На всяко гърне циклеж

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3146
Регистриран на: преди 12 години

На всяко гърне циклеж

Мнение vvarpпреди 1 месец

Досадната рутина да ореш за предмети, валути, нива се оказва новата нормалност. Вече няма място за бързина и тактика, докато т.нар. grinding се насажда ни в клин, ни в ръкав, без значение от жанр, бюджет или монетизация.
  • В Prey 2017, цялата система за развитие се основава на клошарстване и рециклиране на хиляди отпадъци. Как така System Shock и Deus Ex, чиито духовен наследник се пише Prey, можеха без?

    Единственият начин да минеш Cuphead е след, съвсем буквално, стотици екрани с надписа "You died". Нещо не си спомням да съм циклил 50+ пъти едно и също ниво на Contra или Gunstar Heroes или на която и да от класиките, вдъхновили Cuphead.

    Да напредваш в Hollow Knight е равносилно да удариш в земята Федералния резерв по валутни запаси. Като през цялото време си на косъм да загубиш всичко. А говорим за заглавие, уж съвременна еволюция на Metroid и Castlevania.

    За новия Wolfenstein пък чувам, че играчът се превръща в комбайн за муниции и аптечки.

    Даже Nintendo не останаха по-назад с най-новите Legend of Zelda и Super Mario, където напредването е вързано към 900! "collectаbles" и се налага да циклиш както никога досега.
И всичкото това циклене е само за тази година, при изпипани, самостоятелни заглавия. Нито са състезателни, нито MMO, дори не са RPG-та. Даже нямат микроплащания :dizzy:

Ясно, че не може игрите да разчитат само на бързина и тактика и донякъде съм съгласен за ползата от т.нар. treadmills. Но границата определено е премината щом се оказва, че все по-голяма част от времето прекарано с коя да е съвременна игра се състои именно в grind. Лично, не ща да цикля 20 часа, за да играя 5 (и по-малко).

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7481
Регистриран на: преди 10 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение epedosпреди 1 месец

Не съм сигурен, че Къпхед е адекватен пример, но и мен ми умира коня при изкуствено раздут "кънтент" като гореописания. За жалост в Зелдата тия еднакви храмове наистина се усещат като ре_циклиране след поредната дузина. С Мариото още не съм запознат, но обикновено там прогреса в нови геймплей механики си идваше с прогресирането на нивата, не зависеше от колектъбъли. Сега как е?
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5695
Регистриран на: преди 12 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение king_of_the_universeпреди 1 месец

Продължителността на всяка игра може най-евтино, най-бързо и най-много да бъде удължена чрез вкарване на грайнд (към който спадат и малоумните странични куестове от типа "донеси ми 10 пера от дългопера кукумявка") и бектрекинг. Грайндът по се вписва в геймплея, докато бектрекингът не става за вмъкване помежду другото, без да се набива на очи. Навремето игрите от повечето жанрове се минаваха за под час, ролевките - 20-40 часа макс. Сега, ако има игра под 5 часа, народът се тръшка и блъска, та затова се налага бърз и евтин пълнеж.

И още по- важно: от грайнда до неговото скипване чрез микротрансакции крачката е много малка. Ето я двойната печалба за създателите на игри: рекламират си играта с дължина 50+ часа геймплей, геймърите купуват и виждат че 30 от тия 50 са безмозъчен грайнд. Но все пак са понапреднали и искат някакси да избутат до края. И тогава "на помощ" се притичват създателите, които пускат микрота за бързо пей ту уин.

А бъдещето е на игрите, които още по замисъл са грайнд фест + транзакции за преодоляването му или поне за разнообразяването му с пръдни като козметични добавки и др. Грайндът е първата и най-важна стъпка към транзакциите, печалбата от които сигурно надминава и най-развинтеното въображение.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4559
Регистриран на: преди 12 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение cainпреди 1 месец

Аз се замислих как игри които бяха като даденост ps2/xbox ерата и донякъде ps3/x360 днес са като бели лястовици. Страхотни FPS, игри тип Ninja Gaiden и т.н. днешно време са рядкост да ги видиш от голямо студио. Особено пък напоследък всичко се грайнди, левълва, събира. Имам чувството че цели жанрове се заличават и днешно време всичко е насочено към това да държи играча колкото се може по-дълго време.
PC mustard race

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3146
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 1 месец

И аз стигам до същите изводи, както за причините, така и за бъдещето на тая практика. В същото време обаче, играещите имат все по-малко време и все повече неща за разцъкване. Интересно как масовото зацикляне ще се отрази на това разнообразие от заглавия...

Защото, както и да го гледаме, малко са хората, които биха отсвирли някоя "игра"-циклеж в полза на лавината от заглавия. Потребителската маса е склонна да цикли в продължение на години едно и също нещо, за сметка на всичко останало. От там, по-малко приходи за всичко, дето не е Heartstone, Destiny, COD или Candy Crush и съответно, още по-малко алтернативи.

Потребителски аватар
Ju1968
Контакти:
Console Ninja
Console Ninja
Мнения: 343
Регистриран на: преди 3 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение Ju1968преди 2 седмици

Не смятам, че в Breath of The Wild има грайндване. Поне аз не съм изпадал в ситуация да трябва да правя нещо скучно и монотонно, за да продължа напред.

Ненавиждам грайнда. Свързвам го най-вече с игри, в които трябва да качваш левъли. Това е една от причините да отказвам все още да стигна до края на Xenoglade Chronicles и X - игрите имат много хубави моменти, но отказвам да грайндвам, за да ги усетя. Затова ще скипна новата. Разбрах, че и новият Асасин ползва левъли, които ти ограничават уж отворения свят.

В Сплатуун 2 едно от малкото неща, които не харесвам, е че трябва да качваш левъли, за да отключваш нови оръжия. А това става много бавно. Наскоро сложиха в играта нов чадър - пушка. Влизам да го видя - трябват ми още десет нива, за да го отключа. Не останах доволен.

Потребителски аватар
Dementius
Console Master
Console Master
Мнения: 1216
Регистриран на: преди 10 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение Dementiusпреди 2 седмици

Мда, циклажа в Splatoon е много глупав. Поне не е необходимо да даваш пари за да се буустнеш - от сингъл кампаниите има билети, които ти дадват 50% повече XP. Даже не трябва да преиграваш нивата, тези билети са на overworld света - само ги събираш и излизаш. Обменят се при скаридата, който е в един форгон в средата на лобито.

Но специално за чадъра и някои от другите оръжия има смисъл да са заключени, но според мен трябва да е само първите няколко нива. А те май се оключват към 15-то, което си е доста игра ако искаш специално тях да пробваш.

Ако искаш да качваш бързо нива играй с най-доброто ти оръжие последователни мачове. След десетия или дванайстия почва да ти дава 6 пъти повече XP.

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3018
Регистриран на: преди 9 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение danailkillerпреди 2 седмици

От всички игри, които напоследък играх то и аз се присъединявам, че в Splatoon 2 грайнда беше твърде силно застъпен, че да не измърморя по повода. Разбирам, че искат да ти дават някакъв повод да се почувстваш, че имаш прогрес, но нивата се качват само и единствено, че да ти се отключи опцията да си купиш дадено оръжие.

Аз бая си я поцъках де, и да - ако се заиграеш малко по-дълго и се справяш добре (и не излизаш от лобито) то започва да ти дава повече EXP, но все пак е тъпотия.

За гореспоменатите игри - Assassin's Creed: Origins разчупва страшно много формулата на цялата поредица и нивата на теб и гадовете са голям плюс. Никой не те кара да грайндиш в тази игра де, то няма и голям смисъл, защото гадовете дават много малко EXP на фона на свършените куестове. Реално никой не те и спира да се набуташ навсякъде из отвореният свят, просто ако отидеш супер-ниско ниво на място където гадовете са високо ще трябва много по-успешно да се промъкваш, защото ако те забележат няма да успееш да ги убиеш просто ей-така :).

И двата Xenoblade-а, са JRPG-та като тип, при това те доста наподобяват на single-player MMO, така че при тях грайнда си е част от общият замисъл на прогреса. Знам, че в наши дни "грайнда" стана обидна дума, но навремето всички си го очаквахме това от JRPG-тата и никой не му обръщаше внимание :crazy: . На мен и сега не ми пречи де, стига да е направено да ти е достатъчно интересно да правиш това, което ти дава EXP, точки, или там каквото ти трябва в съответната игра.

В този ред на мисли днес попрегледах там повечето видеа, които пуснаха IGN, Gamespot и т.н. от геймплей на Xenoblade Chronicles 2 и доста повече се надъхах от това което видях. Особено спрямо видимо дърварските и просташки направени трейлъри, с които опитват да ни зарибят. И така де, направих си pre-order-а аз, и я чакам (евентуално) петък да дойде.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Отговори

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост