48 кадъра в секунда

Watch out!!! 24 кадъра в секунда!
Отговори
Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7472
Регистриран на: преди 10 години

48 кадъра в секунда

Мнение epedosпреди 5 години

PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4521
Регистриран на: преди 12 години

Re: Предстоящи филми

Мнение cainпреди 5 години

PC mustard race

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7472
Регистриран на: преди 10 години

Re: Предстоящи филми

Мнение epedosпреди 5 години

Уви, явно проблемът е закопан по-дълбоко – в главите на хората. Както и проклятието на uncanny valley, тук вече не става дума толкова за недостатък на технологията, колкото за нещо, което хората трябва да превъзмогнат психологически. Високият фреймрейт досега е бил асоцииран предимно с долнопробни допотопни телевизионни продукции (снимани на непрофесионално оборудване в interlaced 50 fps заради характеристиките на телевизионните стандарти), които не само като технически показатели, но и като съдържание са суб-филмово ниво. За истинското кино пък са резервирани 35-те милиметра и 24 кадъра в секунда. Точно тук зейва и ямата в субективното възприемане на различните fps – хората са свикнали да несъзнателно да приемат ниския фреймрейт като неделима част от естетиката на кино-преживяването и носител на dream-like ефекта, който те откъсва от реалността. Мозъкът на човек е трениран така, че 24-те кадъра да му казват “кино”, а повечето кадри в секунда – евтина, life-like, но долнокачествена продукция с документален отенък. Точно това е повредило възприятията ни и сега усещаме парадоксална неприязън, дори когато високочестотното изображение на практика дава много повече информация за единица време, напълно лишено е от артефакти, допълнителен мазен блър, стробиране при хоризонталните панове, и което е в кристално HD. На практика изображението на Джаксън превъзхожда по всички показатели всяко друго кино изображение.
Наистина много интересни времена се задават. Аватар 2 щял да бъде в 60fps :silence:
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3524
Регистриран на: преди 9 години

Re: Предстоящи филми

Мнение Jim Raynorпреди 5 години

The goal of motion pictures is not to recreate reality, it's not even to show reality. I want to create a little psychic link between you and my pictures. I want to suck you into the world of the story, suspend your disbelief and make you forget about yourself and your life and just be in the moment of the film.

By not showing enough visual information, we force the brain into filling in the gaps... it draws you in even more. It's part of how you let go to the point where you can laugh or cry or feel tense or afraid or elated.

Naim Sutherland
Тру. Тоя Абатар да няма да е за xbox 3, че 60 кадъра?
Последна промяна от Jim Raynor на 20 май 2012, 01:29, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7472
Регистриран на: преди 10 години

Re: Предстоящи филми

Мнение epedosпреди 5 години

Ключовото е това, че сме свикнали с 24фпс и повече ни изглежда някак си различно. Аз в Терминатор Спасение и Обществени врагове (с Бейл и Деп) в киносалона се чудех защо някои сцени ми изглеждат по-"постни" или "нереалистични", спомням си че там беше ползвана някаква друга камера за някои от сцените (например срутването на цяла сграда в Терминатор).
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4521
Регистриран на: преди 12 години

Re: Предстоящи филми

Мнение cainпреди 5 години

By not showing enough visual information, we force the brain into filling in the gaps... it draws you in even more. It's part of how you let go to the point where you can laugh or cry or feel tense or afraid or elated.
Доколкото знам 24 кадъра в секунда не са достатъчни на окото да ги приеме случващото се гладко.
Затова киносалоните са тъмни и когато се смени даден кадър той остава "врязан"* в ретината докато не дойде време
за следващия кадър. Това се има впредвид под "we force the brain into filling in the gaps... it draws you in even more", само че те хората отдавна са го обяснили
без да изпадат в разни ненужни романтизми там където става дума за техника.
Именно заради това стандарта за телевизия е 30 кадъра защото не гледаме през цялото време на тъмно.

*Използва се контраста тъмен киносалон, ярка картина върху бял екран
PC mustard race

Потребителски аватар
BardoSore
Контакти:
One of the Team
One of the Team
Мнения: 8470
Регистриран на: преди 11 години

Re: Предстоящи филми

Мнение BardoSoreпреди 5 години

Ето къде героя Рич Форестър ще продължи екранното си присъствие :lol:

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7472
Регистриран на: преди 10 години

Re: Предстоящи филми

Мнение epedosпреди 5 години

:blue: Не го схванах...
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Отговори

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост