Sega Mega Drive
-
- RRSunknown
- Мнения: 5439
- Регистриран преди: 15 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
А аз се чудя защо толкова ме радваше специално музиката.
-
- BardoSore
- Мнения: 8869
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Саундтраковете на The Adventures of Batman & Robin и Red.Zone са близнаци направо. Въпреки това втория е по-отличаващ!
-
- RRSunknown
- Мнения: 5439
- Регистриран преди: 15 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Вчера поцъках на Вектормен след като Бардо я нахвали- еми тегава работа ми е и това не се е променило. Основния ми проблем че перспективата е търде приближена и постоянно някой ме стреля извън екрана оставяйки ми половин секунда да му видя стрелбата предварително и да я избегна - с наизустяване това се преодолява разбира се но сравнявайки с игри като контра се вижда по-удачния вариант. Много такива игри съм играл но това е единствената в която се затруднявам да мина дори първото ниво без да съм го научил наизуст. Ако трябва да я подреждам ще я поставя след Alien Soldier, Gunstar Heroes, Contra Hard Cops.
Комикс зоната действително се оказа че имало загадки които разчупват геймплея от монотонното бъхтене с един бутон но много кратка бе хора - след като видиш за пъзелите няма никакъв стимул за преиграване- просто знаеш какво да правиш и има само един начин да го направиш най-правилен. Но се съгласявам тук че играта е добра.
Altered Beast не е лоша като идея но едно че геймплея се влачи като родопска песен като ти налага темпото вместо да те оставя само да се придвижваш и две че главния герой е просто уникален пън като раздвижване докато успее да се преобрази - бавни, лагещи удари, никакво усещане за сблъсък, ниска повратливост за избягване на заплахи- цялата работа се върти около тайминга на ударите.
Комикс зоната действително се оказа че имало загадки които разчупват геймплея от монотонното бъхтене с един бутон но много кратка бе хора - след като видиш за пъзелите няма никакъв стимул за преиграване- просто знаеш какво да правиш и има само един начин да го направиш най-правилен. Но се съгласявам тук че играта е добра.
Altered Beast не е лоша като идея но едно че геймплея се влачи като родопска песен като ти налага темпото вместо да те оставя само да се придвижваш и две че главния герой е просто уникален пън като раздвижване докато успее да се преобрази - бавни, лагещи удари, никакво усещане за сблъсък, ниска повратливост за избягване на заплахи- цялата работа се върти около тайминга на ударите.
-
- The Demon
- Мнения: 3910
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
То пък сякаш и сега няма игри, които присъстват във всяка класация, само заради графиката си или по-оригинално изпълнение + изключително неоригинален и скучен геймплей. Revenge of Shinobi съм я играл много отдавна, но пак от време на време слушам саудтрака правен от Yuzo Koshiro. Много яка музика, само заради това си струва. Гложда ме любопитство толкова ли е зле колкото я описваш и мисля да я пусна. Според мен малко преувеличаваш, но ще пиша после. Тройката я изиграх преди 1-2 години и беше супер. Вектормените представляват отговора на SEGA за графиката на Donkey Kong Country (ако добре си спомнявам) Спрайтчетата са от пререндвана компютърна графика, за да изглежда визията по модерна. Но играта в никакъв случай не е перфектна или някаква геймплей класика. Като цяло обаче е оставила следа по свой начин.
Навремето какви неща сме играли. Куцо управление, небалансирана трудност изискваща заучаване на противниците и нивото... Това беше един от начините да се направи трудна игра. Дразнещия начин. Но въпреки всичко, ние пак ги играехме. Говоря и за 8 битовите също.
Навремето какви неща сме играли. Куцо управление, небалансирана трудност изискваща заучаване на противниците и нивото... Това беше един от начините да се направи трудна игра. Дразнещия начин. Но въпреки всичко, ние пак ги играехме. Говоря и за 8 битовите също.
-
- Bobi
- Мнения: 7233
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Хммм, то и старичкият Tomb raider в днешно време може да изглежда ръбат, с ограничени движения и недъгава камера, която ти се явява като скрит враг, но при поява си, играта беше абсолютната сензация, защото дотогава нямаше друга в жанра с чак такава свобода на действие. Същото е и за Quake - тогава беше някакъв огромен феномен, че можеш да... клякаш и скачаш в стрелба от първо лице. В наши дни, това е нещо нормално, защото вече сме разглезени с какви ли не допълнения в начина на игра, но за времето си определени игри бяха основоположници в своите жанрове.
За трудността или управлението е малко спорно да се говори, защото дори и "Vectorman" навремето не беше сред най-трудните игри в жанра си. Напротив, имаше доста други, които бяха практически неиграеми и трябваше да умираш безброй пъти в тях, докато назубриш как се минава всеки пиксел от нивата. Колкото "по-битови" стават игрите с годините, толкова по-малко умения изискват за доброто им овладяването от страна на играчите. Разбира се, дори и в днешно време тук-там се срещат някои доста корави игри, но ако сравним трудността на болшинството 8- и 16-битови игри с тези в момента... Повечето игри за NES са невъзможни за превъртане от 99,9% от играчите.
А за "Altered beast"... - да, определено е доста надценена и по този въпрос съм напълно съгласен. Но не и за останалите от гореизброените игри.
"Comix zone" - уникален начин на представяне на историята, посредством комиксова постройка на нивата, от което зависи и начинът на игра. Доколкото помня, май можеше и да избираш тук-таме по кой път да минеш, но може и да греша. Бойната система беше една от най-богатите в жанра за времето си - можеш да комбинираш удари с ръце и крака, имаш и удари след скок, подсечки, блок и т.н. В днешно време всичко това е стандарт, но преди 15-ина години, това си беше доста голям плюс пред конкуренцията. Колкото до краткостта - навремето беше нормално една игра да се превърта за час-два, а само ролевките и някои други игри изискваха повече, за да видиш завършващите надписи. А в сегашните игри, дори и 10-15 часа ни се струват малко.
"Adventures of Batman & Robin" - Лично на мен ми беше достабезинтересна и прекомерно трудна, така че не видях в нея друго, освен впечатляваща графика и добра музика. По онова време редовно джитках на Alien soldier и Contra: Hard corps, така че...
За трудността или управлението е малко спорно да се говори, защото дори и "Vectorman" навремето не беше сред най-трудните игри в жанра си. Напротив, имаше доста други, които бяха практически неиграеми и трябваше да умираш безброй пъти в тях, докато назубриш как се минава всеки пиксел от нивата. Колкото "по-битови" стават игрите с годините, толкова по-малко умения изискват за доброто им овладяването от страна на играчите. Разбира се, дори и в днешно време тук-там се срещат някои доста корави игри, но ако сравним трудността на болшинството 8- и 16-битови игри с тези в момента... Повечето игри за NES са невъзможни за превъртане от 99,9% от играчите.
А за "Altered beast"... - да, определено е доста надценена и по този въпрос съм напълно съгласен. Но не и за останалите от гореизброените игри.
"Comix zone" - уникален начин на представяне на историята, посредством комиксова постройка на нивата, от което зависи и начинът на игра. Доколкото помня, май можеше и да избираш тук-таме по кой път да минеш, но може и да греша. Бойната система беше една от най-богатите в жанра за времето си - можеш да комбинираш удари с ръце и крака, имаш и удари след скок, подсечки, блок и т.н. В днешно време всичко това е стандарт, но преди 15-ина години, това си беше доста голям плюс пред конкуренцията. Колкото до краткостта - навремето беше нормално една игра да се превърта за час-два, а само ролевките и някои други игри изискваха повече, за да видиш завършващите надписи. А в сегашните игри, дори и 10-15 часа ни се струват малко.
"Adventures of Batman & Robin" - Лично на мен ми беше достабезинтересна и прекомерно трудна, така че не видях в нея друго, освен впечатляваща графика и добра музика. По онова време редовно джитках на Alien soldier и Contra: Hard corps, така че...
-
- BardoSore
- Мнения: 8869
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Така е в играта. В определени моменти можеше да избираш към коя кутийка да продължиш.Bobi написа: "Comix zone"...
Доколкото помня, май можеше и да избираш тук-таме по кой път да минеш, но може и да греша.
-
- RRSunknown
- Мнения: 5439
- Регистриран преди: 15 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
За Comix Zone се съгласям - бива си я - убедихте ме.
Сега да си поговорим за Ecco the Dolphin - още една игра която навсякъде присъства във всякакви колекции на SEGA. Интересното е че не познавам човек който да е успял да я мине (без емулатор). Аз самия пробвах с емулатор но макар играта да има прекрасна графика и интересе замисъл просто в един момент коридорите за лутане ми дойдоха в повече и не издържах след като на 1-2 места се въртях в кръг по 1 час не знаейки какво да правя.
Сега да си поговорим за Ecco the Dolphin - още една игра която навсякъде присъства във всякакви колекции на SEGA. Интересното е че не познавам човек който да е успял да я мине (без емулатор). Аз самия пробвах с емулатор но макар играта да има прекрасна графика и интересе замисъл просто в един момент коридорите за лутане ми дойдоха в повече и не издържах след като на 1-2 места се въртях в кръг по 1 час не знаейки какво да правя.
-
- Jeru
- Мнения: 5027
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Действително се било оказало, че имало загадки? Ти, какво, дори не си я бил играл преди да я сложиш в класацията с "Най-надценените игри за Sega MD" ли?
http://www.last.fm/user/NewJackHustler/?chartstyle=Geldropdown-small
-
- RRSunknown
- Мнения: 5439
- Регистриран преди: 15 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Играл съм я но просто не съм стигал до местата които бих нарекъл "загадки".
Edit: Избистрих защо ме дразни Комикс Зоната - едното е чепрез цялата игра боя протича по един и същ начин без никакви подобрения и ъпгрейди в ударите, и второто е че боя сякаш е изкуствено удължен - враговете имат прекалено много живот за времето което ги биеш и прекалено много стоят в защита. Това че по една минута биеш врати и капаци за някои може да е революционно нововъведение но за мен е чисто изкуствено бавене на геймплея. А за 30-те минути геймплей (30 минути игра ебаси!) ако тези неща ги нямаше можеше да се окаже че геймплея е 20 минути.
Edit: Избистрих защо ме дразни Комикс Зоната - едното е чепрез цялата игра боя протича по един и същ начин без никакви подобрения и ъпгрейди в ударите, и второто е че боя сякаш е изкуствено удължен - враговете имат прекалено много живот за времето което ги биеш и прекалено много стоят в защита. Това че по една минута биеш врати и капаци за някои може да е революционно нововъведение но за мен е чисто изкуствено бавене на геймплея. А за 30-те минути геймплей (30 минути игра ебаси!) ако тези неща ги нямаше можеше да се окаже че геймплея е 20 минути.
-
- dra6ko_second_chance
- Мнения: 1417
- Регистриран преди: 16 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Revange of Shnobi-играта си е доста добра,а музиката е супер.Графиакта на нивата е на доста добро ниво особенно нивото със горящата гора(едно от любимите ми,даже след малко пак ще си я пусна на конзолката да пойграя че съмя позабравил).Играта анвремето неуспявах да я врътна с 1 кредит,но сега и разказвам фамилията по всички параграфи на най-трудно ниво:).За разлика от безумието с кучето.То даже първата част за аркадни автомати-Shnobi я превъзхожда(защото там има нещо за което си струва и е итнересно да се играе)
-
- RRSunknown
- Мнения: 5439
- Регистриран преди: 15 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Глупости - кучето е 100 по-добра във всичко от Revenge - флуидност на движенията, управление, дизайн, баланс на трудноста.
Иначе убий ме братле но за никаква горяща гора не се сещам в Ривенджа - току що прехвърлих един longplay в yuotube да се уверя за всеки случай че нямам грешна памет и не видях такова ниво
Ако ми говориш обаче за тази горяща гора (3:00 минути от началото ) значи говориш за съвсем друга игра - Shinobi 3 (която е една от най-добрите изобщо и я хваля на няколко места в темата изтъквайки разликата и с Revenge)
Аз говоря за тази игра
Иначе убий ме братле но за никаква горяща гора не се сещам в Ривенджа - току що прехвърлих един longplay в yuotube да се уверя за всеки случай че нямам грешна памет и не видях такова ниво
Ако ми говориш обаче за тази горяща гора (3:00 минути от началото ) значи говориш за съвсем друга игра - Shinobi 3 (която е една от най-добрите изобщо и я хваля на няколко места в темата изтъквайки разликата и с Revenge)
Аз говоря за тази игра
-
- dra6ko_second_chance
- Мнения: 1417
- Регистриран преди: 16 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Да,ставало е дума за 3-ката,моя грешка
-
- RRSunknown
- Мнения: 5439
- Регистриран преди: 15 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Добавям още една свръх надценена игра
Strider
Явно за някои хора това е есенцията на 16 битовата конзола, царя на екшъните, игра превъзхождаща Сониците, Контра, Шиноби, Гънстар хироус, Стрийтс оф рейдж и всички други защото са я шибнали на първо място в клaсацията на Screwattacks
Единственото което виждам аз е дървена графика и движения, еднообразен единствен удар и липса на ъпгрейди и репетативен напълно стандартен аркаден екшън с небалансирана трудност.
Strider
Явно за някои хора това е есенцията на 16 битовата конзола, царя на екшъните, игра превъзхождаща Сониците, Контра, Шиноби, Гънстар хироус, Стрийтс оф рейдж и всички други защото са я шибнали на първо място в клaсацията на Screwattacks
Единственото което виждам аз е дървена графика и движения, еднообразен единствен удар и липса на ъпгрейди и репетативен напълно стандартен аркаден екшън с небалансирана трудност.
-
- BardoSore
- Мнения: 8869
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
И на мене ми се виждаше на времето играта, че е "дървена", но пък я играх. Втората част (PSX/Arcade) успява да вдигне летвата.
-
- RRSunknown
- Мнения: 5439
- Регистриран преди: 15 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Ако чак толкова ви дразни ретро тематиката - заповядай и я изтрий. Не съм аз човека който решава съдбата на форума все пак.
Прочее мисля да пусна и тема за най-подценените и неизвестни игри но това ще стане като си ги избистря след ден -два.
иначе и аз я играх Страйдъра но в една евентуална класация би била зад 25-30 място в най-добрия случай но идеята ми за надценено е нещо което се поставя в десятката на разни класации а реално е средняшко.
Прочее мисля да пусна и тема за най-подценените и неизвестни игри но това ще стане като си ги избистря след ден -два.
иначе и аз я играх Страйдъра но в една евентуална класация би била зад 25-30 място в най-добрия случай но идеята ми за надценено е нещо което се поставя в десятката на разни класации а реално е средняшко.
-
- Bobi
- Мнения: 7233
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Според мен, темата за най-надценените игри за Mega drive е точно за тук и не бива да се омешва с тема за игри от други платформи. А най-подценените игри може да ги изброим и тук. Веднага добавям в списъка Streets of rage 3
-
- vvarp
- Мнения: 4516
- Регистриран преди: 18 години
-
- Jeru
- Мнения: 5027
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Сега пък Strider... RRS, тия заглавия играл ли си ги на времето или сега "наваксваш"?
http://www.last.fm/user/NewJackHustler/?chartstyle=Geldropdown-small
-
- RRSunknown
- Мнения: 5439
- Регистриран преди: 15 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Навремето стигах до трето ниво на Страйдър за разлика от всички други 50-тина игри които бях играл и още 90-те години ми се струваше крайно средняшка в сравнение с другите игри.
И вярно - ще си пусна една нова тема - любими заглавия които ги няма в класации или Ултимейт колекции. Даже всъщост още довечера ще я пусна с коментари и скрийнове.
Иначе имам усещането че някои хора не са наясно с темата ми и са явно са останали с впечатление че е тема за хейт на общо основание върху добри игри. Не е така - не казвам че са боклуци заглавията които изброявам - казвам че не заслужават да заемат първи места по калсации и колекции за сметка на други - по -качествени игри.
И вярно - ще си пусна една нова тема - любими заглавия които ги няма в класации или Ултимейт колекции. Даже всъщост още довечера ще я пусна с коментари и скрийнове.
Иначе имам усещането че някои хора не са наясно с темата ми и са явно са останали с впечатление че е тема за хейт на общо основание върху добри игри. Не е така - не казвам че са боклуци заглавията които изброявам - казвам че не заслужават да заемат първи места по калсации и колекции за сметка на други - по -качествени игри.
-
- The Demon
- Мнения: 3910
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Мен успя да ме накараш да си пусна Revenge Of Shinobi. Тази игра наистина почти не съм я играл навремето. Съвсем бегло си спомням първо ниво и началното интро. Малко е дървеничка, но пък ми напомня повече на геймплея на оригинала, отколкото на Shinobi 3. Тя и играта си е голяма колкото Master System касета (512 kb) Води се една от първите игри за MD през 89-та. Ще поцъкам повече, че ми стана интересно... много ме бият. Не знам обаче как успявам да го направя този блок от време на време. Музиката е трепач, ама това си го знаех и преди това. При всички положения, 3-ката трябва да е преди тази в класациите.
-
- me3x
- Мнения: 4122
- Регистриран преди: 18 години
Re: Ретро тема "Най-надценените игри за Sega MD"
Не знам кое Шиноби съм играл преди 20-ина години на MD, но си спомням едно негово ниво с падащи камъни. Потроших се до като го мина. Продълженията не са безкрайни и си е ебало мамата. В геймплея беше заложена способност от един камък в движение да отскачаш на друг, а те падаха отвесно и с различна скорост. Много нерви, много - то и за това ми се е набило в главата.
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight