. най-голям



Аве ти речници за буквален глупав превод не гледай. :twisted: В днешно време, тази английска дума най-често се използва със смисъл "Най-добър" или "С най-много качества" :wink:

ПП: Имах преди един ужким модерен голям френско-български речник, та там срещу думата "volant" пише "волан". :? Отварям после един кратък френско-български речник, който баща ми има от училищните си години, и там срещу "volant" пише "кормило". Та в този ужким подробен голям речник въобще липсваше българска дума "кормило" :shock: За сметка на това, срещу "кормило" гордо пишеше "volant"... Някакви подобни изцепки съм гледал и в английско-български речници.

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe16 години

Bobi написа:
Аве ти речници за буквален глупав превод не гледай. :twisted: В днешно време, тази английска дума най-често се използва със смисъл "Най-добър" или "С най-много качества" :wink:

Ultimate gaming machine - тук значението е the best or most extreme of its kind, демек - utmost. Лъжа и измама!

А и не гледай да отклоняваш темата. СЕГА също лъжат на поразия. Всеки нов Соник с претенции за "завръщане към корените на поредицата" също е лъжа и измама. :wink:
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

Говорехме за нагли лъжи относно чисто техническите възможности на конзолите, в частност за триъгълниците в секунда, а не за рекламни лозунги, които и без това са си 99% лъжа изобщо във всички сфери на търговията. :wink: Естествено, че всеки ще си рекламира стоката като най-добра, но едно е рекламен лозунг, а съвсем друго е изнасянето на умишлено заблуждаваща техническа информация. И още по-точно - умишлено укриване на истинските стойности и възможности на конзолата. Когато си говорим за интерес към възможностите на една конзола, никой не го е еня колко невидими триъгълници без грам ефекти, цвят и т.н. може да изобрази една конзола, а по-скоро колко триъгълника наистина се виждат по време на игра.

Аватар
king_of_the_universe
Мнения: 6816
Регистриран преди: 18 години

Мнение king_of_the_universe16 години

Bobi написа:Говорехме за нагли лъжи относно чисто техническите възможности на конзолите, в частност за триъгълниците в секунда, а не за рекламни лозунги, които и без това са си 99% лъжа изобщо във всички сфери на търговията. :wink: Естествено, че всеки ще си рекламира стоката като най-добра, но едно е рекламен лозунг, а съвсем друго е изнасянето на умишлено заблуждаваща техническа информация. И още по-точно - умишлено укриване на истинските стойности и възможности на конзолата.
Никой няма да изнася собствена информация, ако не го прави с цел реклама, а рекламите са 100% заблуда за потребителя и не по-малко нагла лъжа. :roll: Както в рекламите на Жилет за бръсначките, където пичовете се стържат след поне 2 процедури на нормално бръснене, или за "подмладяващите" кремове против бръчки, които се рекламират от близалки на по 18-19 годинки? Е, дайте няква сбръчкана баба да видим как като си го наложи, бръчките й изпопадат на мига, ве! Пак говорим чисто технически - за възможностите на бръсначите и на кремовете. :lol:

Алтимът, май ес! :roll:
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
b081
Мнения: 498
Регистриран преди: 18 години

Мнение b08116 години

Какво пък колкова я зачекнахте тази тема? И Сони, и М$, само това им дай -- да си мерят пишките, на кой колко му била голяма, някой си имал три, другият пък имал 8 топки... Брой ядра, мегахерци, брой конвейери и дузини подобни сухи факти. Според мен нищо друго няма значение, а това, как се използват. Преди 10 години по характеристики компютрите бяха примерно 100-пъти по-бавни. А субективно помните ли ги като 100-пъти по-бавни? Windows 3.1 тръгваше за под 10 секунди. Програмите зареждаха за 4-5 секунди. Сега чакаш с минути. И защо? Нали всичко е стотици пъти по-бързо! И процесорите, и паметите, и дисковете, и оптичните устройства.

За какво ми е тази машина, след като непрекъснато трябва да седя и да я чакам. Нали уж смята по-бързо от мене. Натиснеш бутон, чакаш. Отвориш врата, 10 секунди зареждане. Извикаш меню, 3 секунди зареждане. Настъпи те някой лошко, 5-6 секунди анимация и зареждане. Набиеш го, още 10 секунди анимация и зареждане. И каква е ползата от всичките мегахерци и 150-скоростни DVD-устройства?

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

Мда, за това вече съм 100% съгласен :-? Работех с 3DS Max4 преди 5 години, после минах на версия 6 и сега съм с версия 8. Резултатът е, че с добавените 3-4 нови инструмента програмата с всяка следваща версия се утежняваше в пъти. Преди 3DS Max4 летеше на моята щайга с 256MB памет, сега осмицата едва влачи, а и тръгва за 2-3 минути. Четворката се зареждаше за секунди. XP-то и то прави мизерии - преди обикновената версия си зареждаше за минута, а откакто сложих SP2, чакам по 2 минути. :? И при жените се получи тъй - много взеха да покачват разхода в последните години, едва се насмогва :lol:

Koralsky
Мнения: 13
Регистриран преди: 18 години

Мнение Koralsky16 години

tosh написа:аз знам, че най-много триъгълници изобразява баба ми , чрез технологията ПЛЕТКАА - ето и пример:
Изображение
кеф ти скрита геометрия кеф ти открита геометрия
Любов бе куче.

БТВ. Заболя ме главата още след втората страница :D Голема драма сте. Като оставим на страна безапелационния лидер "Плетката", overall PS2 е с едни гърди пред DC. Факт е че така и не видяхме крайно надупена DC игра, но както и да го погледнем, чистата сила е на страната на PS2. Хората се научиха да пишат игри за конзолата и доста от тях сътвориха чудеса. Винаги ще ми е интересно докъде можеше да стигне визуално DC и ще псувам SEGA докато не предложат на фрийлансърите оригинални дивелъпърски китове на конзолата за без кеш. Истината е че DC спря своето развитие точно преди налагнето на пост-ефекти, бъмпове, блумове и пр. почти задължителни в днешно време визуални благини. Има няколко харудерни и софтуерни елемента обаче, в които DC има превъзходство спрямо PS2. IQ (Image Quality)-то на DC е в пъти! Това важи за всички конзоли на SEGA. Цветовете са много по-живи, има по-добър контраст, а ако прибавим към това и хардуерната VGA подръжка нещата сватат още по-бистри :D DC е и едно малко текстурно зверче. Но това доста дивелъпъри го разбраха едва след като започнаха да пишат игри и за PS2. Пускам ви една от последните бети на DC игра - GunValkyire ( в последствие, една от най-красивите игри за Xbox). Интересното в случая е, че Panzer Dragoon Orta също използва енджина на GV, който реално е писан за Dreamcast). Както казах обаче, като процесрона мощ и филрейт, PS2 определено е по-напред. Много по-напред. И въпреки слабото видео, доста качествени дивелъпъри написаха класни визуални ефекти на асемблер, като по този начин заглавия като GOW, SOTC, MGS3, ZOE 2 и много други са ай-канди дори за 2007-ма година. В защита на DC мога споделя, че докато конзолата беше жива, мултиплатформените заглавия (DOA2, Resident Evil: Code Veronica, REZ, RTRB, MDK2 и др.) изглеждаха видимо по-добре на бялата тухла, отколкото на PS2.
In the end, DC бе много добре асемблиран хардуер, който обаче overall e по-слаб от PS2. И дори да го бяха надупили до край, едва ли щяхме да видим GOW II или SOTC визия на DC игра. But you never know, right? :D

БТВ. Споменах ли, че спора е меко казано безумен? Също като този за Wii? :D

П.П. Тошка, ще те еба страстно задето ми прати темата :D:D:D:D:D:D:D:D:D.

Аватар
Bobi
Мнения: 7233
Регистриран преди: 18 години

Мнение Bobi16 години

Естествено, че DC е способен да изобрази графика като изброените от теб "надупени" PS2 заглавия, но е важен подходът, с който ще се постигне това. Навремето някои от игрите за DC бяха писани да работят под операционната система на M$, вместо тази на SEGA (DC има 2 такива), като това е водело до над 2 пъти по-слаби резултати, отколкото игрите, писани за операционната система на SEGA. А и другият проблем беше, че в онези години разрабочиците рядко впрягаха повече от 20-30% от възможностите на конзолата. С една здрава оптимизация за DC може да се постигне графика почти като в някое XBOX заглавие. Например, ако в ShenMue фигурите на хората имаха по 5 вида нива на детайлност, спокойно можеше да виждаме стотици герои наведнъж из улиците на града. Като добавим и това, че в игрите от 2000-2001 насам фоновете на нивата всъщност са една (или съвкупност от няколко) сфера с положена снимка отгоре, ни става ясно, откъде може да се пести геометрия, която да се впряга за детайлите по-наблизо. В GT3/4, Ratchet&Clank, GOW, MGS2/3, SOTC, Tekken5, Jack&Dexter, Monster hunter и т.н. виждаме този похват, който пести доста геометрия, и в същото време създава илюзията за невероятно детайлен фон. В някои от тези игри към рисувания фон на места са добавени малки триизмерни детайли (дръвчета, храстчета, камъни, водопади и т.н.), които допълнително ни карат да повярваме в илюзията, че фонът отзад наистина е триизмерен. Отдалече повечето обекти са двуизмерни, но като се приближаваш към тях, по някое време се заменят от нискодетайлен триизмерен вариант, който след още малко приближаване се заменя от още по-детайлен триизмерен модел, и накрая при доближаването му виждаш най-детайлния триизмерен модел на обекта. Това дава възможност за изобразяването на стотици дървета, храсти, скали, хора, сгради и т.н. Ако се добави и замъгляване в далечината (depth of field) на триизмерните обекти, илюзията става още по-силна, защото се размиват границите между триизмерните и двуизмерните обекти в далечината. Друг често използван похват е, когато в далечината се изобразяват само най-големите триизмерни обекти, а малките се добавят едва след приближаването им. Лошото е, че в доста игри това е направено толкова зле, че изскачането на допълнителните обекти направо боде в очите. Чудесен пример е SOTC, където някои от обектите нямат свои двуизмерни (или изключително нискодетайлни триизмерни) варианти за поглед отдалече, и изскачането им на 50 метра от камерата не е от най-красивите неща.

Преди 9 години никой не вярваше, че за N64 може да се появи толкова детайлна игра като Zelda:OOT, а по-късно и още няколко заглавия за конзолата, които определено доказаха, че тя не е чак толкова слаба, колкото се твърдеше преди това. В ръцете на способен екип графиката може да придобие учудващо добър и детайлен вид.

И нещо за Mike - изгледай това филмче и виж, как към средата и края му, се вижда много ясно смяната на различните ННД (нива на детайлност) на моделите, тоест на самата геометрия. :wink:

Вгледай се внимателно в обектите в далечината, и ще видиш, че по някое време с приближаването на героя към тях, те от двуизмерни стават триизмерни, и през определено време (според разстоянието на камерата от тях), биват заменяни от още по-детайлни варианти. Точно в 02:01 от времетраенетона филмчето отляво се вижда смяната на модела на една кула, която е на 15-ина метра от камерата.

Кой е онлайн