Поредицата Final Fantasy

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
Slavi
True Gamer
True Gamer
Мнения: 208
Регистриран на: преди 12 години

Мнение Slaviпреди 10 години

Ами ако бях чел, можеше изобщо да не я играя.
Не си прав разбира се. Да четеш за игра и да играеш на нея подробно няма нищо общо. Това особено важи за толкова обемна игра като FFX.
- През 2000 я хайпваха до полуда като революционното nex'gen продължение на поредицата. Не съм забелязал играта да предлага nex'gen преживяване
- Тези които хайпват обикновено говорят, анализират, правят прогнози и тн. въз основа на трейлъри, скрийншотове интервюта и тн. преди да е излязла играта. Когато става дума за нещо толкова комплесно като FF всички тези предварителни "заклеймяванки" са супер абсурдни. Като излезе играта тия хора играят 5-6 часа колко да не са капо и после подхващат хайпа около следващото предстоящо заглавие. Малоумна работа. Всяка част на FF е комплексна игра. Независимо кой за gen-ове говори най-важното е как изглежда играта цялостно.
- Вместо това, отново ставаме свидетели на random битки
- В играта има encounter none. Има много голяма вероятност този предмет да ти се падне в calm lands или планината след това, дори да знаеш къде се ходи и да бързаш.
- Battle screens
- Battle Screen дава време човек да помисли над действията си и да се подготви психически за евнтуална трудна битка. Ако ти се случи да отиваш в calm lands за пръв път без да имаш ribbon и ти се падне Marlboro ще се окажеш неприятно изненадан.
- Бойната система е попретоплена версия на тази от първия Dragon Quest (1986)
- Какво значи "попретоплена"? Бойната система на всяко едно FF е много комплексно нещо и ако има един елемент, който да прилича на нещо друго от някъде (в днешно време всеки взаимства, това не го отричам) това не значи, че цялостно бойната система се използва по същия начин и е елементарна, клиширана и тн. Героите както и Аеоните имат един вид affinity дето не го пише никъде вътре в играта и се усеща само ако са развити героите на макс. Sphere Grid-а е доста интересно нововъдение и е от голямо значение, да не говорим, че има 2 вида Sphere Grid. Toва че FFX е много популярна игра и има хора, които искат да я превъртят, за да са "в час" мързи ги да мислят и ползват само attack и cure, умират по 15 на босовете, и после влизат в gamefaqs, след като мине някоя кът сцена забравят какви са им настройките понеже си палят цигара и/или си сипват кафе е друг въпрос.
- Линейна
- Има много сайд куестове. Ако човек играе за 2ри път и знае кога къде е и какво става може да изпълнява много от тях паралелно с развитието на историята. Първия път е винаги по-трудно, но пак има вариант стига на човек да му е интересно и да играе с желание.
- Йоджимбо, дето трепе всичко с един удар
- Това се случва на random и не е нещо на което може да се разчита постоянно. Иначе е вярно, че ако имаш някъде близо safe point и после бос може директно да "тестваш" с някакви приемливи суми докато направи zanmatou. Всичко зависи от конкретната ситуация. В US версията на играта прави zanmatou по-лесно от колкото в японската. Въпреки това не може да се разчита само на него и ако някой го направи има голяма вероятност да изгуби много повече време в умиране и връщане от това, което е искал да спести като мине "набързо". В тази връзка ако някой отиде неподготвен при Dark Shiva, Dark Yojimbo или Dark Bahamut, опита да ги убие с zanmatou и не стане направо да софт - ресетва към последния save ако не иска да наблюдава как Yojimbo, а после и героите му гушват букета.
- Тоталната шарения и кич, дето струи от всичко, с изключение на декорите
- Може би на теб не ти харесва, но това е идеята. В бонус dvd-to казваха, че са се опитали да вкарат "south pacific sense" и аз мисля, че са се справили много добре. Така или иначе във всяко FF целия създаден свят е осеян с какви ли не причудливи екстри. За мен както и за всички FF играчи, които познавам това е една от многото привлекателни страни на поредицата. Tetsuya Nomura е изрод.
Преди около 2 месеца на екскурзия в бг. беше една японка - сестра на единия от тези, които правят костюмите за FF.
- Главните герои са копия на тези от VII и са бая клиширани
Cloud ~ Tidus, Yuna ~ Aerith, оная абоминация със синята коса и маникюра ~ Sephiroth, Sin ~ Jenova, Wakka (хаитянец) ~ Barret (афроамериканец), Rikku ~ Yuffie, Auron ~ Vincent...
- Нищо общо освен ако човек не се зарича да се хване за нещо дребно около външния вид като цвета на косата например. Историята е различна и героите цялостно са различни. По-рано тази година в бг. дойде Yoshiki Sakurai - единият от сценаристите на Ghost In The Shell: Stand Alone Complex, който също така е и сценарист на играта. Говорих с него на дълго и на широко. Едно от нещата, които каза е че съществуват базисни модели, по които се създава сюжет за дълга история. Някои ползват тези модели, други не, всичко оттам нататък опира до това как сценариста ще пипне детайлите и какво цялостно чуство ще предизвика историята в потребителя.
Imo ти само си чел и не си играл FFVII. Rikku и Auron са съществена част от развитието на сюжета в FFX. В FFVII Yuffie и Vincent са странична екстра и може да минеш абсолютно цялата игра без въобще да разбереш, че може да се играе с тях. Yuffie се появява само на едно място и ти взима всички пари. Оттам нататък дали въобще ще я видиш пак в играта или не е въпрос на разходка извън основната сюжетна линия.
Има един герой, който присъства традицинно навсякъде и ролята му е горе-долу една и съща и той се казва Cid.
- Сюжетът се развива прекалено бавно и предлага повече deja vu, отколкото изненади
- Горното нямаше да се набива на очи, ако не бяха протяжните cut-сцени
- Трудни са за изтърпяване, не могат да се прескачат
- Патосът и насиленият драматизъм в сцените не те прави съпричастен към случващото се, а предизвиква противоположни реакции
- Благодарение на по-горните недостатъци, персонажите са неубедителни, а някои даже противни
- Зле интегрираните в цялостния gameplay puzzles в храмовете, които са и доста некадърно направени

Ako сюжета не ти харесва и/или играеш играта за бройката е нормално нещата, които си изброил да са ти неприятни.
- Диалогът е изпълнен с клишета и доста нескопосан на моменти
- Имай предвид, че тук говорим за английски дъб на нещо, което първоначално е било предвидено да е на японски език. Аз до този момент през живота си не съм видял японска игра, която на английски да е по-добре озвучена от оригинала и далеч не съм единствен. Toва че в Япония seiyuu-тата са на толкова голяма почит не е случайно. Може би ще е същото ако чуя японски дъб на Blood Omen: Legacy of Kain...
Hideo Ishikawa - seyuu-то на Auron e много известен.
Японския език е много различен от английския и със сигурност е имало много трудности при адаптацията.

===============================================

Лично за мен в FFX най-неприятното нещо ми беше Blitzzball-а. Иначе всички хора, които познавам, които играят всички FF на макс ми казват винаги горе-долу едно и също:
"FFXII e интересна, но историята не ме кефи. От новите части (имат предвид FFX,X-2,XII) FFX цялостно е най-добре.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2210
Регистриран на: преди 12 години

Мнение The Demonпреди 10 години

Slavi написа: По-рано тази година в бг. дойде Yoshiki Sakurai - единият от сценаристите на Ghost In The Shell: Stand Alone Complex, който също така е и сценарист на играта. Говорих с него на дълго и на широко. Едно от нещата, които каза е че съществуват базисни модели, по които се създава сюжет за дълга история. Някои ползват тези модели, други не, всичко оттам нататък опира до това как сценариста ще пипне детайлите и какво цялостно чуство ще предизвика историята в потребителя.
Те базистните модели са няколко като най-често срещаните са "Да спасиш света" "Да освободиш отвлечена принцеса" и т.н. Колкото и тъпо да изглеждат, ако сценария е интересен, замесени са много теми и истории, героите изразяват чувства и играта притежава оригинална атмосфера, ще му се кефиш. Потърсих в интернет да намеря името на сценариста на дванайската. Хората отговорни за сюжета са Daisuke Watanabe и Miwa Shoda :lol:


Wanted
Dead Or Alive

Той (Threads of Fate, Kingdom Hearts Chain of Memories)
Изображение
и Tя (Sword of Mana)
Изображение

Чудя се какво ли са правили 4-ри години :-)

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 12 години

Мнение Bobiпреди 10 години

Ех, че хубави спорове са се развихрили тук. Напомнят ми на онези, които водехме преди няколко години, когато половината хора твърдяха, колко глупава е ShenMue, само защото навремето беше една малка революция и не беше лесносмилаема за масовия играч, свикнал да пуца наред с огнестрелни оръжия, вместо да се задълбочава в историята и разнищва въпроси, касаещи по-нататъшното развитие на играта. По същата логика пък, други хора прибързано намразват, да речем, MGS, Halo, FF и т.н., а всички знаем, че при игрите харесването опира до лични предпочитания и е въпрос на строго индивидуален вкус.

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 12 години

Мнение Bobiпреди 10 години

The Demon написа:Потърсих в интернет да намеря името на сценариста на дванайската. Хората които са спали 4-ри години се казват Daisuke Watanabe и Miwa Shoda :lol:
Ами ще спят, какво друго да правят :lol:

Потребителски аватар
andycole
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 5410
Регистриран на: преди 11 години

Мнение andycoleпреди 10 години

Това което ми хареса в 10 беше sphere grid-ът и това че битките бяха доста дълбоки тактически.Иначе преди това се бях наслушал колко невероятна била историята и тнт. ,но през цялото време историята не ме заинтригува.От нея ми хареса мистерията около някои герои,както и финалът,но не и като цяло, а пък светът в ff7 и ff9 за мен е доста по-добър от този в 10.
Аа,пъзелите в храмовете бяха КРАЙНО ДРАЗНЕЩИ,само като видех че има нов и лошо ми ставаше,въобще не бяха на място.

Потребителски аватар
Mdam
Контакти:
True Gamer
True Gamer
Мнения: 235
Регистриран на: преди 10 години

Мнение Mdamпреди 10 години

Едно нещо което каза mdam обаче е доста интересно и предизвиква интересен размисъл. Линейния геймплей. Дали е по добре да имаш 40 часа линеен начален куест, пълен с история, кът сцени и накрая възможност за нелинейна игра преди финалната битка, както във FF10 или нелинейна игра през цялото време. Във първия ще си се наситил на сцени,история, герои и вече когато играта вече ти харесва да продължиш със скритите турбо босове и подземия. Във втория както е FF12 е много възможно да се връщаш назад напред (а малко след средата почти навсякъде) и така злобно да си накъсаш сюжета че вобще да не се сещаш какво правиш и за какво се бориш Още един плюс за десетка според мен
Еми японците ми се струва, че имат доста... различна представа за това какво представлява едно РПГ от кажи-речи всички останали. Специално във FFX няма почти никаква реална интеракция с игралния свят. Налични са 5 абсолютно ненужни избора в диалозите и толкоз - останалото е почти 100% водене за ръчичка през тунелче от кътсцени + 2-3 секретчета (които не бих нарекъл дори странични куестове) в края. Поне за мен това е неприятно ограничаващо.
Колкото до FFXII, тя е всичко друго но не и еталон за качествен нелинеен геймплей. За добро изпълнение в тази категория трябва да се гледа повечко на запад. Където често успяват до комбинират огромен нелинеен свят, наситен със страхотни странични куестове, с чудесна централна история (за справка уникалния Planescape, Fallout 1 & 2, Baldur's Gate 2, Arcanum и т.н.).
Иначе няма нищо лошо и в линейните истории, но определено предпочитам една РОЛЕВА игра да дава поне мъъникно възможност за влизане в РОЛЯТА извън битките, а не просто да храни играча с кътсцени. Прекрасен пример за това са разните KOTOR-и, Bloodlines и т.н. (или ако искате нещо японско - Chrono Trigger примерно)
Бтв, Hellfire, ако ти е толкоз сложно да следиш какво става в някоя по-нелинейна ролева игра, винаги може да се концентрираш основно върху централната история. Друг е въпросът, че ще останеш със странното чувство, че изпускаш нещо наистина огрмно...
Jeru написа:Мислех си, че няма малоумни във форума за да пояснявам, че единствения недостатък, ще рече единствения по-сериозно дразнещ аспект от играта, а не, че всичко останало е перфектно.
Т.е. единственият по-сериозен дразнител в твоето също толкова чисто субективно колкото нашето мнение ;)
В играта има encounter none. Има много голяма вероятност този предмет да ти се падне в calm lands или планината след това, дори да знаеш къде се ходи и да бързаш.
Оу. И на кой час игра ще да е това? Нека позная - 30-тия, тамaн когато става забавно да дириш и пленяваш гадчета?
Battle Screen дава време човек да помисли над действията си и да се подготви психически за евнтуална трудна битка.
...Само за да установи че за 997-ми пореден път си има работа със зли но весели на вид репички. Но може и да си прав. Сега като се замисля Chrono Trigger трайно раздра психиката ми (от кеф), като ме лиши от време за медитация над действията, с които да преборя поредните репички.
Tetsuya Nomura е изрод.
Бре, за първи път в живота си се съгласявам за нещо с бай Слави!

Изображение
Ех, че хубави спорове са се развихрили тук. Напомнят ми на онези, които водехме преди няколко години, когато половината хора твърдяха, колко глупава е ShenMue, само защото навремето беше една малка революция и не беше лесносмилаема за масовия играч, свикнал да пуца наред с огнестрелни оръжия, вместо да се задълбочава в историята и разнищва въпроси, касаещи по-нататъшното развитие на играта.
Което е баш като куестче, комбинирано с "crate moving, direction asking simulator" (yay for Destructoid). ;)
всички знаем, че при игрите харесването опира до лични предпочитания и е въпрос на строго индивидуален вкус.
Еми тогава викам да си мълчим. И най-добре да затворим форумите, че без спорове за какво са ни? :lol:

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3086
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 10 години

Jeru написа:Случайно да усещате, че 90% от критките, които изсипвате по адрес на FF X са КРАЙНО СУБЕКТИВНИ? Защото тук не става въпрос за неща, които чисто и просто са или зле или добре направени, ами всичко опира до вкус. Повечето от нещата, които изтъквате като минуси, са минуси за вас, но не и за останалите десетки милиони фенове на FF. [...]
Съвсем обективни са си, стига да не си заслепен от носталгия по Final Fantasy X или да не си фанатизиран фен на Номура.

Slavi, хайпът не се генерира от медиите, а от изявленията на разработчици, издатели и високопоставени служители. Същите обещаваха доста неща, като това, че в играта няма да има random битки и battle screens.
Бойната система е претоплена, защото има повече прилики, отколкото разлики с тази отпреди 20 години.
Zanmato е достатъчно ефективно, за да не бъде пренебрегвано.
Героите си приличат я по външен вид, я като характер, а някои и като място в сюжетната линия и не мисля, че е съвпадение, че почти всеки герой от Final Fantasy VII си има еквивалентен образ в X.
Като казвам диалогът, нямам предвид озвучаването.
Блицболът беше на ръба на играемостта, но поне не си задължен да се занимаваш с него.

Потребителски аватар
hellfire
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1820
Регистриран на: преди 12 години

Мнение hellfireпреди 10 години

Еми японците ми се струва, че имат доста... различна представа за това какво представлява едно РПГ от кажи-речи всички останали. Специално във FFX няма почти никаква реална интеракция с игралния свят. Налични са 5 абсолютно ненужни избора в диалозите и толкоз - останалото е почти 100% водене за ръчичка през тунелче от кътсцени + 2-3 секретчета (които не бих нарекъл дори странични куестове) в края. Поне за мен това е неприятно ограничаващо.
Представата на японците може и да е различна от тази на западните разработчици, но е факт, че имат по-голям успех в този жанр от колегите си на запад. Между другото, препоръчвам ти да играеш европейската версия на ФФ10, защото американската е доста оскъдна в сравнение с нея по този критерии.
Бтв, Hellfire, ако ти е толкоз сложно да следиш какво става в някоя по-нелинейна ролева игра, винаги може да се концентрираш основно върху централната история. Друг е въпросът, че ще останеш със странното чувство, че изпускаш нещо наистина огрмно...
Опитвам се, но в повечето случаи левълите ми са твърде ниски и не успявам да прогресирам. А на мен не ми се занимава с ненужни и безмислени куестове, само за да си напомапан героите. Така правих с ФФ12, защото все пак е част от любимата ми поредица, но ми беше досадно да обикалям като гламав с часове в ловуване на скрити босове. Това не е ММОРПГ. Нямам нищо против, ако тези сайдкуестове имат някаква, поне малка, връзка с основата история. Примерно във ФФ10 онази подземна пещера бяха дали причина защо да се луташ из тунелите и да убиеш Omega & Ultima Weapon. Във ФФ7 скритият играч Винсент играе важна роля в сюжета и кът-сценките свързани с него също.
Мисълта ми е, че на играча трябва да му се даде някакъв стимул да се занимава с подобни отклонения, а не просто да ги нахвърлят вътре ей така за бройката.
Оу. И на кой час игра ще да е това? Нека позная - 30-тия, тамaн когато става забавно да дириш и пленяваш гадчета?
Винаги можеш да използваш способността Flee на Тайдъс, но защо да пропускаш точките опит, които ще вземеш от битките? Глупаво е да се избягват, защото накрая ще срещнеш някой по-силен бос, който ще те размаже отвсякъде. Първият път когато играх ФФ10 нямах мемори карта и ме уби гадния робот в Moonflow и бях адски ядосен, че трябва да почвам всичко отначало :lol: .
Еми тогава викам да си мълчим. И най-добре да затворим форумите, че без спорове за какво са ни?
Jeru имаше предивд, че дори и една игра да се смята за революция от почти всички играли я, винаги ще има някой, на когото да не му се харесва. Колкото и големи легенди да са Final Fantasy, Metal Gear, The Legend of Zelda и други утвърдени пореици, все ще има хора, за които те са безинтересни. Има една поговорка : "За всеки влак си има пътници". Друг е въпросът, че за някои "влакове" има много повече "пътници" отколкото за други :wink: .
Съвсем обективни са си, стига да не си заслепен от носталгия по Final Fantasy X или да не си фанатизиран фен на Номура.
Хм, обективни за кого? За теб и твоето лично мнение, или за дървените хейтъри от списание "РЪБ". :roll:



Според мен е глупаво да се спори кой откъде бил крал. Това че бойните системи на ФФ игрите са "копия" или "претоплени" няма никакво значение. Ако са изпипани до съвършенство или поне са се подобрили значително спрямо първообразите, значи всичко е наред. Всеки е крал идеите на някого. Няма смисъл да се обсъждат подобни теми.
Бойната система е претоплена, защото има повече прилики, отколкото разлики с тази отпреди 20 години.
Изображение
Изображение
Твърдението ти е адски комично. Промените са повече от очевадни :roll: .
Последна промяна от hellfire на 04 окт 2007, 13:20, променено общо 1 път.
Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5591
Регистриран на: преди 12 години

Мнение king_of_the_universeпреди 10 години

Трите мои любимки от поредицата:

1-ФФ7

2-ФФ6

3-ФФТ

Героите в последните няколко ФФ-та са си едни и същи:

дженерик спайки хеър бой; дженерик хентай сополивка; дженерик ху да мен с акцент; дженерик спайс гърлченце. О, и дженерик колко-съм-куул мълчаливец. Но това не ми прече да ги уважавам като стереотипи. :D

И айде да не намесваме РС ролевките тук, че ше се напълним с бъгове. Има си РС тема - там. :roll:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
Mdam
Контакти:
True Gamer
True Gamer
Мнения: 235
Регистриран на: преди 10 години

Мнение Mdamпреди 10 години

Представата на японците може и да е различна от тази на западните разработчици, но е факт, че имат по-голям успех в този жанр от колегите си на запад. Между другото, препоръчвам ти да играеш европейската версия на ФФ10, защото американската е доста оскъдна в сравнение с нея по този критерии.
Ако продажбите са единственият еталон за качество - сигурно. Но последно като проверих бяха дооста по-нагоре в оценките на gamerankings примерно... :roll:
Иначе да, специално ще се сдобия с европейско PS2, за да играя европейската версия на игра, която не харесвам особено.

Но щом предпочиташ да те водят за ръчичка пред това да потънеш малко по-лично в игралния свят и водиш всичко различно от основната история "безсмислени куестове за бройка" - твоя работа. Няма да тръгна да те разубеждавам :lol:
Винаги можеш да използваш способността Flee на Тайдъс
Употребата на което всъщност e почти толкова туткаво, колкото атакуването на репичките.
Друг е въпросът, че за някои "влакове" има много повече "пътници" отколкото за други
Така си е. Britney Sрears, Кондьо и Shrek със сигурност имат повече пътници от Dead Can Dance, Валя Балканска и Brazil (примерно). :lol:

Потребителски аватар
hellfire
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1820
Регистриран на: преди 12 години

Мнение hellfireпреди 10 години

Mdam написа:[
Но щом предпочиташ да те водят за ръчичка пред това да потънеш малко по-лично в игралния свят и водиш всичко различно от основната история "безсмислени куестове за бройка" - твоя работа. Няма да тръгна да те разубеждавам :lol:
В такъв случай и аз нямам намерението да ти променя мнението спрямо линейните игри. Цъкай си ММОРПГ с NPC-та и се забавлявай, щом ти доставя удоволствие :roll: .
Така си е. Britney Sрears, Кондьо и Shrek със сигурност имат повече пътници от Dead Can Dance, Валя Балканска и Brazil (примерно).
Това е съвсем различно. А и определено не съм на мнение, че винаги най-продаваното е най-доброто. Както във всяко друго нещо, и тук има изключения. Но предвид оценките, които ФФ10 получи, мисля че ти става ясно че не само масата, но и провесионалните играчи я считат за революция. За справка - http://www.gamespot.com/ps2/rpg/finalfa ... l?mode=web
Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future.

Потребителски аватар
Mdam
Контакти:
True Gamer
True Gamer
Мнения: 235
Регистриран на: преди 10 години

Мнение Mdamпреди 10 години

Сериозно почваш да се плетеш вече. Масовостта ту е основният ти аргумент за качество, ту се оказва, че не важи винаги. Пък относно "революционността" на FFX мисля, че се разбрахме вече (нищо де, добре дошъл си да ни просветлиш къде са разтърсващите нововъведения).
Пък като ще раздаваме справки...

Gamerankings (RPG):
1. Star Wars: Knights of the Old Republic - Average Score - 94.3%
2. Baldur's Gate II: Shadows of Amn - 94.2%
3. The Elder Scrolls IV: Oblivion - 94.1%
6. Final Fantasy IX - 93%
8. Chrono Cross - 92.6%
9. Final Fantasy VII - 92.5%
10. Baldur's Gate - 92.5%
11. Vagrant Story - 92.2%
12. World of Warcraft - 91.8%
13. Final Fantasy X - 91.5%

А като става въпрос за линейни игри - Dreamfall, да речем, е жестока такава и меко казано прави игрите на Квадратите за смях откъм история и герои. Това важи и за повечето олд-скуул куестове от 90-те, впрочем. Че и линейността им се преглъща далеч по-лесно, предвид естеството на адвенчър жанра.

Потребителски аватар
Jeru
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 4915
Регистриран на: преди 12 години

Мнение Jeruпреди 10 години

Вие доста сериозно се отклонихте от темата.

Аз лично не смятам FF X за революция. То изобщо в JRPG жанра кога за последно е имало заглавие, което може да се нарече поне до известна степен революционно? Аз в мометна се сещам единствено за Vagrant Story и Koudelka от не чак толкова дъртите игри.
Лично аз обаче нямам нужда от революции. Никога не съм харесвал крайно иновативните продукти. Едно е да уважавам създателите им за дръзките и креативни решения, съвсем друго е да ги предпочитам пред стандартните игри. Точно затова и никога не ми е пречело, че JRPG-тата си тъпчат на едно място от години. Стига ми по някое мъничко нововъведенийце и толкоз.
Линейноста също не ми пречи. Разбира се предпочитам да имам някакво право на избор като в игри ала Fallout, KOTOR и Baldur's Gate 2 (независимо от минималните промени, до които води), но не е като да се дразня, като "някой ме води за ръчичка". Аз в ролевите игри търся добра история и персонажи и добре замислена и реализирана бойна система. Всичко това получавам от JRPG-тата (понеже спора сериозно си се обърна в тази посока...). Ако толкова държах на самият роул плей елемент, щях да седна и да си играя настолни ролеви игри.
А качествени неяпонски RPG-та вече почти не се правят. Я излезе по едно качествено заглавие на година, я не. Докато на качествени JRPG-та човек просто не може да насмогне.
Изображение

Потребителски аватар
darkforce
Freaky Fanboy
Freaky Fanboy
Мнения: 72
Регистриран на: преди 11 години

Мнение darkforceпреди 10 години

Mdam написа:А като става въпрос за линейни игри - Dreamfall, да речем, е жестока такава и меко казано прави игрите на Квадратите за смях откъм история и герои.
QFT!
+ оригиналното си TLJ ,де ;р

ФФ-тата си ги нареждам горе-долу в следния ред: 8 = 10 > 7 > 9 > 12 , за това и няма да гласувам.

Героите в поредицата като цяло може и да са клиширани (Рику ,Юфи и Селфи -> чийрфъл тъпи патки, Барет и Аурон -> танкове даващи мъдри съвети) ,но образите и характерите им са различни във всяка част (айде почти различни, има прилики ,но мотивацията за действията и бексторито им е различна).
Изображение

Потребителски аватар
hellfire
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1820
Регистриран на: преди 12 години

Мнение hellfireпреди 10 години

Mdam написа:Сериозно почваш да се плетеш вече. Масовостта ту е основният ти аргумент за качество, ту се оказва, че не важи винаги. Пък относно "революционността" на FFX мисля, че се разбрахме вече (нищо де, добре дошъл си да ни просветлиш къде са разтърсващите нововъведения).
Относно посочените от теб примери за Бритни, Кнодьо и т.н. си абсолютно прав. Но како вече казах, те са изключения. Милиони хора по света харесват FF, MGS, Zelda, Super Mario, Sonic и т.н., и това е ясен пример, че в повечето случаи купуваното от масата е най-доброто.

А колкото до ФФ10, имах предвид че е революция за поредицита, а не за РПГ игрите като цяло. По принцип тази тема беше създадена само за FF игрите и съм съгласен с Jeru, че се отклонихме твърде много.
Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3086
Регистриран на: преди 12 години

Мнение vvarpпреди 10 години

hellfire написа:
Съвсем обективни са си, стига да не си заслепен от носталгия по Final Fantasy X или да не си фанатизиран фен на Номура.
Хм, обективни за кого? За теб и твоето лично мнение, или за дървените хейтъри от списание "РЪБ". :roll:
Изображение
А и оценката, дадена от списанието си беше висока, като за игра, в която не участва Мастър Чийф :)
hellfire написа:Според мен е глупаво да се спори кой откъде бил крал. Това че бойните системи на ФФ игрите са "копия" или "претоплени" няма никакво значение. Ако са изпипани до съвършенство или поне са се подобрили значително спрямо първообразите, значи всичко е наред. Всеки е крал идеите на някого. Няма смисъл да се обсъждат подобни теми.
Проблемът не е в това дали са крали или в изпипаността на системата, а в това, че за пореден път сервират още от същото, независимо от обещанията и възможностите, предоставени от новата (тогава) хардуерна платформа.
hellfire написа:
Бойната система е претоплена, защото има повече прилики, отколкото разлики с тази отпреди 20 години.
http://www4.airnet.ne.jp/makuta/tagoo/grp/805.png
http://www.rpgsite.net/images/screens/6 ... switch.jpg
Твърдението ти е адски комично. Промените са повече от очевадни :roll: .
Нормално е презентацията да се промени за толкова време, но битките се провеждат по идентичен начин -
вървиш :arrow: random encounter :arrow: battle screen :arrow: традиционен походов бой :arrow: victory screen
И всичко това, на бавни обороти.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5591
Регистриран на: преди 12 години

Мнение king_of_the_universeпреди 10 години

Mdam написа:А като става въпрос за линейни игри - Dreamfall, да речем, е жестока такава и меко казано прави игрите на Квадратите за смях откъм история и герои. Това важи и за повечето олд-скуул куестове от 90-те, впрочем. Че и линейността им се преглъща далеч по-лесно, предвид естеството на адвенчър жанра.
Ми, дай тогава да направим тема кой жанр е най-добър, ебаси безсмисленото сравнение на игри от различни жанрове. :lol:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
hellfire
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1820
Регистриран на: преди 12 години

Мнение hellfireпреди 10 години

Нормално е презентацията да се промени за толкова време, но битките се провеждат по идентичен начин -
вървиш random encounter battle screen традиционен походов бой victory screen
Какво лошо има в това да тъпчеш на едно място, стига да подобряваш системата и детайлите с всяка изминала година? Примерно във FFX беше страхотно нововъведение, че можеш да сменяш героите си по време на битка.
Точно затова и никога не ми е пречело, че JRPG-тата си тъпчат на едно място от години. Стига ми по някое мъничко нововъведенийце и толкоз.
Именно.
Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future.

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7469
Регистриран на: преди 10 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение epedosпреди 3 години

Final Fantasy VII (PSN-PSP) - 10/10
Ми к'во да кажа, I play 4 the story, but I don't mind hell of a gameplay either :lol:
Може да се каже, че това е първото ми JRPG, първото ми походово RPG и ако не броим Diablo II и Mass Effect за RPG-та - може би първото ми RPG at all. Hell yeah, графиката сравнително обързо се преглъща на PSP и играта на моменти дори минава за красива (колкото и странно да звучи) с тези страхотни фонове. Саундтракът, атмосферата, персонажите, сетингът, битките, механиките, светът, куестовете, геймплея - всичко е било top notch за времето си, а играта и сега най-малкото е адската зарибявка. Не мога да си представя тази игра какво чудовище е била за времето си. Защо за бога съм я пропуснал тогава (както и цялата поредица) - идея си нямам. Въпреки, че не е озвучена и анимациите и моделите на героите са малко дървени, по нищо не отстъпва на фаворитите ми от онова време - Resident Evil и MGS, а като съдържание дори ги отвява. Мен ми отне около 45-6ч до финалните надписи, като въртях доволно сайд неща (Wutai и Ancient Forest), взех 4те huge материи, остана ми само да набия Ruby и Emerald Weapon-ите, но се оказах - не съм въдил Чокобота, не съм и играл на Батъл Арената. Съответно и Kalm Traveller сайд куеста не го минах. Винсънт и Юфи си ги отключих, а партито до самия край ми беше Клауд, Барет и Винсънт.

Насилих се най-после да я почна, защото за 15 минути с Crisis Core: FFVII PSP ми изтекоха очите и трябваше да мина FFVII за да се насладя на CC:FFVII както трябва. Ами сега следват Advent Children и CC. Can't fuckin' wait!
p.s. god bless the PSP! Прави ps1 класиките напълно играеми и сега.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5591
Регистриран на: преди 12 години

Re: Коя е последната добра игра, която си играл?

Мнение king_of_the_universeпреди 3 години

На Батъл Арената се изкарва последният Лимит Брейк на Клод - Омнислаш, ако не се лъжа: все още най-якия спешъл на герой във ФФ-игра, имо. Въденето на Чокобота не е много сложно -в нета има гайд, пък и Чокобо Рейсинга е забавен.

А ако си решил по някое време да изиграеш и ФФ8, не играй оригинала, а направо Стийм версията. В оригинала магиите трябва да ги смучеш от противниците, което е твърде бавен и досаден процес.
Don't shoot! I'm a human!

Отговори
Подобни теми
  • Similar Topics
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост